Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » DSC4 wint met 6-2 bij Promotie 3
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

DSC 4 wint met 6-2 bij Promotie 3 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na lange strijd won DSC4 de uitwedstrijd tegen Promotie 3 toch nog ruim met 6-2.

Voor de helft van het team betrof het de 3e wedstrijd in drie weken in Zoetermeer tegen Promotie (Promotie 2, bekerwedstrijd en nu Promotie 3).

Kees van der Meer hield vanuit de opening zijn witte openingsvoordeel vast, won een pion en uiteindelijk het resterende pionneneindspel. Jaap Flohil koos in het middenspel voor verkeerde plan; het resultaat hiervan was een tekort aan verdedigers rondom zijn eigen koning - hiervan werd door zijn tegenstander vakkundig gebruik gemaakt.

Pieter Goossens had tegen de sterkste Zoetermeerder voortdurend het betere van het spel, ook na de afwikkeling naar een eindspel met voor beiden een toren, loper en drie pionnen. Het verschil zat in de koningen: die van zwart was afgesneden maar die van Pieter was hyperactief, wandelde naar de andere vleugel om aldaar de winst van pion b6 te ondersteunen; uiteindelijk resteerde een toreneindspel met voor Pieter een vrije a- en g-pion dat gedecideerd tot winst werd gevoerd.

Peter Lode lukte het deze keer niet om tot voordeel te komen: de partij eindigde in remise. Zo ook die van Gert-Jan Baas; deze overzag in het eindspel helaas een eenvoudige pion- en daarmee partijwinst.

Topscorer Henrik Tamerus had met zwart gelijk spel verkregen en kon bogen op een loperpaar met latente kracht richting de witte koning. Het was nog niet zo eenvoudig hiervan gebruik te maken maar het enorme tijdsvoordeel hielp een handje mee: met nog maar vijf minuten op de klok was het voor wit schier onmogelijk steeds de beste zetten te vinden. In die fase trok Henrik de partij dan ook definitief naar zich toe.

Het grootste spektakel vond plaats aan het bord van Jouke van Gosliga. Deze was vanuit de opening en in het vroege middenspel aardig wat materiaal kwijtgeraakt en speelde vervolgens vol op de aanval; de zwarte koning had nog niet gerokeerd. Het kostte de Zoetermeerder tijd om de aanval op de juiste wijze te pareren: ook hier dus een tijdsvoordeel. Er werd wat materiaal teruggewonnen maar de vrije zwarte damevleugelpionnen oogden gevaarlijk. Jouke koos in deze fase echter voortdurend de juiste zetten. Gelukkig overzag zwart de manoeuvre Ke4-f3 met matdreiging Th8 (de witte koning stond op h3 met een pion op h2) - daarna was hij kansloos.

Willem-Jan van den Broek tenslotte won reeds in de openingsfase een pion, zette krachtig voort, won een tweede pion, een derde pion en vervolgens ook nog een kwaliteit; zijn tegenstander gaf op toen ook nog stuk verloren zou gaan met onherroepelijk mat tot gevolg. Een makkie!

In de volgende ronde spelen we tegen het sterke SHTV 1.

Gedetailleerde uitslag:

 Promotie 31783-DSC419022-6
1H. Kuipers1726-Kees van der Meer19940-1
2R. Minnema1861-Jaap Flohil19841-0
3M. Wichhart1985-Pieter Goossens18520-1
4A. Schuurman Hess1890-Peter Lode1842½-½
5E. Guijt1675-Gert-Jan Baas1904½-½
6H. Minnema1707-Henrik Tamerus19120-1
7H. Knops1812-Jouke van Gosliga19110-1
8D.Th. Brinkman1610-Willem-Jan van den Broek18130-1

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Henrik on 23-11-2016 at 13:52.

23-11-2016 01:52 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

tabel met uitslagen toegevoegd

23-11-2016 13:52 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hoe voeg je precies zo'n tabel toe? Ik heb gister mijn eerste stukje op dit forum geschreven. Dus zou je me even op weg kunnen helpen?

23-11-2016 14:15 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie uitslag van DSC4, en een uitstekende start. Vorig jaar haalde DSC4 7 matchpunten uit 8 wedstrijden. Nu zijn er al 5 matchpunten binnen in de eerste 3 wedstrijden.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 23-11-2016 at 15:33.

23-11-2016 15:28 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Tom Broekhuizen
Hoe voeg je precies zo'n tabel toe? Ik heb gister mijn eerste stukje op dit forum geschreven. Dus zou je me even op weg kunnen helpen?


Tip: als je op "Quote" drukt, dan quote je het bericht, met daarin dus de definitie van de tabel. Verder kun je hier een handleiding vinden.

23-11-2016 15:33 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dankjewel. De handleiding had ik al gevonden. Quoten zou je idd een kant-en-klare bewerkbare tabel opleveren. Alleen zolang je de uitslagen veld voor veld van de site van de hsb moet kopiėren, vind ik het dubbel werk. Uiteindelijk heb ik er daarom maar een link ingeplakt naar de site van de hsb.

23-11-2016 18:10 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 724

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kan de uitslagen vanaf de hsb site er opzich in 1 keer goed in plakken je moet dan alleen ff de tabs bij de 1 - 0 weghalen en ½ - ½ vervangen door 1/2

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 23-11-2016 at 22:55.

23-11-2016 22:53 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2233

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Tom Broekhuizen
Dankjewel. De handleiding had ik al gevonden. Quoten zou je idd een kant-en-klare bewerkbare tabel opleveren. Alleen zolang je de uitslagen veld voor veld van de site van de hsb moet kopiėren, vind ik het dubbel werk. Uiteindelijk heb ik er daarom maar een link ingeplakt naar de site van de hsb.


Ik heb zelf een Excel-sheet gemaakt, waarin ik de uitslagen en rating zelf even snel in tik. Ik kan even kijken of ik die kan delen; als je interesse heb?

24-11-2016 14:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Tom Broekhuizen Tom Broekhuizen is a Male
actief DSC-lid




geregistreerd: 24-11-2015
aantal berichten: 76

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ja graag stuur maar op.

24-11-2016 15:10 Tom Broekhuizen is offline Send an Email to Tom Broekhuizen Search for Posts by Tom Broekhuizen Add Tom Broekhuizen to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller