Delfts Schaakforum » DSC Forum » Algemeen [DSC] » DSC'ers actief in Krakau (Polen)
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

DSC'ers actief in Krakau (Polen) Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van 16 - 19 juni zal een aantal DSC-leden meedoen aan een 7-rondig toernooi in Krakau, verdeeld over 3 speel-groepen.

De afvaardiging van DSC bestaat uit Hans Stam, Richard Oranje, Jouke van Gosliga, Sofya Blanter, Milan van den Heuvel, Lucien van de Lisdonk en oud-lid Roland ten Have (die al een aantal jaren in Krakau werkt en woont).

Meer info over het toernooi is hier te vinden
http://chessarbiter.com/turnieje/2022/ti_899/
http://chessarbiter.com/turnieje/2022/ti_898/
http://chessarbiter.com/turnieje/2022/ti_900/

Wellicht dat we jullie tijdens het toernooi op de hoogte houden van onze prestaties en belevenissen.

13-06-2022 21:36 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Plezier en succes allemaal! En leuk om af en toe iets van jullie te vernemen!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

14-06-2022 11:37 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Even een tussenstand na 6 ronden vanuit een zeer gezellig Krakow.

Hans: score 1,5 uit 6. Ik speel slecht maar sfeer en hotel zijn prima!
Sofya: score ook uit 1,5 uit 6. Verschillende goede stellingen helaas weggegeven.
Milan: wegens medelijden puntje gekregen van de organisatie. Ofwel nu 1 uit 6. Morgen hopelijk mijn eerste echte punt..
Richard: 2 uit 6, waarvan 1 n.o. Heb 3 goede stellingen verprutst.
Jouke: 3 uit 6. Moeizaam maar veel Poolse jeugdtalenten als tegenstander
Roland: 3,5 uit 6. Gaat op zich lekker. Eerste serieuze partijen sinds 3 jaar.
Lucien: tevreden met 3 uit 6 en TPR van 2180.

18-06-2022 19:34 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We zijn ondertussen weer terug van een geslaagd uitstapje naar Krakow (of Krakau).
Niet iedereen is even tevreden over zijn/haar schaakprestaties.
Wel zijn we allemaal erg te spreken over de goede organisatie, het luxe hotel (waar het toernooi plaats vond) en over de goede sfeer en mooie dingen die we in de stad hebben gezien.

De eindstand van Groep A (> 2000) is hier te zien:
http://www.chessarbiter.com/turnieje/202...tandings&7.html

Lucien is tevreden met zijn eindsprint van 2,5 uit 3 en hierdoor een prima 50% score (+0,48 W-We-score) van 3 uit 6 (ronde 7 vrij).
Richard wist gelukkig ook het toernooi met een winst af te sluiten en zo op 3 uit 7 uit te komen (- 0,87).
Hans zei dat dit een van zijn slechtste toernooien ooit was. Met 1,5 uit 7 (- 2,11) een resultaat om snel te vergeten inderdaad.

De B-groep (1600 - 2000) is hier te zien:
http://chessarbiter.com/turnieje/2022/ti...tandings&7.html

Roland scoorde 4 uit 7 en wist zijn hoge plaatsing helaas niet waar te maken (- 0,99).
Jouke haalde een 50% score maar was ook niet helemaal tevreden (- 1,79).
Sofya tot slot haalde 1,5 uit 7 en een score van W-We - 1,76.

In de C-categorie (< 1600) speelde Milan mee en die was zonder toernooi-ervaring mee aan het doen. Hij is een ervaring rijker en een illusie armer, want hij haalde geen punten uit zijn reguliere partijen. Kreeg wel een reglementaire overwinning zodat hij op 1 punt uitkwam.

Ondanks de magere prestaties een bijzonder leuke en goede ervaring tussen bijna alleen maar Poolse (jeugd)spelers.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lucien van de Lisdonk on 22-06-2022 at 10:33.

21-06-2022 21:10 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dit was denk ik de meest rare toernooi voor mij. Aan de ene kant speelde ik echt goed aan het begin van de partij, met prachtige complexe en vooral winnende stellingen, waarbij de tegenstander vaak erbij zat als een zure peer en mijn clubgenoten al klaar waren om me te feleciteren. En binnen een paar zetten wist ik het telkens te verspelen in het laatste uur. Score: 1.5 uit 7.

Wellicht was het slaapgebrek, we gingen laat de stad in en kwamen laat terug. Wellicht te drukke agenda - twee partijen per dag, als beide 4 uur duren, kan strak uitvallen. Wellicht de hitte/airco contrast, buiten prachtig weer tot 31 graden, binnen de coole 20 graden, waar ik als koukleum een sjaal voor nodig had. Maar uitendelijk scoorde ik veel lager dan ik in de KNSB gewend was. Inclusief een stuk banaal weggeven tegen een 11-jarige jongen in de laatste partij.

Het was wel ontzettend gezellig. Verschillende restaurants, luxe hotel met een zwembad (waar uitgerekend ik geen gebruik van had gemaakt, maar veel goeds gehoord van Lucien), vriendelijke tegenstanders (met alle gebrekkige Engels en Pools erbij). Hoewel de resultaten tegenvielen, zou ik niet zeggen dat het voor niks was. In ieder geval hadden we Krakau een beetje gezien en wat internationale ervaring in Polen opgehaald.

Wat was er anders bij dit toernooi? Veel meer vrouwen, dan op NL toernooien. En geen aankondigingen in Engels. Wel een volle delegatie voor Duda, met toeters, bellen en een live monitor zelfs tijdens de partijen, net buiten de speelzaal. Glimlach

Nog was foto's (meer hier te vinden: https://photos.app.goo.gl/2ACU4daJZexoQkXw9)

Richard Oranje
Richard Oranje

Voor de eerste ronde opwarmen
Voor de eerste ronde opwarmen

Milan vd Heuvel
Milan vd Heuvel

Avondeten in het Krakau centrum
Avondeten in het Krakau centrum

Lucien vd Lisdonk
Lucien vd Lisdonk

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Lars Visser on 22-06-2022 at 20:03.

22-06-2022 15:57 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller