Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-K4 speelt gelijk tegen Voorschoten 3 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

DSC-K4 speelt gelijk tegen Voorschoten 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op zaterdag 26 Nov mocht DSC-K4 weer thuis spelen, deze keer tegen Voorschoten 3. De samenstelling van het team, dat stiekem vaste leden omvat, was deze keer sterk aangepast, zodat we nu op papier net niet onder 1600 zaten gemiddeld. Met de twee prachtige overwinningen achter de rug, waar we de ratingfavorieten van de groep wisten te verslaan, hoopten we nog om een derde overwinning te boeken. En tot de laatste partij bleek het heel spannend, helaas wist Ed het net niet goed uit te spelen en werd de laatste pot, en daarmee ook de wedstrijd, remise. Maar niet getreurd, we staan nog steeds bovenaan de ranglijst.

Verslagen van spelers:

Sofya
Ik kreeg een rare variant van Caro tegen me (dat later nog een paar keer op het boord kwam tijdens interne en jubileum toernooi, maar die keer zag ik hem voor het eerst), waar je afruilt, maar uitgesteld d4 speelt. Daarbij moest ik voortdurend uitkijken dat als ik als zwart mijn witveldige loper ontwikkel dat niet leidt tot allerlei schaakjes, pion- en rokadeverlies. Gelukkig pakte tegenstander het niet helemaal perfect aan en wist ik me nog levend uit de opening te wurmen. Daarna lukte het me om met een beetje geluk de partij te winnen.

Rob
Ik kreeg een Grunfeld tegen me gespeeld.
Ik won een pion maar mijn tegenstander kreeg als compensatie het loperpaar.
Kreeg weer een snel remise aanbod dat ik aangenomen heb.

Christophe
Mijn tegenstander besloot te openen met de Orangutan (1. b4). Hoewel ik de opening eigenlijk niet ken, kwam ik snel goed te staan, omdat mijn tegenstander mij veel stukken liet ontwikkelen met tempo. Na zet 13 ongeveer stond hij eigenlijk al verloren. Ik kon m’n aanval inzetten en hoewel hij een tijdje redelijk bleef verdedigen moest hij opgeven toen hij materiaal moest inleveren of mat zou gaan.

Ed
Ik kreeg een Caro Kann tegen me. Met de nodige slordigheden van beide kanten kwam ik uiteindelijk heel goed te staan. Mijn tegenstander moest zich bovendien in tijdnood met increment zien te redden. Dat deed hij bekwaam en toen ik even onoplettend was kon hij zijn paard voor 2 centrum pionnen geven. Met zijn koning tegen mijn randpion en verkeerde loper moest ik in remise berusten.

Victor
Ik speelde na 1. e4 b6, de Owen’s verdediging. De partij ging lange tijd gelijk op, totdat ik de keuze had tussen definitief voor remise te gaan of door de riskante breekzet e5 te proberen complicaties voor mijn tegenstander op te werpen. Die wist hij echter alle te weerstaan waarna ik een zwakke stelling overhield die helaas verloren was.

André
Ik speelde the Bird. Mijn tegenstander was duidelijk niet op de hoogte en ik kwam al snel goed te staan. Eerst een pionnetje winnend, daarna snel meer. Uiteindelijk gaf hij op.

Arzhang
In een Scandinavische spel, in de opening gaaf ik een stuk weg. In het loop van het partij had ik mijn best gedaan om stuk terug te pakken. Dat had me gelukt! Maar dan was het aanval op mijn koning niet te verdedigen helaas !

Shiraz
Ik kreeg een sicilian defense tegen me, kreeg weer een remise aanbod dat ik niet aangenomen heb, ik vond echt het goede plan om door te gaan, maar uiteindelijk lukte niet.




 DSC41611-Voorschoten 316404 - 4
1Blanter, S. (Sofya)1760-Boer de, R.M. (Ruurd)18011 - 0
2Smits, R.C.M. (Rob)1769-Gerritsen, C.W.A. (Chris)1741½-½
3Rebreyend, C. (Christophe)1744-Veltrop, T.J. (Tristan)16951-0
4Eveleens, E. (Ed)1593-Birginia, J.J.E. (Jaden)1605½-½
5Kloet van der, V. (Victor)1571-Poel van de, J. (Jona)16390-1
6Weijde van der, A. (André)1520-Maas, T. (Tristan)15121 - 0
7Davazdahemami, A. (Arzhang)1467-Veen van, K. (Kylian)17040 - 1
8Alhasan, S. (Shiraz)1460-Ven van der, C. (Christine)14210 - 1

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sofya Blanter on 09-12-2022 at 11:25.

09-12-2022 11:20 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hier ook een verslag van de tegenstander:

https://www.svvoorschoten.nl/nieuws.htm#dscdelft4vs32223

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

09-12-2022 11:47 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller