Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Richard Oranje en Mohammad Faisal Alhalabi winnen vierde Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Richard Oranje en Mohammad Faisal Alhalabi winnen vierde Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard Oranje heeft de vierde ronde van het Grand Prix Rapid op zijn naam geschreven. Hij stond slechts een halfje af. In de B-groep won Mohammad Faisal Alhalabi op weerstandspunten. Hij had net als Hans Uittenbogaard en André Wagner 4 uit 5.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 28-02-2017 at 15:14.

28-02-2017 02:48 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de laatste 3 keer in de B-groep te hebben meegespeeld, en bovenaan te hebben meegedraaid, had ik weer eens zin in sterkere tegenstanders. Zeker omdat ik zowel in de interne, als de externe dit seizoen alleen nog maar tegen mensen met een lagere rating had gespeeld dan ik zelf heb.

Een score van ½ uit 5 suggereert dat het slecht ging, maar het viel mee. De eerste ronde tegen Arend Bosma stond ik echt heel goed, en kon ik eenvoudig een pionnetje winnen. In plaats daarvan offerde ik een paard, met het idee daar drie pionnen voor te hebben een een zeer sterke aanval. Die drie pionnen klopten, maar een tussenzet die ik had gemist neutraliseerden de aanval. Daarna hervond Arend zich en won.

Tegen Henrik Tamerus kwam ik goed uit de opening. Hij won een pionnetje, en ik voelde mij genoodzaakt die terug te winnen, ten koste van activiteit. Daarna was het potje remise.

Tegen Willem-Jan van den Broek ging het lange tijd goed. Willem-Jan had wel het betere van het spel, en won na een kleine onnauwkeurigheid een pion. Daar kreeg ik goede compensatie voor, en pas toen ik foutief dames ruilde kon hij (eenvoudig) winnen.

Zowel tegen Hans Stam als Pieter Goossens kwam ik beter uit de opening. In het middenspel ging het bij beiden toch nog mis.

Vijf leuke potjes, en hopelijk de volgende keer hopelijk wat meer punten.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

28-02-2017 15:23 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller