Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2018-2019 » Interne competitie (V2): Gert Legemaat nadert koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V2): Gert Legemaat nadert koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep is Gert Legemaat koploper Yasin Sari tot op enkele punten genaderd. Gert versloeg clubkampioen Bram van der Velden met de witte stukken. Bob Voogt remiseerde tegen Kees van der Meer, en handhaafde zich daarmee in de subtop. Luciën van de Lisdonk maakte een mooie sprong op de ranglijst na zijn overwinning op Ted Barendse.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Bram van der Velden1-0
2Bob Voogt-Kees van der Meer½-½
3Luciën van de Lisdonk-Ted Barendse1-0
4Hans van Calmthout-Tjerk Albregtse½-½
5Rob Smits-Willem-Jan van den Broek0-1
6Theo Rekveldt-Arend Bosma0-1
7Jouke van Gosliga-Aram Hassan1-0


In de B-groep eindigden de kopborden in louter zwart-overwinningen. Het levert Henk van den Belt de koppositie op, vlak voor Mark Jol en André van der Weijde.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jan Frissen-Henk van den Belt0-1
2Jan van de Donk-André van der Weijde0-1
3Ed Eveleens-Mark Jol0-1
4Brent van Dusseldorp-René Weerts0-1
5Kees Korving-Victor van der Kloet½-½
6Ferdinand Schreuder-Hugo van der Laan0-1
7Tomás Gallardo Banez-Raymond Thomas1-0
8Zimo Sibbing-Henk Stipdonk½-½
9Kees Venema-Gerard Bilars½-½


In de C-groep gaat Eric Wagter aan kop na zijn overwinning op Hans Hendriks. Arzhang Davazdahemami volgt op korte afstand; hij won deze ronde van Jan van der Kolk.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Edgar Huisman-René Poots½-½
2Eric Wagter-Hans Hendriks1-0
3Jan van der Kolk-Arzhang Davazdahemami0-1
4Simon Dirkse-Michael Stoops0-1
5Joop van Ham-Herman Zonderland0-1
6Aad de Jong-Ernst Hanewald0-1
7Lito van Reede-Bert van der Willik1-0
8André Bruinink-Jan Torenstra½-½
9Khaled Elsandel-Wim Meijer1-0
10Paul van Riet-Ankie Verhaart1-0
11Ruben Beumer-Sachin Singare0-1
12Gabe Hoekstra-Bart van Cleef0-1



De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

05-03-2019 00:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Broedermoord in de C-groep Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zes spelers uit het zesde gaan elkaar deze voorjaarscompetitie van de interne bestrijden in de c-groep. Daar gaat natuurlijk bloed vloeien, pure broedermoord. We gunnen elkaar wel een biertje aan de bar, maar nog geen half punt achter het bord (behalve Lito bij tijd en wijle). Kortom een gezonde instelling dus.
Gisterenavond speelde ik tegen Edgar, en wij kennen elkaar al vanaf 1999 van het JanTimmanCollectief, een kleine schaakvereniging waar wij beiden het bestuur vormden en dat in 2005 opgegaan is in DSC.
De eerste jaren kon ik nog niet van hem winnen, maar sinds een jaar of dertien zijn we aardig aan elkaar gewaagd. We hebben vaak ingewikkelde discussies en ook soms ruzies en niet alleen achter het bord. Zo ook gisterenavond, waar we het Fromsgambiet speelden, maar waar ik gelijk uit de theorie was omdat Edgar weigerde door te slaan en op zet 3. Pf3 speelde. Die variant kende ik niet en moest alles achter het bord verzinnen. Dat werd een zware bevalling.
Op zet dertien zag ik groot onheil op mij af komen. Edgar had een duidelijk betere stelling (plus1.36), een half open lijn, het loperpaar en de A1-h8 diagonaal in handen en sneed mijn lange rochade af, een optie die ik nog graag open had gehouden.

.
Op zet 17 heb ik de loper kunnen ruilen en lang kunnen rocheren en is wits voorsprong nog maar +0.68.
.
En op zet 20 is de stelling gebalanceerd.
.
Ik haalde opgelucht adem na een voor mij toch wel intensieve partij. Rest de vraag: Hoe had Edgar het beter kunnen spelen?

Verslag doorr René Poots

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Rene Poots on 06-03-2019 at 17:29.

06-03-2019 15:36 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller