Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC haalt finale HSB beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Pieter Buzing Pieter Buzing is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 13-12-2004
aantal berichten: 292

DSC haalt finale HSB beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC heeft in de 1/2 finale van de HSB beker met 4-0 gewonnen van Scheve Toren en komt daarmee op nader te bepalen plaats en datum in de finale uit tegen Rijswijk.
We hadden een groot ratingoverwicht. Toch duurden alle partijen lang en boden de Scheve Torenaren goed weerstand.

Richard kende zijn opening beter en snoepte meteen een pionnetje mee. Zijn tegenstander bood ook nog dameruil aan en langzaam maar zeker haalde Richard in het eindspel het punt binnen.

Gert won in een razendingewikkelde partij een kwaliteit maar moest wel rekening houden met een vijandig paard en twee verbonden vrijpionnen. Uiteindelijk wist Gert te winnen (maar ik zag niet hoe).

De tegenstander van Ted hield zijn koning de hele partij in het centrum. Met een stukoffer kreeg Ted twee vrijpionnen en werden de zwakke plekken rond de zwarte koning voelbaar, met een onvermijdelijk punt tot gevolg.

Pieter won in de opening het loperpaar en leek beter te staan. Daarna werd het een interessante partij die alle kanten op kon. Door scherp spel won Pieter uiteindelijk een stuk en de partij.

In de finale wacht Rijswijk. Er moet nog geloot worden en een afspraak gemaakt, maar wij zijn er klaar voor!

 DSC beker -Scheve Toren beker Ronde 3
1Legemaat, G. (Gert)2183 Tromp, E.J. (Erik Jan)19911 - 0
2Oranje, R. (Richard)2075 Smit de, R. (Rudi)19091 - 0
3Barendse, T.J.M. (Ted)2105 Ottenhof, S. (Sascha)18871 - 0
4Buzing, P.C. (Pieter)2086 Theijn, D. (Dave)18771 - 0
 Gemiddelde Rating:2112 Gemiddelde Rating:19164-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 31-05-2022 at 10:04.

30-05-2022 22:43 Pieter Buzing is offline Send an Email to Pieter Buzing Search for Posts by Pieter Buzing Add Pieter Buzing to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

lekker mannen ! Overduidelijke uitslag. Ik had inderdaad een probleemloze avond. Al snel een met zwart een pion geïncasseerd waarna de witten er niet meer aan te pas kwamen en na dameruil en ruil van beide torens ontstond een eindspel met paard en lopen aan beide kanten waarbij wit passief kwam te staan na een paar rake klappen van zwart. uiteindekijk ging een 2e pion verloren en was ook de tijd op bij wit.
Lars wees me na afloop nog op een andere variant aan de bar. Deze on ik me niet meer helemaal herinneren maar na een kijkje vanochtend in mijn openingsboek de zet van Radjabov en Carlsen weer teruggevonden. Als je iets lang niet hebt gespeeld moet je geheugen weer gevuld worden met de juist zetten Glimlach Op naar de finale tegen Rijswijk en de HSB dubbel.

In de beker nu 3 uit 3 gevoegd bij de 3.5 uit 4 inde hsb competitie is dat 6.5 uit 7. Ik nader de 2100 weer.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Richard on 31-05-2022 at 08:59.

31-05-2022 08:53 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

op de HSB site staan de kleuren verkeerd om
ik had zwart en geen wit

31-05-2022 12:15 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had een aardige partij. na de opening had ik helemaal niets (toch maar weer eens bekijken die variant!) en het stond dus ongeveer gelijk. Maar toen zwart ...Ke7 speelde kon ik d everleiding niet bedwingen, en offerde met Pd5+ cxd5 exd5 voor twee verbonden vrijpionnen en een onvelige koning. Het was niet winnend, maar wel moeilijk speelbaar voor zwart. Toen hij ook nog een verkeerd stuk beetpakte kwam ik binnen en gaf hij op. Dit was de 2-0...

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

31-05-2022 12:43 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller