Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » André ronselt groupies voor laatste ronde!
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Evert


geregistreerd: 06-06-2011
aantal berichten: 5

André ronselt groupies voor laatste ronde! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Vol goede moed verzamelden wij ons op het station om tegen de koploper aan te treden. Onze teamleider had zich verkleed als reisleider zonder vlaggetje maar wel met Franse pet. Tegen vertrektijd begon hij zenuwtrekjes te vertonen want Arzhang met een achternaam waarvan iedere tegenstander in tijdnood komt op die op te schrijven was, lag waarschijnlijk nog te gamen. Gelukkig kwam hij op het nippertje tevoorschijn. Met de trein, de metro en de tram naar de middle of nowhere. Tja, waar zou hier geschaakt worden? Na 3 toeristische rondjes door een luguber buurtje gelopen hebben, kwam Pieter er achter dat het schaakspel hier nog uitgevonden moet worden. Gelukkig was Arno’s TomTom meer up-to-date en kwamen wij in de buurt van een verzorgingstehuis van waaruit wij vriendelijk toegewuifd werden. Hier moet het dan maar zijn. Gert verwelkomde ons al in de gezellige kruip-door-sluip-door speelzaal. Aan de slag.

Ik houd het kort want mijn tegenstander verraste mij in het Frans al op de 3e zet. Hierdoor kon ik de andere borden niet goed volgen. Arno zag ik in een flits de zwarte toren op a8 pakken. “Dat gaat wel erg goed” dacht ik nog. Dat dacht hij ook. Helaas vergat hij zijn toren terug te offeren voor een stuk. Hierdoor kon zijn tegenstander zijn dame vangen.

In eens hoorde ik Pieter’s tegenstander een kreet van verbazing/frustratie slaken. Weer dacht ik “dat gaat wel goed”. Een vluchtige blik leerde mij dat er een evenwichtig eindspel op bord stond. Daarvoor was de stelling verre van in evenwicht. Deze keer was Pieter de gelukkige.
Mijn buurman Gert kwam minder te staan maar wist zijn tegenstander op miraculeuze wijze in slaap te sussen. Hierdoor ging de goede man minder nauwkeurig spelen en wist Gert zelfs te winnen. Toch eens vragen hoe Gert dat doet.

Van de overige partijen heb ik niets gezien. Alleen Viktor straalde tevredenheid uit want hij had in een pot met wisselende kansen een gelijkspel uit het vuur te slepen.
Na deze afgang gingen wij naar buiten. Wie zouden we volgen? Onze reisleider blonk niet uit in het vinden van de kortste weg. Na enig heen en weer gediscussieer werd er op het raam geklopt. Er werd met een muts gezwaaid. Van wie kon die nou zijn?

Onderweg nog een paar idyllische plaatjes van een mooie molen geschoten kwamen wij redelijk op tijd aan in de Gulle Gasterij. Al waar wij met het hele team nog gezellig gegeten en gedronken hebben. Pieter vond wijn uit een jus d’orange glas maar niets en ging over op een Duvel. Dat heeft hij geweten! André drinkt en praat beter dan hij schaakt. Maar hij weet alles over perfect bakken van biefstuk.

Ook de terugweg verliep uiteraard niet vlekkeloos. Zo zit je gezellig met wat teamgenoten te praten en zo zijn ze spoorloos verdwenen. Later bleek dat ze een kortere weg wisten. Uiteindelijk kwam alles weer goed en wel in Delft terecht.

Tot slot de uitslag:
 Shah Mata 11804-DSC Delft 517045-3
1Mast van der, D. (David)1974-Wiersma, A.A. (Arno)18921 - 0
2Oosterom van, C. (Cees)1825-Goossens, P.A. (Pieter)1827˝ - ˝
3Gordt Dillie la, J.R. (John)1850-Hooven van den, E.C. (Evert)18890 - 1
4Sluis van der, T.H. (Theo)1910-Dijkstra, G.J. (Gert)17170 - 1
5Pluijm van der, D.G.B. (Dik)1773-Weijde van der, A. (Andre)16401 - 0
6Vlokhoven van, F. (Franka)1727-Stoops, M. (Michael)16191 - 0
7Frishert, F. (Frans)1701-Kloet van der, V. (Victor)1525˝ - ˝
8Willemse, C.A. (Chris)1673-Davazdahemami, A. (Arzhang)15251 - 0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 17-03-2019 at 21:28.

17-03-2019 21:28 Evert is offline Send an Email to Evert Search for Posts by Evert Add Evert to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller