Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2017-2018 » Interne competitie (N5): Bram van der Velden slaat opnieuw toe
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N5): Bram van der Velden slaat opnieuw toe Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep boekte Bram van der Velden alweer zijn derde overwinning. Ditmaal was oud-clubkampioen Bob Voogt zijn slachtoffer. Gert Legemaat boekte eveneens een zege; hij versloeg Hans Stam. En Jan Peter van Zandwijk was te sterk voor Ted Barendse. Rachid Schrik debuteerde met een remise in de A-groep, en hetzelfde was het geval voor Tom Broekhuizen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bram van der Velden-Bob Voogt1-0
2Hans Stam-Gert Legemaat0-1
3Jan Peter van Zandwijk-Ted Barendse1-0
4Richard Oranje-Simon Broos1-0
5Henk van der Belt-Hans Zwartveld0-1
6Willem-Jan van den Broek-Rachid Schrik½-½
7Kees Korving-Tom Broekhuizen½-½
8Henrik Tamerus-Arnt Veenstra1-0
9Luciën van de Lisdonk-Jouke van Gosliga½-½
10André van der Weijde-Rob Smits1-0


In de B-groep boekte Hugo van der Laan een mooie overwinning op Theo Rekveldt. Coen Leentvaar won zijn eerste partij in de interne van dit seizoen ten koste van Victor van der Kloet. Brent van der Dusseldorp won het eindspel knap van Hans van Calmthout.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hugo van der Laan-Theo Rekveldt1-0
2Victor van der Kloet-Coen Leentvaar0-1
3Eric Wagter-Jordy Krempel0-1
4Edgar Huisman-Gerard Bilars1-0
5Hans van Calmthout-Brent van der Dusseldorp0-1
6René Weerts-Paul van Riet1-0


In de C-groep waren traditiegetrouw geen remises. De uitslagen waren om en om wit- en zwartoverwinningen.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Joop van Ham-Hans Hendriks0-1
2Bert van der Willik-Jan van der Kolk1-0
3Zimo Sibbing-Cees Huygen0-1
4Aad de Jong-Ernst Hanewald1-0
5Dolf Mulder-Wim Meijer0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 31-10-2017 at 19:15.

31-10-2017 02:17 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Jan-Peter en ik hadden een interessante partij, waarin het lang gelijk op leek te gaan. Maar in de kritieke fase was ik te optimistisch over mijn stelling, speelde ook op die manier, en Jan-Peter maakte het na mijn fouten netjes af. Hulde!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Ted on 31-10-2017 at 12:02.

31-10-2017 10:46 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik zou het prettig vinden om de huidige tussenstand te zien.

31-10-2017 18:20 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De tussenstanden zijn bijgewerkt.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

31-10-2017 19:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor de finesses van de opening die in mijn partij tegen Rachid Schrik op het bord kwam ga ik de door Marin en Krasenkov aangedragen theorie eens nader bestuderen. Na 10 zetten ontstond de volgende stelling.



W.J. van den Broek - R. Schrik, 30 oktober 2017, stelling na 10. ... g6

Wit heeft meer stukken ontwikkeld én al gerokeerd; hij staat erg goed maar wat is hier de beste zet? Ik overwoog 11. e4 (het meest direct, zeker met zwart's koning in het midden) maar meende dat zwart zich voldoende kon verdedigen. Met de computer erbij blijkt dat ook het geval, bijvoorbeeld 11. ... dxe4 12. d5 exf3 13. Dxf3 Lc5+! 14. Kh1 Pd4 15. Dxf6 Dxf6 16. Txf6 Pb3 en het staat ongeveer gelijk. Het best was 11. Pe5 geweest; slecht is dan 11. ... Pxe5 12. dxe5 Pg4 13. Lxd5 Lc5+ 14. Kg2 0-0 15. h3 Pxe5 16. Pe4! Db6 17. b4



analysediagram

en hier staat wit majestueus: op Ld4 volgt 18. Pf6+ en 19. Dd2; op Le7 18. Lxh6 Td8 19. Db3. Beter is 11. ... Lg7 maar wit wint dan materiaal met 12. Da4, bijvoorbeeld 12. ... 0-0 (Ld7 13. Db3) 13. Pxc6 bxc6 14. Dxc6; zwart heeft geen goede compensatie.

In plaats van e4 of Pe5 speelde ik 11. Lf4; ook niet slecht maar na 11. ... Lg7 12. Le5 0-0 was het voordeel nog slechts minimaal en na 13. Ph4? Pxe5 14. dxe5 Pg4 15. Pxd5 stond zwart zelfs beter. In het middenspel en uiteindelijk tijdnood voor Rachid vervlakte echter ook het zwarte voordeel.



In deze stelling werd met zwart aan zet remise overeengekomen.

01-11-2017 11:50 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller