Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2016-2017 » Interne competitie (V12): Ted Barendse loopt in
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V12): Ted Barendse loopt in Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep heeft Ted Barendse zijn achterstand op Gert Legemaat verkleind. Ted won van Kees van der Meer, terwijl Gert niet in actie kwam. Pieter Goossens en Simon Broos deelden het punt, en verder waren er overwinningen voor Henk van den Belt en Theo Rekveldt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Kees van der Meer1-0
2Pieter Goossens-Simon Broos½-½
3Rob Smits-Henk van den Belt0-1
4Theo Rekveldt-Willem-Jan van den Broek1-0


In de B-groep pakten de koplopers weinig punten. Willem-Jan van den Broek en Kees Korving gingen onderuit, terwijl Tjerk Albregtse in remise moet berusten tegen Edgar Huisman.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kees Korving-Hans van Calmthout0-1
2Edgar Huisman-Tjerk Albregtse½-½
3Ferdinand Schreuder-René Weerts0-1
4Stijn Berghout-Michael Stoops0-1
5Hugo van der Laan-René Poots1-0
6Koen Tan-André van der Weijde0-1
7Gerard Bilars-Simon Dirkse1-0
8Evert van den Hooven-Cock Hazeu1-0


In de C-groep won koploper Victor van der Kloet van Zimo Sibbing. Achtervolger Eric Wagter speelde remise tegen Kees Venema. De andere hooggeplaatste spelers kwamen niet in actie.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Zimo Sibbing-Victor van der Kloet0-1
2Eric Wagter-Kees Venema½-½
3Aram Hassan-Jan van der Kolk1-0
4Herman Zonderland-Jan Torenstra1-0
5Ernst Hanewald-André Bruinink1-0
6Aad de Jong-Marijn Oomes0-1
7Valerie Janssen-Bert van der Willik0-1
8Gabe Hoekstra-Jan-Bouke Tiersma0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

13-06-2017 00:55 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Barendse - Vd Meer 1-0 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De voorzitter werkte niet mee aan mijn streven, het melkpak (de prijs voor de meest vreedzame schaker) in de wacht te slepen.
Daar stond tegenover dat hij een buitengewoon aardige verrassing had in een variant van een bekend systeem, waarmee ik midden jaren '80 vier maal kort na elkaar succes had. Zijn pionzet, b4!, rukte mijn stelling uit zijn verband.
De partij doet me achteraf denken aan mijn partij tegen GM Csaba Horvath, bij het Leiden Chess Tournament van 2014. Toen ik in een (andere) mij bekende opening de geplogen manoeuvres uitvoerde, kwam hij juist op het goede moment met een knappe pionzet - b4! - waarna mijn stukken op het verkeerde been stonden. Harde tegenstand mocht daarna niet meer baten: de grootmeester haalde het punt binnen. GM Horvath had toen een rating van 26+...
Hmm, voorzitter, 26+: het lijkt mij dat je het in je hebt!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

13-06-2017 11:09 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller