Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2001-2002 » DSC 1 zo goed als gedegradeerd
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

DSC 1 zo goed als gedegradeerd Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zag op de knsb-site dat DSC1 heeft verloren met 6-4.

Alleen een groots wonder kan ons nu nog behouden voor de 1e klasse. En dat scenario lijkt me zo onwaarschijnlijk dat ik er niet meer in geloof.

Sorry...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-04-2002 12:19 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja, die taxatie lijkt me correct.
Winnen van Eindhoven is niet onmogelijk, zo sterk is dat team niet. We wonnen een paar jaar geleden voor de beker van Eindhoven en dat team is er niet sterker op geworden.
Maar ons team is zwakker an anders. Grappig is, dat het team dat vorige jaren bijna 50% scoorde en nu versterkt was met Joost Michielsen dit jaar niet van de grond is gekomen. Ook afgelopen zaterdag heeft een overwinning er niet echt ingezeten. Joost heeft een score van +3 (uit 8 ) en hij is de enige met een plusscore.
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-04-2002 11:12 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alles mooi en prachtig Kees, maar alleen constateren. Daar schieten we niets mee op. Van een academicus verwacht ik meer.

Waar is het mis gegaan en hoe kan het volgend jaar beter?

Het plan is: Volgend jaar direct terug naar de eerste klasse. Maar:

  • Is dat haalbaar?
  • Wie spelen er volgend jaar in het achttal?
  • Wie vallen er af?
  • Wat moet er veranderen?
  • Wat is er wel goed gegaan?
  • Wat heeft DSC1 er van geleerd?
  • Wat leert het ons voor de andere teams?

Kortom, een aantal zeer belanghebbende zaken die beter tegen het licht gehouden dienen te worden, al vorens vol van cynisme ons in onze schulp terug te trekken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-04-2002 11:55 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe dat heeft kunnen gebeuren? Het moet wel eens een beetje meezitten. En iedereen is wel eens een tijdje uit vorm.
Volgend jaar wordt DSC1 misschien wel kampioen, daar is kans op, als het dan wel een beetje meezit...
Kortom, niet te somber.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

09-04-2002 11:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
HeMan HeMan is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 09-04-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is een ongelukkig seizoen geweest, 3 gelijke spelen op rij tegen onze naaste concurrenten en het onnodige verlies in de 1e ronde tegen het op papier zwakke Spijkenisse.
Om zoiets goed te kunnen maken heb je een keer geluk nodig en dat ontbrak.

Volgend seizoen kunnen we meespelen om een kampioenschap in de tweede klasse, dat heeft ook z'n charmes...

09-04-2002 13:09 HeMan is offline Send an Email to HeMan Search for Posts by HeMan Add HeMan to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Volgend jaar wordt DSC1 misschien wel kampioen, daar is kans op, als het dan wel een beetje meezit...
Kortom, niet te somber.


Ik ben volgens mij niet somber. Maar dat ter zijde. Ik vind alleen dat je er nogal synisch over deed. Wat gemakzuchtig ook. En dat vergbaasde me.

Natuurlijk hoop ik - met heel DSC - dat het eerste volgend jaar weer kampioen wordt. Dat spreekt voor zich. Maar de vraag is of dat erg waarschijnlijk is, wanneer er binnen het team zo'n 'bedrukte' sfeer hangt.

Dus kom op! het leven is een feest! En schaken bij DSC kan daar een grote toegevoegde waarde in zijn. Draaiend hoofd 8) Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

09-04-2002 14:05 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

dsc 0 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En inderdaad, DSC1 had niet veel kans tegen Eindhoven 1.
Een overwinning van Anema, de kortste in zijn leven, en een van Mannen.
Drie remises (ik meen Schrik, Legemaat en Van Dop) en de rest was minder.
Volgend jaar beter!
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

29-04-2002 13:34 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Kees van der Meer

Volgend jaar beter!


Slechter kan natuurlijk ook bijna niet! 8) - of is dit de goden verzoeken? Draaiend hoofd Gemeen Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

01-05-2002 10:48 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Op naar promotie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Corniel,

Je zou wel eens gelijk kunnen hebben dat slechter bijna niet kan.
De vorige keer dat we uit de eerste klasse degradeerden hadden we 4 matchpounten, twe gewonnen wedstrijden.
DSC is overigens ooit uit de tweede klasse gedegradeerd, na een onwaarschijnlijke reeks tegenvallers.
En het jaar daarop zaten we bij een gesponsord team in de derde klasse, we bereikten een eervolle tweede plek.
tsja...
Volgend jaar gewoon de lift nemen.
Om op een andere discussie terug te komen: voor mensen die weinig spelen, zoals ik, is het prettig op maandagavond de loop van de stukken te testen. De training is voor mij niet hetzelfde als een partij spelen, is nuttig maar levert minder toegevoegde waarde. Ik wil die training wel hebben, maar niet vlak voor een wedstrijd, dan speel ik liever.
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-05-2002 10:14 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Kees van der Meer
Om op een andere discussie terug te komen: voor mensen die weinig spelen, zoals ik, is het prettig op maandagavond de loop van de stukken te testen. De training is voor mij niet hetzelfde als een partij spelen, is nuttig maar levert minder toegevoegde waarde. Ik wil die training wel hebben, maar niet vlak voor een wedstrijd, dan speel ik liever.


Een duidelijk standpunt. Zeker iets om rekening mee te houden. Het idee om het te vlak voor jullie externe te organiseren kwam van Ted, het blijkt wel dat ook zijn visie niet zaligmakend is.

We zullen ons er over buigen.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-05-2002 10:42 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller