Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC-H1 wint van Promotie-H1
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Bram Bram is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 27-09-2010
aantal berichten: 29

DSC-H1 wint van Promotie-H1 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We hebben ook in de achtste ronde gewonnen, maar zoals altijd was het niet simpel.
We kwamen al snel met een beetje geluk met 1-0 voor. De tegenstander van Martin voerde per ongeluk de tweede zet in zijn berekeningen uit en moest toen met dat stuk zetten, waardoor Martin materiaal won.
Enrico, de topscorer van ons jaar, won op bord één naar het leek een puike partij. In de slotstelling won hij met een truc een stuk, maar hij stond daar al heel prettig.
Ikzelf kwam op drie lekker uit de opening. Wit had zijn stukken wel naar voren gegooid, maar die kon ik met tempo terugsturen en daarna kon ik door het midden breken. Kees speelde een solide remise en we hadden nog maar één puntje nodig.
Ted was echter met wat achterstand uit de opening gekomen en zijn koningsvleugel was gevaarlijk open. Hoe het precies zit, weet ik niet maar op een gegeven moment was het mat in een paar voor zijn tegenstander. 3,5-1,5 derhalve, en zo bleef het lange tijd. Ricardo stond wel lekker in een dameloos middenspel, Jan had een stelling met een prachtig paard tegen een slechte loper en voor beide partijen twee toren (maar stond wel een pion achter) en Bob was naar aanvalskansen aan het vissen in een stelling waarin hij wel een pionnetje achter stond.
Ricardo wist op een gegeven moment een doorbraak door het centrum te forceren, waardoor zijn tegenstander moest opgeven. Een fijn punt, want Bob kon het niet bolwerken en Jan had inmiddels zijn mooie paard opgegeven en stond nu gewoon een paar pionnen achter. Maar de matchpunten waren binnen en Jan wist uiteindelijk toch nog een halfje te keepen, waardoor we op 5-3 uitkwamen.
We hebben nu nog één wedstrijd te gaan. Rijswijk zou ons nog in de laatste ronde kunnen inhalen, als het vandaag zijn wedstrijd weet te winnen. Dan komt het op de gezamenlijke slotronde aan: op woensdag 10 april in Zoetermeer.
Zoals altijd heb ik alles maar heel oppervlakkig gezien, dus ik hoor graag iets van de anderen.

DSC1 2077 - Promotie 1 1903 5 - 3
1 E. Blees 2167 - J.A. Baas 2028 1 - 0
2 R. Slaa 2156 - S. de Swart 1973 1 - 0
3 A.J.L. van der Velden 2172 - H.C. Ouwens 1911 1 - 0
4 T.J.M. Barendse 2045 - M. Kanbier 1855 0 - 1
5 B. Voogt 2142 - H.A.J. Boerkamp 1838 0 - 1
6 M.A. Glimmerveen 2027 - J. Koster 1881 1 - 0
7 K. van der Meer 2024 - J.G.F. Sibbing 1877 ½ - ½
8 J. Bosma 1880 - J. Bosman 1858 ½ - ½

19-03-2019 00:46 Bram is offline Send an Email to Bram Search for Posts by Bram Add Bram to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In 1977 had ik al met mijn tegenstander van deze avond een aardige partij gewisseld. Hij moet net zo ervaren zijn als ik.
Een lelijke 'halve zet' (de uitdrukking is van Kortsjnoi) in mijn opening maakte dat ik mijn stelling zorgvuldig moest repareren. Toen het weer een beetje stond, waren beide stellingen redelijk brand- en inbraakvrij. Een terechte remise.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

19-03-2019 11:10 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik had gisteren een totale offday! Ik ben blij dat het team ondanks mijn wanprestatie gewonnen heeft.

Ik had (na zo'n 20 minuten nadenken ook nog) vlak na de opening een plan bedacht dat bedoeld was om de tegenstander onder druk te zetten. Maar daar klopte werkelijk helemaal niets van, ik speelde een pion op zonder door te hebben dat die onvoldoende gedekt was en daarna stond ik niet een maar zelfs er twee achter!

Ondanks nog een poos rommelen kwam ik er - ook door goed spel van tegenstander Max - niet meer aan te pas.

Over zelfhaat heeft Donner heel vroeger wel het nodige geschreven. Herkenbaar!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

19-03-2019 14:21 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat ik een pionnetje achter stond, klopt niet. In tijdnood blunderde ik een stuk weg, ik had nog wel een ver opgerukte vrijpion, maar dat was niet voldoende om een nederlaag te ontlopen.

19-03-2019 20:32 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Als het om de bordpunten zou gaan ... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het schaakteam Rijswijk H1 heeft deze ronde inderdaad gewonnen.
Rijswijk H1 heeft nu zelfs een half bordpuntje meer dan DSC H1. Indien de bordpunten beslissend zouden zijn voor het behalen van het HSB-kampioenschap, zou Rijswijk H1 nu voor staan!
We moeten de laatste ronde zelf maar een een goed resultaat trachten te behalen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

20-03-2019 09:19 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Misschien is Rijswijk 1 eigenlijk wel beter dan DSC1 nu Sari niet meer speelt. Maar DSC1 heeft goede invallers.
Als Legemaat en Oranje weer invallen is de winst na verwachting zo goed als zeker. En zelfs als die niet meespelen is er volop kans want een gelijkspel is immers al voldoende. Hoewel een finaleronde spelen is altijd apart. Verwachtingswaarde 4,8-3,2.

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 20-03-2019 at 12:49.

20-03-2019 12:42 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller