Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Interne competitie (N4): Ted Barendse handhaaft koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N4): Ted Barendse handhaaft koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ted Barendse boekte alweer zijn derde overwinning in evenveel partijen. Ditmaal ging oud-clubkampioen Bob Voogt voor de bijl. Henk van den Belt en Rob Smits boekten verdienstelijke remises tegen Kees van der Meer en Gert Legemaat. Corniel Nobel versloeg op fraaie wijze Ever van den Hooven.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bob Voogt-Ted Barendse0-1
2Henk van den Belt-Kees van der Meer½-½
3Rob Smits (J)-Gert Legemaat (B)½-½
4Evert van den Hooven-Corniel Nobel0-1
5Arjan Drenthen-Tjerk Albregtse0-1
6Martin Glimmerveen-Jorick Laan1-0
7Henrik Tamerus-Wybe Evenhuis½-½


In de B-groep eindigden gaat André van der Weijde aan kop na een remise tegen Jan van de Donk. Raymond Thomas boekte een fraaie remise tegen Pieter Goossens. Kees Korving en Maarten Kwaaitaal wonnen hun partijen en melden zich daarmee in de subtop.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jan van de Donk-André van der Weijde½-½
2Pieter Goossens-Raymond Thomas½-½
3René Poots-Kees Korving0-1
4Maarten Kwaaitaal-Antoon Frehe1-0
5Ferdinand Schreuder-Alexander Bruschke0-1
6Lito van Reede-Aram Hassan1-0
7Kees Venema (B)-Gerard Bilars (J)1-0
8Theo Rekveldt-René Weerts0-1
9Jan Frissen-Jan Torenstra½-½


In de C-groep boekte koploper Eric Wagter een overwinning op Ed Eveleens. Hij heeft nu een ruime voorsprong op Jan Torenstra, die knap remise speelde tegen Jan Frissen. Shyam Balasubramanian klom flink na zijn overwinning op Edgar Huisman.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Eric Wagter-Ed Eveleens1-0
2Shyam Balasubramanian-Edgar Huisman1-0
3Simon Dirkse-Paul van Riet1-0
4Hans Hendriks-Herman Zonderland1-0
5Gabe Hoekstra-Wim Meijer0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-10-2019 00:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 168

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens mijn partij gisteravond zat ik nog te dubben over Ld7 in onderstaande stelling. Maar ik dacht Df3, Le4: en straks ga ik nog mat. Wat blijkt ik kan Le4 er gewoon met de dame afslaan omdat na Le8: Td8: ik een stuk voor kom te staan met twee torens tegen een dame. In plaats van Ld7 speelde ik het vlijmscherpe Lg2 en werd het even later remise.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 01-10-2019 at 10:31.

01-10-2019 10:25 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henk van den Belt
In plaats van d7 speelde ik het vlijmscherpe g2 en werd het even later remise.


Het zal mijn perceptie geweest zijn, maar ik had het idee dat jullie een hele matte pot speelden die maar een logische uitkomst had. Knipoog

Evert en ik speelden wel een vlijmscherpe partij. Een een zeer complexe stelling koos ik een variant die wit in leven liet, maar in opkomende tijdnood, liet Evert zich alsnog verrassen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 01-10-2019 at 12:30.

01-10-2019 12:26 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller