Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC H8 in balans 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
jason jason is a Male
webcommissie


geregistreerd: 25-12-2009
aantal berichten: 18

DSC H8 in balans Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dinsdag 15 november reisde DSC 8 gezellig per tram af naar onze buren in Den Haag, waarbij we het in het Nationaal Schaakgebouw op mochten nemen tegen DD 4. Hoewel het in het begin rustig was bij de tegenstanders met slechts drie DD 4 spelers druppelden de laatste spelers na een tijdje binnen en was het alsnog volle bak.

Net als de eerste ronde bleef de match van DSC 8 onbeslist met een 4-4 eindstand. Verschil hierbij wel dat in plaats van verlies op de eerste vier borden en winst op de laatste vier, er nu twee remises waren op bord 4 en 6. Kijkend naar de verschillende ratings van de twee teams wel een lichtelijk teleurstellend eindresultaat. Maar het is natuurlijk altijd beter dan verliezen! Persoonlijke was ik wel blij met mijn eindresultaat. Lees maar verder…

Gezien ik zelf de langstdurende partij had welke duurde tot 23:30 kan ik weinig vertellen over de andere partijen. Wel kan ik zeggen dat ik absoluut hoorde te verliezen met twee pionnen en een toren tegen vijf pionnen en een toren.


De tegenstander, welke al aan het bier was, wist echter niet het voordeel om te zetten. Bij bovenstaande stelling speelde de tegenstander 60. Tf5? Een zet waarbij de +7 eval de grond indook tot 0. Na enkele zetten waren uiteindelijk dusdanig veel pionnen van het bord dat ik er een remise uit kon slepen. Een remise op papier, maar welke toch wel als een overwinning voelde. Knipoog



Gezien de lengte van de match waren we weer laat terug in Delft. Toen we arriveerden bij de tramhalte leek het eerst alsof we nog een half uur op de tram moesten wachten. Gelukkig kon Obaida een vriend inschakelen om een deel van de groep (Obaida, Quirine en mijzelf) met de auto terug naar Delft te rijden. De rest stapte wel op de tram, welke gelukkig een stuk eerder kwam dan het halfuur die eerst aangegeven werd.

De individuele einduitslag:

 DD 4 -DSC8 Ronde 2
1Alexandridis, C. (Christos)1428 Diab Diaz, A. (Ahmad)17731 - 0
2Sterk, C. (Casper)1547 Beene, T.H.G. (Thijs)17231 - 0
3Kampen van, F.F. (Frans)1574 Al-Assbahi, O. (Obaida)01 - 0
4Cramer, A. (Adrienne)1505 Oudheusden van, J. (Jason)1420½ - ½
5Ruiter de, R. (Rein)1499 Schenkelaars, B. (Bauke)15360 - 1
6Vries de, A. (Auke)1430 Hullegien, N.E. (Nils)1553½ - ½
7Spaans, L. (Leen)1457 Kuruwa, A. (Anuj)00 - 1
8Roos, M.R. (Maarten)1412 Langeveld, Q.I.M. (Quirine)00 – 1
 Gemiddelde Rating:1482 Gemiddelde Rating:16014-4

__________________
Volg jij DSC al overal? Zie alle DSC socials op onze Linktree!

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by jason on 19-11-2022 at 13:59.

16-11-2022 12:12 jason is offline Send an Email to jason Search for Posts by jason Add jason to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik neem aan dat jullie op bezoek waren in het Nationaal Schaakgebouw. Het Schaakhuis is wat minder statig maar ziet er, zeker nu de verbouwing bijna af is, echt mooi uit en is voor degenen die er een tijdje niet geweest zijn onherkenbaar veranderd (in positieve zin). Dus ik zou zeggen: wees welkom! We zijn vrijdag-, zaterdag- en zondagavond geopend van 18.00 uur tot 01.00 uur, soms later...
Beetje reclame maken mag wel toch? Glimlach

17-11-2022 18:20 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
jason jason is a Male
webcommissie


geregistreerd: 25-12-2009
aantal berichten: 18

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ah ja het Het Nationaal Schaakgebouw inderdaad, zal het even aanpassen. Ik was vorige week zaterdag wel bij Plaats om te schaken. Ik kom vast wel een keertje langs bij het Schaakhuis (:

__________________
Volg jij DSC al overal? Zie alle DSC socials op onze Linktree!

19-11-2022 13:58 jason is offline Send an Email to jason Search for Posts by jason Add jason to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller