Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2017-2018 » Interne competitie (N15): Bram van der Velden wint najaarscompetitie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N15): Bram van der Velden wint najaarscompetitie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep heeft Bram van der Velden zijn najaarstitel bekroond met een overwinning op oud-clubkampioen Bob Voogt. Daarbij zag hij concurrent Gert Legemaat een half punt afstaan aan Luciën van de Lisdonk. Richard Oranje klom naar plaats 4 door Norbert Harmanus te verslaan.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bob Voogt-Bram van der Velden0-1
2Gert Legemaat-Luciën van de Lisdonk½-½
3Norbert Harmanus-Richard Oranje0-1
4Henk van den Belt-Edgar Huisman1-0
5Jorick Laan-Kees Korving1-0


In de B-groep is André van der Weijde de winnaar. Hij speelde zelf voor DSC8, maar zijn voorsprong was groot genoeg om de koppositie te behouden. Tjerk Albregtse klom naar de tweede plaats door Jan Frissen te verslaan. Adriaan ter Mors, die eveneens in DSC8 speelde, eindigde als derde. Nino Kingma debuteerde in de interne, en deed dat zeer verdienstelijk. Hij versloeg de eveneens debuterende Han Nicolaas.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Jan Frissen-Tjerk Albregtse0-1
2Theo Rekveldt-Fred Laven1-0
3René Poots-Ferdinand Schreuder1-0
4Han Nicolaas-Nino Kingma0-1


In de C-groep was Cees Huygen al zeker van de titel. Jan van der Kolk verzekerde zich van de tweede plaats door Hans Hendriks te verslaan. Kees Venema eindigde als derde. Vikram Bhardwaj speelde zijn tweede partij in de interne en deelde daarin het punt met Ruben Beumer.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hans Hendriks-Jan van der Kolk0-1
2Herman Zonderland-Simon Dirkse0-1
3Joop van Ham-Bert van der Willik1-0
4Jan Torenstra-Paul van Riet0-1
5Gabe Hoekstra-Wim Meijer0-1
6Bart van Cleef-Aad de Jong0-1
7Ernst Hanewald-Nieuwe speler½-½
8Vikram Bhardwaj-Ruben Beumer½-½


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 14-02-2018 at 14:40.

13-02-2018 21:23 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moet toegeven dat Lucien een mooi resultaat heeft gehaald, maar was het echt zo mooi dat 1/2-1/2 vervangen moest worden door zijn achternaam? :') ~~ zie dat het aangepast is. Knipoog

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ivar de Hoogt on 14-02-2018 at 15:26.

14-02-2018 11:14 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2232

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bram, gefeliciteerd! Mooi debuut in de interne

14-02-2018 21:55 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Han Nicolaas Han Nicolaas is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 29-04-2005
aantal berichten: 56

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn eerste interne potje voor DSC was een leerzame. Met een paardvork won ik een kwaliteit ("Niet gezien", aldus Nino) maar al na een paar zetten kwam ik erachter dat zijn toren en loperpaar veel sterker waren dan mijn torens en loper. Ik had geen ruimte, kon met die torens nergens heen en besloot de kwaliteit terug te geven: wat ik waarschijnlijk al in een veel eerder stadium had moeten doen...

Het eindspel met aan beide kanten een toren, loper en wat pionnen was daarna vrij hopeloos voor mij omdat zijn toren en koning veel beter stonden dan die van mij én omdat ik weer eens in mijn gebruikelijke tijdnood verzeild was geraakt. Cursus time-management zou niet gek zijn...
Verloren dus maar een leuke partij. 'Grappig' om te constateren dat je/mijn oordeel over een stelling volkomen verkeerd kan zijn. Best leerzaam eigenlijk!

Verder is DSC natuurlijk een zeer gezellige club, maar dat weet ik al enige jaren. Het besluit om (dubbel)lid te worden is na rijp beraad genomen!

15-02-2018 00:58 Han Nicolaas is offline Send an Email to Han Nicolaas Homepage of Han Nicolaas Search for Posts by Han Nicolaas Add Han Nicolaas to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 962

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk dat je het naar je zin hebt, Han. Nog veel succes en plezier, in willekeurige volgorde!

En Bram gefeliciteerd!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ted on 15-02-2018 at 18:21.

15-02-2018 18:21 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller