Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2003-2004 » DSC uitgeschakeld in KNSB-beker
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC uitgeschakeld in KNSB-beker Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het beker-team van DSC is er niet in geslaagd de finale van poule D te bereiken. HWP Sas van Gent won met 3-1.

Michiel berichtte:

Quote


Helaas.... We hebben afgelopen zaterdag met 3-1 verloren.
Een kort verslag: Joost speelde op bord 1 en kwam met een ongeveer gelijke stelling uit de opening. Net toen het spannend begon te worden, gaf zijn tegenstander een stuk weg en daarmee stonden we snel op een 1-0 voorsprong. Die was ook hard nodig, want Ted en Richard stonden al snel minder. Richard op bord 4 besloot eerst een pion en later een stuk te offeren voor aanval, maar zijn tegenstander kon alles goed verdedigen en won. Ted had op bord 3 zijn tegenstander had loperpaar in handen gespeeld en kon op een gegeven moment alleen nog erger door een pion te geven. Deze achterstand werd hem fataal en zo stonden we dus met 2-1 achter. Tijdens de wedstrijd was het me duidelijk dat ik moest winnen om een 2-2 te bereiken en vluggeren af te dwingen. Ik had op bord 2 een stukoffer te verwerken gekregen; mijn tegenstander had ontwikkelingsvoorsprong en aanval tegen mijn wat onbeschermde koning. Een en ander leidde tot een zeer complexe stelling, waarbij elke misstap (voor beide spelers!) fataal kon zijn.
Tijdens de partij zag ik geen andere kans dan een kwaliteit terug te geven, zodat ik een kleine kwaliteit voorstond. Mijn tegenstander had echter levensgevaarlijke vrijpionnen en na nog een misser van mij kwam hij in een gewonnen eindspel terecht. Daarmee werd de eindstand 3-1 voor HWP Sas van Gent en liggen we uit de beker..


De persoonlijke uitslagen:
code:
   HWP Sas van Gent  2216 - DSC Delft           2178 3 - 1
1. G. Deleyn         2269 - J. Michielsen       2238 0 - 1
2. I. Timmermans     2167 - M.E. van Wissen     2241 1 - 0
3. K. Nieuwelink     2228 - T.J.M. Barendse     2189 1 - 0
4. H. Groffen        2198 - R. Oranje           2043 1 - 0

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-03-2004 14:05 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

gefelicteerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste schakers,
Gefeliciteerd dat jullie het tot deze ronde hebben gehaald. Ieder nadeel heeft zijn voordeel,dit is een voetbalterm van Cruijff. vertaal het zelf zo, dat je alle energie die nu over is kan aanwenden voor de in-en externe....Ja ik weet het ...het is en blijft shit dat je verloren hebt...maar toch!

22-03-2004 14:43 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

helaas, pindakaas. het pionoffer en bijgaand stukoffer had tegen een mindere tegenstander praktisch gezien waarschijnlijk wel succes gehad. Hans Groffen wist het koelbledige Kh1 te vinden en liet al mijn stukken (paard en toren in de aanbieding) gewoon lekker hangen, waarna ik geen matvarianten meer had. Michiel had wel winstkansen , maar de stelling was dermate complex dat hij uiteindelijk de mist inging. Joost had mazzel dat zijn tegenstander een simpel dubbelloper mat overzag (had herman grooten daar dit seizoen niet een training aan besteed Happy En Ted vocht na een mislukt opening de hele middag hard voor remise maar ging uiteindelijk ook ten onder. Al met al een terechte nederlaag, die daarna weggespoeld werd in Antwerpen door ondergetekende en Michiel.

22-03-2004 18:24 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller