Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2015-2016 » Interne competitie (V12): Bob Voogt na kraker clubkampioen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V12): Bob Voogt na kraker clubkampioen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bob Voogt is de nieuwe clubkampioen. Aan het einde van de avond bleek zijn remise tegen Hans Stam genoeg voor de titel.

Bob begon als koploper aan de laatste ronde, maar zijn voorsprong op Gert Legemaat en Ted Barendse was beperkt. De dichtstbijzijnde achtervolger, Gert Legemaat, ging echter onderuit tegen Richard Oranje. Ted Barendse, die vlak achter Gert stond, wist wel te winnenl hij was te sterk voor Pieter Goossens. Bob had zelf een zware partij die hij met moeite naar remise wist te brengen. Dat bleek genoeg voor zijn eerste DSC-clubkampioenschap.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hans Stam-Bob Voogt½-½
2Gert Legemaat-Richard Oranje0-1
3Ted Barendse-Pieter Goossens1-0
4Vashish Sukul-Henk van den Belt0-1
5Rob Smits-Theo Rekveldt1-0
6Jouke van Gosliga-Jan van de Donk1-0
7Kees Korving-Jorick Laan0-1


In de B-groep speede koploper Arnt Veenstra remise tegen Jan Frissen. Hugo van der Laan profiteerde. Hij versloeg Koen Tan en won daarmee de B-groep. De derde plek is voor Marfa Blanter, die niet in actie kwam. Edgar Huisman won weliswaar van Ferdinand Schreuder, maar kon Marfa niet meer achterhalen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Arnt Veenstra-Jan Frissen½-½
2Hugo van der Laan-Koen Tan1-0
3Edgar Huisman-Ferdinand Schreuder1-0
4Kees Venema-Raymond Thomas1-0
5Simon Dirkse-Stijn Berghout0-1


In de C-groep werd het seizoen in stijl afgesloten: geen enkele partij eindigde in remise. Kampioen René Poots won ook zijn laatste partij. Ditmaal dolf Eric Wagter het onderspit waardoor René met de indrukwekkende score van 9 overwinningen, 1 remise en geen nederlagen promoveert naar de B-groep. René Weerts klom naar de tweede plaats door Jan van der Kolk te verslaan. Paul van Riet werd derde, ondanks een nederlaag tegen Hidde Boerkamp.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Eric Wagter-René Poots0-1
2Paul van Riet-Hidde Boerkamp0-1
3René Weerts-Jan van der Kolk1-0
4Cees Huygen-Zimo Sibbing1-0
5Aram Hassan-Antal van Ravensteijn0-1
6Jan Torenstra-Ernst Hanewald1-0
7Aad de Jong-Ankie Verhaart1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-06-2016 00:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Felicitaties Bob, met je eerste clubkampioenschap! Netjes gedaan.

Het was sowieso een leuk (want spannend) jaar in de A-groepvan de interne competitie! En net in een jaar dat het tot en met de laatste zet spannend was kondn we ook nog eens drie keer per seizoen tegen elkaar spelen ipv twee keer. Goed voorstel Richard, op de alv begin dit seizoen!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

28-06-2016 08:11 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Allereerst (nogmaals) gefeliciteerd Bob! En Hugo en Rene uiteraard ook gefeliciteerd.
Er klopt iets niet in de uitslagen: Edgar Huisman speelde gisteren tegen Theo Rekveldt. Niet dat ik durf te beweren de puntenwaarde van een speler in te kunnen schatten, maar het zou zomaar kunnen dat dat 16,2 punten meer oplevert voor Edgar en hij daarmee in aanraking komt voor promotie.

28-06-2016 11:13 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Felicitaties Bob, met je eerste clubkampioenschap! Netjes gedaan.

Het was sowieso een leuk (want spannend) jaar in de A-groepvan de interne competitie! En net in een jaar dat het tot en met de laatste zet spannend was kondn we ook nog eens drie keer per seizoen tegen elkaar spelen ipv twee keer. Goed voorstel Richard, op de alv begin dit seizoen!


Volgens mij was dat in ieder geval vorig seizoen ook al zo?

28-06-2016 13:06 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Jouke
Allereerst (nogmaals) gefeliciteerd Bob! En Hugo en Rene uiteraard ook gefeliciteerd.
Er klopt iets niet in de uitslagen: Edgar Huisman speelde gisteren tegen Theo Rekveldt. Niet dat ik durf te beweren de puntenwaarde van een speler in te kunnen schatten, maar het zou zomaar kunnen dat dat 16,2 punten meer oplevert voor Edgar en hij daarmee in aanraking komt voor promotie.


Het lijkt me niet dat Theo twee partijen simultaan heeft gespeeld. Weet je het zeker? Draaiend hoofd

28-06-2016 15:16 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben blij en trots. Niet verwacht, wel rekening mee gehouden. Mijn concurrenten waren Gert Legemaat en Ted Barendse, gelouterde spelers, waar ik ook dit seizoen geen plusscore tegen wist te behalen. Ik voelde mij de underdog gezien mijn mindere schaakkennis, maar ik was het meeste constant. Goede stellingen wist ik vaak te winnen en mindere stellingen (diverse keren was ik aan de rand van de afgrond) wist ik meestal niet te verliezen. Dat bleek uiteindelijk genoeg voor het kampioenschap.

28-06-2016 15:20 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Puike prestatie van Bob: gefeliciteerd; het is je gegund!
Ook Hugo van der Laan en René Poots als kampioenen in hun groep proficiat.

Is het een idee dat kampioenen hier hun mooiste partijen publiceren?

28-06-2016 17:06 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ivar de Hoogt
Het lijkt me niet dat Theo twee partijen simultaan heeft gespeeld. Weet je het zeker? Draaiend hoofd
Oh wacht,ik ben idd in de war.. Rolt met ogen

28-06-2016 17:09 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Henrik

Quote

Originally posted by Ted
Felicitaties Bob, met je eerste clubkampioenschap! Netjes gedaan.

Het was sowieso een leuk (want spannend) jaar in de A-groepvan de interne competitie! En net in een jaar dat het tot en met de laatste zet spannend was kondn we ook nog eens drie keer per seizoen tegen elkaar spelen ipv twee keer. Goed voorstel Richard, op de alv begin dit seizoen!


Volgens mij was dat in ieder geval vorig seizoen ook al zo?
er waren nu meer ronden aan het eind seizoen waarin we wederom elkaar konden ontmoeten

28-06-2016 18:49 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bob van harte. Ik had al in de glazen bol gekeken en de indeling (ikzelf tegen Gert) voorspeld. Mijn Angstgegner rol heb ik gisteren vervuld. Het was een van de makkelijkste overwinning die ik op Gert heb geboekt. Hij moest weliswaar winnen, maar om dan een kwaliteit en daarna een paard te offeren en vervolgens nog maar een stuk was veel te veel natuurlijk. Simpel twee lichte stukken teruggeven met dameruil en ik hield een volle toren over.

Bob terecht kampioen want je keepte slechte stellingen en won waar je kon. (al liet je me wel glippen de laatste 2 keer)
Ted en Gert verloren vorige ronde onverwacht en je hebt je kans gepakt. Alhoewel de stelling tegen Hans Stam er optisch slecht uit zag , wist je ook deze weer remise te maken hetgeen net aan genoeg was om Ted voor te blijven.

28-06-2016 18:57 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van harte gefeliciteerd, Bob!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

30-06-2016 14:14 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Ted
Felicitaties Bob, met je eerste clubkampioenschap! Netjes gedaan.

Het was sowieso een leuk (want spannend) jaar in de A-groepvan de interne competitie! En net in een jaar dat het tot en met de laatste zet spannend was kondn we ook nog eens drie keer per seizoen tegen elkaar spelen ipv twee keer. Goed voorstel Richard, op de alv begin dit seizoen!


Van harte gelukgewenst, Bob, dat het je eindelijk gelukt is kampioen te worden.

Terzijde: drie maal per jaar tegen enkele selecte spelers en slechts nul, een of twee keer tegen anderen is natuurlijk heel ongebruikelijk.
Kampioen worden behelst zowel dat je tegen en concurrenten en 'kleine jongetjes' de beste score behaalt, via het principe van eenmaal tegen elk of tweemaal tegen elk.
'Kleine jongetjes meppen' - ik meen dat de uitdrukking van Donner is, dus dat moet wel goed zijn - is een vaardigheid die een topsporter (in dit geval: topschaker) net zo goed dient te beheersen en te demonstreren.

Daarom spelen PSV, Feyenoord en Ojax niet driemaal per jaar tegen elkaar in de voetbalcompetite, zelfs al zou men daar ruimte voor kunnen maken door dezen slechts eenmaal per jaar te laten spelen tegen clubs als Willem II en De Graafschap. Deze opzet wordt beschouwd als niet evenwichtig en als eigenlijk niet zo eerlijk.

Gauw terugdraaien, die foute regel!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 04-07-2016 at 10:52.

02-07-2016 18:53 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de ALV gemist, dus ik weet ook niets over de regel, maar Kees heeft een punt.

Ik ben één van de kleintjes die tegen Bob gespeeld heeft, en dat zijn de leuke partijen. Ook omdat ik hem deze keer een klap heb kunnen verkopen (dank voor al die keizerpunten!), dus wellicht verandert mijn mening als ik de volgende zes partijen verlies.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

02-07-2016 20:41 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller