Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-K2 verslaat LSG 3 en zorgt voor winst in massakamp DSC-LSG 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

DSC-K2 verslaat LSG 3 en zorgt voor winst in massakamp DSC-LSG Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het 2e KNSB team van DSC heeft zaterdag een mooie zege geboekt op LSG 3 (5,5-2,5). Omdat ook het 1e en het 3e tegen LSG aantraden was er sprake van een soort massakamp DSC-LSG.
De overall uitslag kwam uit op 14-12 voor ons.


Timo Bottema:

Ik kwam goed uit de opening en was van plan om een zwakke pion op d6 te gaan winnen. Helaas miste ik dat zwart een sterke tegenaanval had waarna het voordeel op z'n minst weer verdwenen was, en ik wellicht zelfs verloren was komen te staan als ik mijn geplande voortzetting had gespeeld. Zo ging het niet, want voordat ik de kans kreeg om het definitief fout te doen, was mijn tegenstander me voor. Geen grootse partij dus, wel een punt.

Pieter Buzing:

Met zwart speelde ik een opening die ik al een tijd niet bekeken had. Ik had dan ook niets na de opening, niet eens een plan. Gelukkig maakte mijn snelspelende tegenstander als eerste een fout, waardoor ik materiaal won en het eindspel rustig kon uittikken. Na computeranalyse blijkt mijn tegenstander vlak voor de tijdcontrole nog een remisewending te hebben gemist.

Martin:

Ik kwam lekker uit de opening, met name omdat mijn tegenstander zijn dame onhandig neerzette en daardoor geen breekzet leek te hebben. Ik speelde uiteraard wel weer te traag, maar mijn tegenstander was ontevreden een besteedde uiteindelijk nog meer tijd dan ik.
Hij voelde zich genoodzaakt om het loperpaar op te geven. Daarbij bleef de stelling voorlopig gesloten, maar niet definitief en zwart bleef erg passief.
In het middenspel bleef de dreiging van het openen van de stelling er in zitten, maar uiteindelijk gaf ik het loperpaar ook op in ruil voor een veel betere structuur.
Daarna gaf mijn tegenstander meteen een van zijn zwakke pionnen weg, waarbij meteen afgeruild werd tot een eindspel met dame en toren. In tijdnood liep mijn extra pion door tot c7 en moest hij zijn toren er voor geven. Een redelijk consequente overwinning, wat al enige tijd geleden was...

Sander

Ik mocht het opnemen tegen wat, zo ontdekte ik later, vorig jaar de Nederlands kampioene bij de meisjes t/m 18 jaar was: Alisha Warnaar. We speelden een Najdorf Siciliaan waarbij ik na haar 6.g3 al direct in voor mij onbekend terrein zat. Ik koos voor een setup met b5 en Lb7, waar ik achter het bord niet heel ontevreden over was maar die bij analyse niet de beste bleek. Ik ging op avontuur met Pe5 waarmee ik toeliet dat Alisha f4 en e5 kon spelen. Wat ik daarbij echter overzien had was dat na Lxg2 Dxg2 mijn toren op a8 hangt. Ik moest als gevolg daarvan improviseren, en het beste dat ik kon doen was afwikkelen naar een toreneindspel met 1 pion minder in de hoop daar een remise uit te slepen. Dit eindspel bleek echter verrassend eenvoudig te winnen voor haar. Verloren dus, maar ik kan er niet mee zitten: haar rating van bijna 2000 is vermoed ik nog aan de lage kant. Ze heeft dit vakkundig afgemaakt.

Voor de liefhebber de hele partij: https://lichess.org/SfuTyFmP

Henk

In een remisestelling kreeg ik een paard op zesde rij. Tegenstander kwam te laat met tegenaanval. Ik verzuimde het af te maken Tegenstander forceerde geen remise en speelde de scherpste variant maar gaf in tijdnood opeens op....

Arnt
Ik speelde een damegambiet. Ik was alleen niet scherp genoeg na anderhalf jaar niet achter het bord gespeeld te hebben. Achteraf bleek dat ik juist een aantal zetten die beter waren verwierp, omdat ik ze niet goed doorrekende. Goed, ik heb weer wat speelminuten gehad.

Lucien

De opening verliep duidelijk beter voor mijn tegenstander maar hij verzuimde door te drukken via een pionoffer. Hierdoor kon ik mijn koning in veiligheid brengen en langzaam maar zeker het initiatief terug nemen in het middenspel. Dit leidde tot een aanval op de witte koning met pionwinst in het eindspel. Helaas heb ik dat niet nauwkeurig gespeeld zodat het remise werd. Gezien de wisselende kansen in de partij eigenlijk wel een terechte uitslag.


De persoonlijke uitslagen:

 DSC21947-LSG 319485½-2½
1Lucien van de Lisdonk2036-Jeroen Berrevoets2058½-½
2Kim Meulenbroek2148-N.O.-1 - 0R
3Pieter Buzing2096-Loek Veenendaal20041 - 0
4Timo Bottema2029-Albert Termeulen20221 - 0
5Sander van Gennip1838-Alisha Warnaar19820 - 1
6Martin Glimmerveen1897-Michel Hubert19381 - 0
7Arnt Veenstra1761-Marcel Wubben19600 - 1
8Henk van den Belt1768-Robin Schenkelaars16711 - 0

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Martin on 10-11-2021 at 12:15.

07-11-2021 10:58 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Grappig. Het laatste verslag van LSG 3 is van een wedstrijd tegen DSC2.
Alleen dan die van maart 2020...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 10-11-2021 at 12:09.

10-11-2021 12:09 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller