Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2002-2003 » Nieuwe kleding voor de keizer
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Thread is closed
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Nieuwe kleding voor de keizer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Waarde schaakvriendjes en vriendinnetjes,

Sinds ik lid ben van de Delftsche SchaakClub is er iedere A.L.V. wel wat te doen geweest over het competitie systeem. En elk jaar ging de discussie over het volgende: wordt het Keizers' of blijft alles bij het oude...

Tot nu toe heb ik altijd bij de 'behoudende' - typisch DSC - groep behoord. Dit was uit eigen belang: Het winnen van een 4e groep vond/vind ik een minder subjectief doel dan 40e worden.

Echter, van uit het clubbelang gezien ben ik van mening dat het tijd wordt voor een competitie-technische ommezwaai. Binnen het drukke leven van de meeste schakers is het huidige systeem 'moeilijk inpasbaar'. Argumenten als, dat men dan maar geen lid moet worden van een schaakvereniging zij uit den boze: We zijn een club door schakers voor schakers. We moeten dus na streven een zo groot mogelijke groep aan ons te binden.

De stelling die ik hier zou willen bediscussieren luidt dan ook:
Vanaf seizoen 2002-2003 zou de Delftsche SchaakClub over moeten gaan op een interne competitie volgens het Keizer-indelingsprincipe.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-03-2002 10:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Sander Sander is a Male
DSC-forummeester


geregistreerd: 23-01-2002
aantal berichten: 910

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Om eerlijk te zijn voel ik wel wat voor het Keizer systeem. Ik heb voorheen altijd voor het groepensysteem gestemd, maar uiteindelijk heb ik mij wel teruggetrokken uit de interne competitie omdat het mij simpelweg wat veel van het goede was.

Ik zie de interne eigenlijk meer als een goede gelegenheid om meer lange partijen otb tegen spelers van ongeveer dezelfde stertke te spelen. De 'echte' competitiepartijen zijn voor mij de partijen die voor knsb rating worden gespeeld - externe competitie en toernooien. (Dat wil niet zeggen dat ik mijn interne partijen niet serieus neem/nam.)

Ik vraag me alleen af in hoeverre de eventuele invoering van het Keizersysteem er toe zal leiden dat mensen stoppen. Zijn er mensen dusdanig tegen dit systeem dat ze er de club voor zouden verlaten?

Overigens lijkt dit me nou echt iets voor een poll. Knipoog

__________________
Start the clock and keep it running
It's the one to beat
I'm not in danger
I'm the danger now

03-04-2002 16:23 Sander is offline Send an Email to Sander Homepage of Sander Search for Posts by Sander Add Sander to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Sander
Ik vraag me alleen af in hoeverre de eventuele invoering van het Keizersysteem er toe zal leiden dat mensen stoppen. Zijn er mensen dusdanig tegen dit systeem dat ze er de club voor zouden verlaten?


Ik denk niet dat er mensen zijn die er de club om verlaten. Misschien zijn er wel leden die om de reden geen interne meer zouden willen spelen, maar die heb je nu ook. - Ik weet dat jij daarin niet de enige bent - De vraag is alleen, welke groep is groter, en wat is het standpunt van de vereniging.

Quote

Overigens lijkt dit me nou echt iets voor een poll.


Ik denk dat het beter is eerst een (lange? ) discussie te voeren binnen het forum, alvorens een poll op te stellen. Maar als deze discussie een beetje begint te lopen ben ik er zeker voorstander van. 8)

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

03-04-2002 22:06 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Groepen zijn niet verkeerd of ziek, en de Keizer hoeft niet beter te zijn, om toch voor het idee te voelen.
Ik voel wel voor een verandering.
Is het voor de wedstrijdleider niet heel veel meer werk?
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

04-04-2002 11:58 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Is het voor de wedstrijdleider niet heel veel meer werk?


Alhoewel ik geen wedsrijdleider ben - ik heb overigens wel m'n bronnen Happy - durf ik zeer vrij stellig te melden dat dát - extra werk dus - zeker niet het geval is. Er zijn echter wel andere 'problemen' die overwonnen dienen te worden:
  • Tot wanneer af-/aanmelden voor een competitieronde
  • Alleen keizer of een toch een gesloten kampioensgroep
  • Ruimte inlassen voor bekerkompetitie
  • Hoe om te gaan met 'rekbare' variabelen


Vooral dat laatste is een lastig te tackelen probleem mijnsinziens. En direct het grootste bezwaar wat ik altijd tegen 'keizers' heb gehad. De mannier waarop niet spelen 'beloond' wordt is nogal arbitrair.

Maar goed, er is geen 'beste' systeem en ik juig Kees - van der Meer - dan ook toe als hij plijt voor een verandering.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-04-2002 13:39 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de discussie die is gestart wordt gesproken over de hoeveelheid werk die het Keizer-systeem mij op zou leveren. Dit is eigenlijk niet zo'n belangrijk onderwerp, aangezien ik in de afgelopen bestuursnummers (bij aanvang van het seizoen) heb aangegeven met beide systemen wel te willen indelen.

Maar de hoeveelheid werk die ik aan het Keizer-systeem zou hebben is niet veel groter of kleiner dan het werk dat ik nu aan het groepen-systeem heb. Met het huidige systeem heb ik 2 hele drukke periodes; namelijk bij het begin van de na- en voorjaarscompetitie. Dan ben ik enkele dagdelen bezig het hele schema in elkaar te zetten.

Met het Keizer-systeem verdwijnt deze last, maar moet ik iedere week indelen (doet gelukkig de computer voor mij Grijns ) en moet ik bereikbaar zijn voor iedereen die zich voor een speelronde af wil melden. Ik krijg dus per week iets meer werk, maar ben wel van de piekbelastingen bij het begin van de competities af.

Het grote voordeel (en tevens nadeel) van Keizer is de grote flexibiliteit. Nieuwe spelers kunnen altijd worden ingepast, je kunt een bekercompetitie erbij organiseren, als je een keer niet kunt hoef je niets te verplaatsen, enzovoorts. Maar in die flexibiliteit ligt zoals gezegd ook een nadeel; er is geen directe reden om naar de club te komen. Met het groepen-systeem zoals we dat nu gebruiken zit er een tegenstander te wachten die op je rekent. Je zult dus niet snel afzeggen, want dan moet je een nieuwe afspraak maken. Met het Keizer-systeem is afzeggen voor een ronde veel ''gemakkelijker''. Je stelt niemand teleur, want er is geen vast programma voor de hele competitie. Iedere ronde wordt opnieuw ingedeeld.

Een groot punt van discussie zou dan ook de uiterste afmeld-tijdstip kunnen worden. Ik weet dat er mensen zijn die dat zelfs op de maandag nog zouden willen kunnen doen. Daarmee loop je het risico dat op een mooie zomerdag plotseling de helft van de mensen een terrasje verkiest boven de uiterst gezellige bar van D.S.C. Ook betekent het dat ik tot dat uiterste afmeldtijdstip bereikbaar moet zijn voor afmeldingen. Indelen op de club zelf zie ik niet zitten. Er komt dan altijd wel iemand te laat, of iemand vergeet zich in te schrijven op de inschrijflijst; het is vragen om problemen.

De hierboven genoemde ''rekbare variabelen'' zijn opzich wel belangrijk, maar nog niet in deze fase van de discussie. Ze regelen bepaalde situaties binnen Keizer, maar het lijkt me dat eerst maar de discussie moet worden gevoerd over het soort systeem dat men wil.

Ik blijf de discussie hier uiteraard volgen. Mochten er vragen over het Keizer- dan wel het groepensysteem zijn (of een ander systeem) dat ben ik altijd bereid deze te bantwoorden.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-04-2002 23:59 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
De hierboven genoemde ''rekbare variabelen'' zijn opzich wel belangrijk, maar nog niet in deze fase van de discussie. Ze regelen bepaalde situaties binnen Keizer, maar het lijkt me dat eerst maar de discussie moet worden gevoerd over het soort systeem dat men wil.


Even voor de duidelijkheid: Ik heb alleen aangegeven dat het in mijn optiek het grootste nadeel van Keizers is. Het maakt Keizers voor mij tot een zeer arbitrair geheel. Welke waarde je ook aan die variabelen geeft maakt voor mij geen verschil. Ik heb derhalve dan ook in het totaal geen behoefte om daar over te discuseren.

Hopenlijk heb ik dat nu recht gezet.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-04-2002 12:02 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

De baard van de keizer Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Clubgenoten!
Onlangs heeft Corniel een lans gebroken voor verandering van de interne en invoering van de Keizer.
De discussie is uitgemond in een beschouwing over rekbare variabelen (wat is dat nu weer, welke variabelen zijn dan niet rekbaar?).
Om te voorkomen dat de discussie een baard krijgt wil ik tot een beslissing komen.
Is nu door ons aan de wedstrijdleider gevraagd om dit voorstel in het bestuur en eventueel de Algemene vergadering te brengen?
Indien wij het zelf als minder wenselijk beschouwen (passen wij euthanasie toe op de Keizer en) zouden we kunnen nagaan of er andere vormen gewenst zijn.

Gaarne een discussie,
winfvdm

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

15-04-2002 08:32 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

juig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

'...ik juig Kees - van der Meer - dan ook toe als hij plijt voor een verandering.'

Dat sta ik toe. Het kan wat mij betreft vanavond, maar wel zachtjes graag, opdat onze partij niet verstoord word.

Groetjes!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

15-04-2002 08:35 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Onlangs heeft Corniel een lans gebroken voor verandering van de interne en invoering van de Keizer.
(..)
Is nu door ons aan de wedstrijdleider gevraagd om dit voorstel in het bestuur en eventueel de Algemene vergadering te brengen?

Nee, dit doe ik op p.t. - persoonlijke titel - Dit is een democratisch forum. Een ieder mag zijn stem laten horen, wanneer hij respect blijft tonen voor zijn mede forum bezoekers - zelfs die ene die Lijst Fortuyn denkt te moeten stellen - en dat doe ik dus.

Ik wilde echter wel graag pijlen hoe de stand van zaken is, met name omdat ik een voorstel wil gaan indienen voor de A.L.V. Mocht hier nu gebleken zijn dat ik door mijn gehele vereniging digitaal gelinched zo worden, dan zou ik daar op voorhand van af hebben gezien.

Verder is het zo, dat voor een dergelijk voorstel het handig is te weten wat er leeft.

Niets meer, niets minder

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

15-04-2002 09:15 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leve De Keizer!

En corniel; als je meer mensen mee wil krijgen is het misschien wel handig om anderen de systemen en verschillen uit te leggen (a4'tjes op prikbord, foldertjes); niet iedereen leest dit forum (de meesten niet). Het zal wellicht uitgelegd worden net voor (of tijdens) de ALV, maar ik denk dat het daar misschien al te laat is.
Heeft iemand toevallig wat kennis over verenigingen (van ongeveer zelfde samenstelling/grootte) waar het keizersysteem al gebruikt wordt? Misschien wel interessant...



16-04-2002 16:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Elguapo
Leve De Keizer!
(..)
As je meer mensen mee wil krijgen is het misschien wel handig om anderen de systemen en verschillen uit te leggen
(..)
Niet iedereen leest dit forum.

Dat klopt. Deze forum-discussie is voor mij meer een aanleiding om straks - voor AxiomA 27 - een gedegen voorstel te doen. Dat voorstel zal ik dan - misschien met wat kleine aanpassingen - ook indienen voor de ALV. Dus Elguapo, do't panic!

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-04-2002 09:59 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Elguapo Elguapo is a Male
forummeester


geregistreerd: 26-03-2002
aantal berichten: 993

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Corniel; wetende dat je er mee bezig bent, zal ik niet meer in paniek raken Grijns

17-04-2002 14:52 Elguapo is offline Send an Email to Elguapo Search for Posts by Elguapo Add Elguapo to your Buddy List
Remkius Remkius is a Male
forumbeheerder




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 50

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik denk dat het meeste over het Keizersysteem al wel gezegd is maar ik wil er toch nog enige ervaringsfeitjes aan toevoegen. Zelf speel ik geen interne competitie bij DSC (dus het maakt mij totaal niet uit welk systeem jullie willen hanteren Knipoog ), maar bij Krimpen, hierbij wordt er in de hoofdgroep een volledige competitie gespeeld met twaalf man (halverwege is er echter wel een tussentijdse promotie en degradatie regel), daaronder zijn er de B en de C-groep waar in het Keizersysteem (eigenlijk het Keizerlingsysteem dat een nagenoeg gelijke variant hiervan is) gehanteerd wordt. Per competitiehelft zijn er 15 tot 18 avonden waarop gespeeld wordt. Per speelavond speelt gemiddeld 65% van de deelnemers een partij, het verzuim is meestal vanwege ziekte of externe verplichtingen.

De voordelen zoals het makkelijk inpassen van nieuwkomers en dfe mogelijkheid tot weinig spelen komen bij ons regelmatig voor, hoewel enkelen dit laatste "competitievervalsing" in de hand vinden werken. Verder is het prettig dat je ook iedere week voor het 'echie' kunt spelen en niet zoals sommige A-groep spelers bij ons weleens overkomt om voor een paar snelschaakpartijtjes naar de club komt.

Natuurlijk kleven er ook nadelen aan het systeem (niet voor niets komen er ieder jaar bij ons op de club voorstellen om het systeem te veranderen). Een probleem waar we regelmatig mee te maken hebben is met spelers die "al kampioen zijn". Dit zijn spelers die na het spelen van het minimaal aantal partijen om in aanmerking te komen van promotie/de prijzen (bij ons is dat 9 hetgeen ongeveer de helft van het totaal aantal speelavonden). Niet meer komen omdat zij bij verlies en/of remise ver terug zakken in de stand en bij winst weinig progressie wordt geboekt. Verder is het zogenaamde afgrazen van de ranglijst voor deze spelers een probleem, na zoveel ronden hebben zij de hoog geklasseerde spelers reeds gehad en krijgen zij (op papier) steeds minder sterke tegenstanders. Een ander nadeeel betreft het afmelden en dan niet allen het uiterste tijdstip (dit staat bij ons op 19:00 op de speelavond), maar mensen die niet afmelden en ook niet komen vormen net zo goed als bij een gesloten systeem een probleem, tenzij je de indeling pas op de club maakt en de mensen indeeld die zich aanmelden voor de competitie (iets dat bij ons op de club wordt overwogen).

Ik denk dat ik hiermee de naar mijn mening belangrijkste punten wel genoemd heb. Mocht mij nog iets te binnen schieten of mochten er nog vragen rijzen die kan (of in ieder geval denk te kunnen) beantwoorden dan kan ik het hier alsnog vermelden.

PS als ik bij ons op de club schrijf bedoel ik op de club in Krimpen, ik ben toch nog altijd meer Krimpenaar dan DSC-er

18-04-2002 14:49 Remkius is offline Send an Email to Remkius Search for Posts by Remkius Add Remkius to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wil als intern wedstrijdleider twee opmerkingen maken met betrekking tot de discussie hier. Allereerst wordt er gevraagd of er ook een voorstel voor keizer komt op de A.L.V. Ik ben van plan net als voorgaande jaren in mjin voorstellen zowel een groepenvariant (zoals we nu hebben) als een keizervariant op te nemen. De leden kunnen dan zelf kiezen welk systeem ze het liefste hebben. Deze discussie geeft mij echter wel een beeld van de wensen van (een aantal) D.S.C.'ers met betrekking tot keizer. Dus volg ik deze discussie met belangstelling.

Daarnaast wil ik reageren op de opmerking van Remkius dat bij Krimpen wordt overwogen op de clubavond op de club zelf in te delen. Ik ben daar geen voorstander van. Het is vragen om problemen. Er komt altijd wel iemand te laat, of iemand vergeet zijn naam op de inschrijflijst te schrijven of iets soortgelijks. Daarnaast komen we in de knoop met jeugdspelers die aan de competitie meedoen; zij beginnen al om 19:30 uur! De uiterste indeeltijd ligt wat mij betreft op ca. 18:00 uur.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

18-04-2002 17:30 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Wat de Kapper zei... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by winfvdm
Een verhaal van Annie M.G. Schmidt.

Mevouw is bij de kapper. Ziet er wat zorgelijk uit. Voelt zich niet zo opgewekt, zit wat te mopperen, heeft iets van rimpels in het gezicht. Dus kapper zegt: De huid kan ook wel een beetje extra verzorging gebruiken, waarom gaat U niet eens naar een huidspecialist. Doet U vast goed.

Mevrouw gaat naar huidspecialiste. Die geeft haar een shrub (nee, geen schrobbering, dat is heel wat anders). Na een paar behandelingen is de huid weer strak, maar ze is niet zo opgewekt. De huidspecialiste zegt: gaat U eens naar de dokter, misschien hebt U iets onder de leden. Dat doet U vast goed.

Mevrouw gaat naar de huisarts. Die neemt de tijd, maar kan niet veel lichamelijke klachten vinden. Na een paar consluten gaat de arts niet tot behandeling over, maar hij suggereert haar: gaat U eens praten met een psycholoog. Die kan wel eens kijken wat er aan mankeert. Doet U vast goed.

De psycholoog neemt ruim de tijd om met haar van gedachten te wissselen. Allerlei interessante gedachten komen langs, maar hij heeft geen behandeling waar ze iets mee kan en na enige gesprekken en na enig nadenken (want psychiaters en psychologen hebben een bijzonder soort mening over elkaar) zegt hij: gaat u eens langs bij een psychiater. Die kan U vast ook wel van dienst zijn. Doet U vast goed.

De psychiater vindt haar een interessant geval, maar hij weet eigenlijk niet goed raad met haar. Ten einde raad zegt hij: zorgt u eigenlijk wel goed voor uzelf? Hoe lang bent u niet bij een kapper geweest? Waarom gaat U nuiet gewoon eens naar de kapper? Doet U vast goed.

Lid van een schaakvereniging staat bij de wedstrijdleider. Hij is niet zo tevreden met het systeem van de interne. Hij stelt voor een ander systeem te gaan spelen ...

Ik onderken dit verschijnsel ter dege. Voor zover ik me heb laten informeren is er geen enkele vereniging waar niet wordt gezeurd over de vorm waarbinnen de interne competitie wordt vormgegeven.

Maar om op grond daarvan het een en ander niet te onderzoeken lijkt me het andere uiterste.

Trouwens, ook de kapper veranderd haar zaak regelmatig! Om over haar eigen kapsel maar niet te spreken. Daar wordt wekelijks/dagelijks aan geknipt/gefohnd en dergelijke Happy

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

19-04-2002 11:29 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tijdens de ALV van gisteren is onze vereniging overgestapt op de Keizer! Nu maar hopen dat het beoogde effect gehaald wordt...

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

27-08-2002 10:03 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Thread is closed
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller