Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Kandidaten Pepermolen 2016-2017
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Kandidaten Pepermolen 2016-2017 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Plaats hier kandidaten voor de Pepermolen 2016-2017. En voor zij die niet weten waar de Pepermolen voor staat: De Pepermolen wordt verkregen voor het in één zet verpesten van een stelling. Deze wordt je dus ingepeperd.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-09-2016 19:50 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Arno is de eerste die zich kandideert:

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

20-09-2016 19:50 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4465

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Martin
In de opening koos mijn tegenstander voor een merkwaardig pionoffer, en ik kon volgens mij vrij eenvoudig overeind blijven. Via ..a5 kon ik een aantal keer in het voordeel komen. De eerste keer (en ook de beste volgens de computer) had ik het gezien, maar dacht ik het beter te doen. Dat kwam er eigenlijk totaal niet uit, en ik ging teveel achteruit. In de analyse achteraf bleek dat wit inmiddels voldoende compensatie had en al gevaarlijk uit de hoek kon komen. Volgens de computer was er echter nog niet veel aan de hand toen ik mij kandideerde voor de Pepermolen:


21..Pd5??
Ik stond tevreden op... en kwam terug
22.Pxd5
Huh, waarom gaat hij daar voor?? Even tellen... oh shit!

Gelukkig haalde de rest van het team zijn niveau en haalden we alsnog een ruime overwinning Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-10-2016 22:17 Corniel is online Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page



G. Milort - W.J. van den Broek, Persoonlijk Kampioenschap HSB, 21 oktober 2016, stelling na 22. Da4+

Mijn antwoord, 22. ... Ke7 (met na 23. Dd7+ mat in 1), lijkt mij een regelrechte kandidaat voor de zo begeerde pepermolen...

25-10-2016 10:24 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller