Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie V1: Ouderwets gezellig in Denksportcentrum
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Interne competitie V1: Ouderwets gezellig in Denksportcentrum Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Naast twee externe wedstrijden van DSC-H5 en DSC-H6 werden er ook nog eens elf partijen in de interne competitie gespeeld. Het was een drukbezochte, gezellige avond met eindelijk weer eens ruimte voor de befaamde "derde helft". Zoals bijne elke week, werden er ook nu weer nieuwe gezichten in het Densportcentrum begroet. We stevenen af op een recordaantal leden als deze trend zich nog even voortzet!

In de A-groep won Richard Oranje van Sofya Blanter. Martin Glimmerveen en Ted Barendse begonnen al later, namen hun tijd voor de opening en het middenspel en hadden toen iedereen al klaar was nog vele stukken op het bord staan. Voor Martin liep het niet goed af. Ismaėl Woudt debuteerde met een remise tegen Kees van der Meer. Voor Kees is dat alweer de tiende van het seizoen, dus de strijd om het melkpak lijkt al heel vroeg beslist.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sofya Blanter-Richard Oranje0-1
2Martin Glimmerveen-Ted Barendse (J)0-1
3David Boersma-Erik Both½-½
4Kees van der Meer-Ismaėl Woudt½-½


In groep B maakte oud-jeugdlid Jason van Oudheusden zijn opwachting en won zijn eerste partij van Willem de Koster. Kersverse promovendus Tom Stoek won knap van Hugo van der Laan.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom Stoek-Hugo van der Laan1-0
2Jason van Oudheusden-Willem de Koster1-0


Ferdinand Schreuder maakte met een overwinning op Matteo Rebosolan een succesvol rentree in groep C. Debutanten Peter Bronswijk en Maciej Trojanowski werden welkom geheten op de club, maar moesten hun eerste partij wel verloren geven aan respectievelijk Bert van der Willik en Milan van den Heuvel.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Matteo Rebosolan-Ferdinand Schreuder0-1
2Ernst Hanewald-Nick Ruesen1-0
3Christophe Rebreyend-Maneesh Avadhani1-0
4Bert van der Willik-Peter Bronswijk1-0
5Maciej Trojanowski-Milan van den Heuvel0-1


De tussenstanden zijn hier te vinden: dsc/intern.

24-02-2022 12:23 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Milan van den Heuvel Milan van den Heuvel is a Male
forumlid


geregistreerd: 24-02-2022
aantal berichten: 16

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Fijne wedstrijd gehad tegen Maciej. Was een kort potje (12 zetten).
Leuk dat ik nu mijn eerste overwinning binnen heb, in een zwakke partij met geen voorbereiding van mijn kant. Het vuur is in ieder geval aangewakkerd om weer te gaan leren.
Na het partijtje nog tips gekregen van Sofya. Bedankt hiervoor!

24-02-2022 12:36 Milan van den Heuvel is offline Send an Email to Milan van den Heuvel Search for Posts by Milan van den Heuvel Add Milan van den Heuvel to your Buddy List
jason jason is a Male
webcommissie


geregistreerd: 25-12-2009
aantal berichten: 18

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk om weer terug te zijn (:

__________________
Volg jij DSC al overal? Zie alle DSC socials op onze Linktree!

24-02-2022 22:46 jason is offline Send an Email to jason Search for Posts by jason Add jason to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

tegen Sofya kwam een stokoude variant van de Leningrader op het bord. Ik had na wits Lh1 al hard kunnen winnen met Le6x . Ik haalde echter 2 varianten doorelkaar en speelde g5 wat na Lh3 het juiste antwoord was geweest. Zelfs nu stond zwart meer dan uitstekend en de computer geeft aan dat bij het beste spel van beide kanten wit geen kans meer heeft om de stelling te houden. Echter ik deed het onhandig waardoor wit stand leek te houden. Echter na een fout van Sofya (ze sloeg met de pion ipv met het paard op g3 terug was de strijd voorbij. Nog een blunder versnelde het einde maar de stelling was toen al hopeloos.
De voorsprong op de afwezige nummers 2 en 3 is weer gegroeid,

Overigens heb ik via de computer nu ook een antwoord op de sterkste witte voortzetting gevonden waarmee de witte opzet eigenlijk onspeelbaar is. Handig voor een eventuele belangrijkere partij extern in deze variant. ( een update na pakweg 25-30 jaar is natuurlijk niet heel verwonderlijk maar ik had er al heel lang niet serieus meer naar gekeken)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Richard on 25-02-2022 at 11:58.

25-02-2022 11:57 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller