Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne Competitie V8: Het gat krimpt
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Interne Competitie V8: Het gat krimpt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zelf heb ik vanwege verplichten elders alleen het laatste deel van de avond meegemaakt maar de uitslagen van vanavond spreken boekdelen. Terwijl het derde kampioen is geworden in de tweede klasse van de HSB (gefeliciteerd!) was het intern een bijzonder strijdlustige avond. Van de 17 partijen eindigden er slechts 2 in remise. De avond begon met een flink aantal herindelingen. Ik had de indeling op me genomen maar had relatief kort van te voren te horen gekregen dat ik vanaf half zes al nodig was op een locatie waar ik de indeling niet meer zou kunnen aanpassen. Laat dat juist de avond zijn waarop er vlak voor de deadline van 6 uur nog een aantal mutaties binnenkomen. Gelukkig is het uitstekend opgelost door René en Ted. Mijn excuus aan de mensen die er last van hebben gehad.

In de A-groep speelde Jouke van Gosliga op het hoogste bord tegen Ansh Jakhari. Jouke kwam niet lekker uit de opening en terwijl zijn tegenstander een natuurlijk initiatief ontwikkelde stond Jouke zijn koning nog in het centrum en moest hij al vroeg heel nauwkeurig rekenwerk verrichten om nog in de partij te blijven. Jouke hield het niet droog en leverde al snel een kwaliteit in en kort daarna zat er niets anders op dan op te geven. Gert Legemaat profiteerde met winst op Kees van der meer maximaal van de afwezigheid van koploper Richard van Oranje en nadert hem tot op 90 punten in de totaalstand, dat belooft een spannende ontknoping te worden.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jouke van Gosliga-Ansh Jakhari0-1
2Gert Legemaat-Kees van der Meer1-0
3Ted Barendse (J)-Theo Rekveldt1-0
4David Boersma-Alexander Bruschke0-1
5Henk van den Belt-Simon Broos˝-˝
6André van der Weijde-Tom Stoek0-1
7Erik Both-Bob Voogt1-0


In de B-groep werden er geen punten gedeeld vandaag. René Poots verhinderde de opmars van Cock Hazeu, die zich met een overwinning in de strijd om de top 2 had kunnen mengen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1René Poots-Cock Hazeu1-0
2Hugo van der Laan-Victor van der Kloet (J)0-1
3Gerard Bilars-Varun Kancharla0-1
4Kees Korving-Simon Dirkse1-0


In de C-groep wist Mark Bas de Leur het met zwart droog te houden tegen Willem de Koster. Mark Bas besloot op zet 3 de theoretische wateren te verlaten en te gaan vissen in troebel water. Met een remise tegen de nummer 2 van de groep met zwart zou je kunnen zeggen dat dat verdienstelijk is gegaan, hoewel het volgens Mark Bas zelf nog maar de vraag is of hij niet ergens verloren stond. Verder won Bert van der Willik op fraaie wijze door middels een dame-offer stikmat te geven aan René Weerts. De strijd om de promotieplaatsen in de C-groep wordt bijzonder competitief dit seizoen met een groot aantal nieuwe, getalenteerde schakers.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Willem de Koster-Mark Bas de Leur˝-˝
2Wim Meijer-Ferdinand Schreuder0-1
3Maneesh Avadhani-Obaida Al-Assbahi0-1
4Matteo Rebosolan-Cas van Mierlo1-0
5Ernst Hanewald-Bas Tijburg1-0
6Bert van der Willik-René Weerts1-0


De tussenstanden zijn hier te vinden: dsc/intern.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Lars Visser on 15-05-2022 at 09:25.

10-05-2022 01:10 Lars Visser is online Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
David Boersma
DSC-lid


geregistreerd: 12-05-2022
aantal berichten: 6

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe komt het dat het resultaat van de partij van Erik Both tegen Bob Voogt in de tabel van groep C staat? :-)

12-05-2022 22:02 David Boersma is offline Search for Posts by David Boersma Add David Boersma to your Buddy List
Lars Visser Lars Visser is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 12-03-2020
aantal berichten: 230

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een tussentijdse dubbele degradatie lijkt me inderdaad wel iets te veel van het goede. Ik heb het aangepast.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Lars Visser on 15-05-2022 at 17:38.

15-05-2022 09:24 Lars Visser is online Send an Email to Lars Visser Search for Posts by Lars Visser Add Lars Visser to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller