Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Alternatief voor Interne: Online Blitz toernooi 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00 1 Stemmen - Gemiddelde waardering: 5.00
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Pages (2): « previous 1 [2] Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Teampagina Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb nu op lichess een team aangemaakt:
https://lichess.org/team/delftse-schaakclub

Als het goed is kunnen we in de toekomst de toernooien ook daar aanmaken.

Vanavond is er een teambattle tussen verschillende NL clubs. Wie doet er mee? Je kunt je aanmelden op onze teampagina!

19-04-2020 17:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Lamp RE: Teampagina Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin

Als het goed is kunnen we in de toekomst de toernooien ook daar aanmaken.


Dit maakt het wel lastiger om niet-leden uit te nodigen voor een toernooi. Wat met de huidige bezetting van de toernooien wellicht best wel wenselijk is.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

20-04-2020 10:42 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed punt. Maar ik heb het idee dat het mogelijk is.
Ik kan namelijk vanuit het team een toernooi aanmaken en dan open stellen voor iedereen. Maar ik weet nog niet zeker of het ook helemaal goed werkt.

Edit: ik kan mijn vinger er niet helemaal goed opleggen, maar het lijkt er op als ik én het wachtwoord aanpas, én het toernooi open stel voor niet-leden, dat het toernooi dan van de teampagina verdwijnt. Jammer.

Ik heb even een vraag gesteld aan de ontwikkelaars, maar daar verwacht ik eigenlijk niet zoveel van.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Martin on 20-04-2020 at 16:52.

20-04-2020 16:19 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geef mij persoonlijk maar gewoon schaak i.p.v. Chess960. Is de keus tussen Chess960 en gewoon schaak rapid dan kies ik voor het laatste; is de keus tussen (gewoon) snel- en rapidschaak dan kies ik voor het eerste.

22-04-2020 10:42 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Heb me aangemeld voor DSC team maar zie mijn naam niet verschijnen. Doe ik iets fout?

23-04-2020 11:14 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Upperdog
Heb me aangemeld voor DSC team maar zie mijn naam niet verschijnen. Doe ik iets fout?


Je moet eerst worden toegelaten door de team leader. Ff wachten dus. Glimlach

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 23-04-2020 at 17:09.

23-04-2020 17:09 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uit de discussie in de fora denk ik te begrijpen dat de developers van Lichess, met gepaste tegenzin, aan het kijken zijn of ze de implementatie van zwitsers nieuw leven in kunnen blazen.

Dit gaat wel een paar weken duren, maar er wordt aan gewerkt.

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 05-05-2020 at 10:40.

05-05-2020 10:38 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Wow, dat is veel sneller gegaan dan ik persoonlijk had verwacht, maar de developers van Lichess hebben (een vooralsnog beta versie van) zwitserse toernooien uitgerold:

https://lichess.org/swiss

https://lichess.org/forum/lichess-feedba...-lichess?page=1

Het lijkt mij een uitstekend idee om dit te gaan proberen, in elk geval voor de rapid toernooien.

Edit: er zitten duidelijk nog wel wat kinderziektes in. Testtoernooi dat ik zojuist heb meegekeken liep vast. Maar er wordt in elk geval aan gewerkt!

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Sander on 09-05-2020 at 11:23.

09-05-2020 10:22 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Tjerk Tjerk is a Male
Oud-DSCer




geregistreerd: 01-03-2017
aantal berichten: 216

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is een heel fijne toevoeging!

Ik vind die Arena wel vermakelijk, maar niet echt "clean". Ik ben niet zo'n fan van de dubbele punten bij een serie opeenvolgende winstpartijen en het feit dat je soms wel drie keer dezelfde kleur hebt tegen dezelfde tegenstander!

Bij Zwitsers moeten we m.i. weinig of geen increment instellen, zodat de rondes elkaar in een enigszins voorspelbaar interval opvolgen.

__________________
Erro ergo sum.

09-05-2020 14:47 Tjerk is offline Send an Email to Tjerk Search for Posts by Tjerk Add Tjerk to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De bugs lijken er inmiddels wel uit. Zwitserse toernooien zitten ook niet meer in beta.

Dus wellicht een idee om dat eens te gaan proberen? (In elk geval voor de rapid toernooien.)

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 06-06-2020 at 08:20.

06-06-2020 08:20 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Goed idee Sander. Ik zal voor volgende week een Zwitsers toernooi pogen aan te maken. In ieder geval voor rapid.

11-06-2020 12:38 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Komende donderdag rapid volgens zwitsers systeem, zie aankondiging: http://www.delftseschaaksite.nl/?type=announcement&id=5911.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Jouke on 13-06-2020 at 22:45.

13-06-2020 22:44 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Thumb Up! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor een eerste zwitsers toernooi vond ik dit prima gaan. Alleen was 7 ronden wel teveel, 5 ronden zou goed zijn geweest.

Wat is gebruikelijk bij de grand prix avonden?

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Sander on 18-06-2020 at 21:47.

18-06-2020 21:46 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik maak voor volgende week dan wel weer een zwitserse indeling voor de rapid, maar dan met 5 rondes. Dat is ook bij grand prix idd.

19-06-2020 18:15 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Pages (2): « previous 1 [2]  
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller