Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H3 wint met minimaal verschil van DD2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Arnt Arnt is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 12-02-2013
aantal berichten: 10

DSC-H3 wint met minimaal verschil van DD2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC-H3 heeft met 4,5-3,5 de thuiswedstrijd tegen DD2 gewonnen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Arnt on 11-10-2022 at 00:29.

11-10-2022 00:25 Arnt is offline Send an Email to Arnt Search for Posts by Arnt Add Arnt to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In een Benoni nam mijn tegenstander een giftige pion. Dit resulteerde in een stukverlies en voor negen uur was het eerste punt binnen.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

11-10-2022 10:18 Rob is online Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Partijverslag 5e bord Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DD 2 is zo te zien een van onze concurrenten. Ze zijn allemaal 1700+ gerated, alleen Promotie is op papier (veel) sterker. Op het vijfde bord mocht ik het met zwart opnemen tegen Erik van der Graaf. Er kwam een Rubinstein Nimzo-Indische opening op het bord waar mijn tegenstander duidelijk meer van wist dan ik. Al snel dacht ik mijn zwartveldige loper te moeten ruilen voor zijn dame-paard, maar in de analyse bleek dat in dit geval niet nodig te zijn geweest, zelfs niet na zijn a3.
Hierna stond ik lang onder druk, maar ik wist het alle aanvallen af te slaan. Uiteindelijk ontstond er een stelling waarin zijn loperpaar passief was. Voor mensen was dit nog steeds een erg moeilijke stelling, maar de engine zag nog steeds de winst voor wit.
De partij werd beslist in een eindspel met wederzijdse tijdnood. Met schaken had dit weinig meer te maken. In dit blunderfeest kreeg ik nog één kans om zelfs nog te winnen, maar dit zag ik net een zet te laat. Daarna was ik aan de beurt om nog een laatste keer te blunderen en toen was de strijd beslecht.

11-10-2022 10:39 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller