Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2016-2017 » Interne competitie (V4): Bloeddorstige A-groep
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V4): Bloeddorstige A-groep Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep was het een bloeddorstige aangelegenheid: er werd geen enkele partij remise. Winst was er voor koploper Ted Barendse, die met wit Simon Broos versloeg. Bob Voogt won, eveneens met wit, van Kees van der Meer. De overige partijen in de A-groep werden door de zwartspeler gewonnen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Simon Broos1-0
2Bob Voogt-Kees van der Meer1-0
3Arend Bosma-Pieter Goossens0-1
4Martin Glimmerveen-Richard Oranje0-1
5Henk van den Belt-Luciën van de Lisdonk0-1
6Tom Broekhuizen-Rob Smits0-1


In de B-groep ging koploper Stijn Berghout onderuit tegen Nishant Narayan. Willem-Jan van den Broek profiteerde; hij won van Michael Stoops. Alexander Brusschke debuteerde met een overwinning op Hugo van der Laan.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Stijn Berghout-Nishant Narayan0-1
2Willem-Jan van den Broek-Michael Stoops1-0
3Hans van Calmthout-Evert van den Hooven½-½
4Alexander Brusschke-Hugo van der Laan1-0
5Edgar Huisman-Simon Dirkse1-0
6Corniel Nobel-André van der Weijde1-0
7Gerard Bilars-Kees Korving0-1
8Paul van Riet-René Poots0-1


In de C-groep remiseerden Eric Wagter en Victor van der Kloet. Geheel tegen de gewoonte van de C-groep in eindigde er zelfs een tweede partij in remise: Hans Hendriks en Jan van der Kolk deelden het punt. Zimo Sibbing klom via een overwinning op Victor Vega naar de subtop. Joop van Ham en Herman Zonderland deden met hun overwinningen eveneens goede zaken voor de ranglijst.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Eric Wagter-Victor van der Kloet½-½
2Joop van Ham-Jan Torenstra1-0
3Herman Zonderland-André Bruinink1-0
4Ernst Hanewald-Cees Huygen0-1
5Hans Hendriks-Jan van der Kolk½-½
6Marijn Oomes-Dolf Mulder0-1
7Victor Vega-Zimo Sibbing0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 21-03-2017 at 02:22.

21-03-2017 02:21 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tactiek voor beginners. (Thema Ezelsoren)

In deze stelling speelde ik gisteren Dc2?? Hoe kan zwart nu het beste voortzetten ?


This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 21-03-2017 at 09:34.

21-03-2017 09:22 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dc2 lijkt me geen goede zet: na een (of twee) keer slaan op e4 heeft wit een geisoleerde dubbelpion op de e-lijn.

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

21-03-2017 11:13 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mij lijkt na Dc2 de zet Pg4 dodelijk. Wint een pion op e3

21-03-2017 12:02 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Coen
Mij lijkt na Dc2 de zet Pg4 dodelijk. Wint een pion op e3

Stockfish 8 en Komodo 8 zijn het daarmee eens. In de partij werd Pg4 gespeeld en eigenlijk had ik toen al moeten opgeven. Maar ja om al na een half uur alweer na huis te gaan. Daarom heb ik maar tot zet 46 doorgespeeld.

In plaats van Dc2 had ik Pf3, h3 of Le2 kunnen spelen.

21-03-2017 12:55 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henk van den Belt

Quote

Originally posted by Coen
Mij lijkt na Dc2 de zet Pg4 dodelijk. Wint een pion op e3

Stockfish 8 en Komodo 8 zijn het daarmee eens. In de partij werd Pg4 gespeeld en eigenlijk had ik toen al moeten opgeven. Maar ja om al na een half uur alweer na huis te gaan. Daarom heb ik maar tot zet 46 doorgespeeld.



Dat had ik helemaal niet erg gevonden, Henk. Het vervolg was ook niet best en de ene na de andere witte pion verdween in het doosje. Toen al opgeven was eigenlijk de beste keuze geweest.... Ja!

21-03-2017 16:14 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waar is Ivar de Hoogt?
Ik heb hem nu al een week of drie niet gezien.
Is er iets ernstigs gebeurd?

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

21-03-2017 16:35 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Waar is Ivar de Hoogt?
Ik heb hem nu al een week of drie niet gezien.
Is er iets ernstigs gebeurd?


Wat is ernstig... Gisteren zat hij in een restaurant te eten met zijn familie toen hij zich bedacht dat hij een uurtje eerder zich had moeten afmelden voor de interne van DSC.

Ik heb hem verzocht nu hij zijn studententijd heeft afgerond om zich voortaan in geval van verhindering voor de interne tijdig bij de wedstrijdleider af te melden Knipoog

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 21-03-2017 at 16:52.

21-03-2017 16:52 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Henk van den Belt
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-11-2016
aantal berichten: 167

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Lucien van de Lisdonk

Quote

Originally posted by Henk van den Belt

Quote

Originally posted by Coen
Mij lijkt na Dc2 de zet Pg4 dodelijk. Wint een pion op e3

Stockfish 8 en Komodo 8 zijn het daarmee eens. In de partij werd Pg4 gespeeld en eigenlijk had ik toen al moeten opgeven. Maar ja om al na een half uur alweer na huis te gaan. Daarom heb ik maar tot zet 46 doorgespeeld.



Dat had ik helemaal niet erg gevonden, Henk. Het vervolg was ook niet best en de ene na de andere witte pion verdween in het doosje. Toen al opgeven was eigenlijk de beste keuze geweest.... Ja!



This post has been edited 21 time(s), it was last edited by Henk van den Belt on 23-03-2017 at 12:54.

22-03-2017 10:19 Henk van den Belt is offline Send an Email to Henk van den Belt Search for Posts by Henk van den Belt Add Henk van den Belt to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller