Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [13]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [13] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat verkleinde zijn achterstand op koploper Michiel van Wissen door een overwinning op Dolf Beltz.

Doordat Michiel ditmaal niet aanwezig was kon Gert zijn achterstand verkleinen. Hij moest daartoe wel de nummer 3 verslaan: Dolf Beltz. Ook Ted Barendse pakte belangrijke punten op de weg omhoog door Pieter Quist te verslaan.

Kees Korving zag een goede partij tegen Walter Anema beloond met een half punt. Ook Kees Venema's overwinning tegen Gerrit Bussmann is het vermelden waard.

Aangezien mijn pc op het moment in de reparatie is en ik een aantal dingen moet corrigeren in de stand, ben ik daar nog even mee bezig. De uitslagen staan op de site [zie de onderstaande link], de stand volgt later deze week.

De uitslagen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-02-2004 18:07 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rick Plomp Rick Plomp is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 01-12-2003
aantal berichten: 322

schaakblind 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de tweede keer werd ik geconfronteerd met schaakblindheid. In een dame gambiet opening ging ik tegen Bart V. volledig de mist in, ipv a4 te spelen speelde ik a3 om de zwarte loper tegen te houden. De aanval op de dame vleugel leverde Bart twee pionnen op. Ik overzag het met gelatenheid en had de partij al min of meer opgegeven. Een uitval van mijn paard naar de witte loper kon eenvoudig worden gepareerd door zijn dame. Edoch Bart bracht zijn loper naar de achterste lijn....en vergat dat zijn toren op a8 instond. Ja dat mag je niet weigeren! Wat er daarna allemaal gebeurde was niet veel fraais van beide kanten. In ieder geval deze schaakblinheid koste Bart de partij.......en toch is Bart zeker nog geen vijftig....zou het een schaakvirus zijn ???

03-02-2004 19:34 Rick Plomp is offline Search for Posts by Rick Plomp Add Rick Plomp to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ditmaal mocht ik eindelijk weer eens tegen iemand die op papier gelijkwaardig (danwel niet iets zwakker was dan ik). Tegen Nico stond ik van meetaf aan iets beter.

Maar steeds koos ik net niet de beste voortzetting, waardoor Er een afruil op het bord kwam waar Nico 't halfje waarschijnlijk ergens makkelijk had kunnen wegsnoepen. Dat deed hij niet en toen ging het eenvoudig mat.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-02-2004 20:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller