Delfts Schaakforum » Nationaal » Toernooien & activiteiten » Michiel van Wissen alleen aan kop in OPK
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Michiel van Wissen alleen aan kop in OPK Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Michiel van Wissen heeft met een overwinning op Paul Brasser de kop genomen in het Open Prometheus Kampioenschap / PK HSB. Hij staat met nog 1 ronde te gaan een half punt voor op drie achtervolgers.

Michiel speelde in de zesde ronde tegen Paul Brasser. In een open partij leek Michiel net iets actiever te staan, en aan het einde van de avond wist hij de winst binnen te halen.

De Westlandse toppers [en bij ingang van deze ronde mede-koplopers] Timon van Dijk en Jan-Willem de Jong speelden tegen elkaar en deelden het punt. Ze staan gedeeld tweede met een half puntje achterstand op Michiel.

Joost Michielsen voegde zich bij de achtervolgers door een overwinning op Igor Coene. Joost leek niet direct met voordeel uit de opening te zijn gekomen, maar wist zijn stukken goed de positioneren. Hij kreeg een sterk paard en een open diagonaal richting de witte koning. Het bleek voldoende voor het volle punt.

De bovengenoemde spelers zullen gaan uitmaken wie deze editie van het OPK gaat winnen. De rest van de spelers staan te ver achter.

Richard Oranje boekte een zwaarbevochten remise tegen Dennis Ruijgrok. Hij moest lange tijd verdedigen, en kwam in een toreneindspel waarbij Dennis 4 pionnen [waaronder een geïsoleerde dubbelpion] en Richard twee pionnen had. Richard wist dit remise te houden.

Dolf Beltz versloeg oud DSC-er Manfred Kindt. Manfred kreeg in de opening een pion, maar dat betekende wel dat hij niet meer kon rokeren. Dolf bestookte vervolgens de zwarte koning, en die bezweek onder het geweld.

Walter Anema zwijnde tegen Jan-Willem van den Broek. Jan-Willem kwam duidelijk beter uit de opening, en stond op het punt een winnende voortzetting op het bord te brengen, toen hij zich vreselijk vergiste. Hij pakte zijn loper beet, daar waar hij eerst even de dame [die stond aangevallen] had moeten verzetten. Hoewel Walter niet direct uit de problemen was [met een dame voorsprong!] was het eigenlijk beslist. Walter pareerde de resterende zwarte dreigingen en won.

Alle uitslagen van ronde 6:
code:


Klik hier voor de stand na ronde 6.
Klik hier voor de indeling voor ronde 7.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

19-03-2004 09:18 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zie uitslagen...
Nu nog een stand!! Glimlach

19-03-2004 12:56 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Matthijs Matthijs is a Male
forumlid




geregistreerd: 31-05-2003
aantal berichten: 39

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Een hele spannende partij tegen Simon Broos, waarin ik in een Svesnikov eerst een tempo en daarna een pion verloor.
Gelukkig was hij zo aardig deze terug te geven Tevreden
Had ik daarna 61....Kb4 gespeeld dan had ik me het spannende einde ook kunnen besparen.
Nu ging het nog door tot de laatste pion.

In de laatste ronde éindelijk tegen iemand met een hogere rating dan de mijne.......

ik krijg er zin in! Weet iemand of de Delftse Schaakdagen dit jaar door gaan?

20-03-2004 00:51 Matthijs is offline Send an Email to Matthijs Search for Posts by Matthijs Add Matthijs to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De stand en indeling staan nu ook online:
Klik hier voor de stand na ronde 6.
Klik hier voor de indeling voor ronde 7.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

20-03-2004 01:37 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hmm, ik zie dat er een nieuwe indeling is...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-03-2004 13:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In verband met twee afmeldingen net nadat de indeling bekend was gemaakt, is er opnieuw ingedeeld. Omdat iemand uit het bovenste deel en iemand uit het onderste deel van de stand is weggevallen, hebben veel mensen een nieuwe tegenstander gekregen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

22-03-2004 14:39 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kan gebeuren

22-03-2004 19:25 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller