Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (V10): Gert Legemaat wint topper tegen Ted Barendse
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V10): Gert Legemaat wint topper tegen Ted Barendse Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

in de tiende ronde van de voorjaarscompetitie stond een absolute kraker op het programma. De nummers 1 en 2 van de ranglijst namen het tegen elkaar op. Koploper Ted Barendse ging in die kraker uiteindelijk onderuit tegen achtervolger Gert Legemaat. Daarachter deed Richard Oranje goede zaken met een overwinning op Ivar de Hoogt, en boekte Jouke van Gosliga een knappe overwinning op Bob Voogt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Ted Barendse1-0
2Richard Oranje-Ivar de Hoogt1-0
3Bob Voogt-Jouke van Gosliga0-1
4Diederik van Heijgen-Willem-Jan van den Broek1-0
5Pieter Goossens-Henrik Tamerus1-0
6Evert van den Hooven-Arnt Veenstra½-½
7Martin Verolme-Theo Rekveldt½-½
8René Torenstra-Hugo van der Laan1-0


In de B-won Kees Korving de topper tegen Corniel Nobel. In de strijd om de derde plaats deed Rob Smits goede zaken door concurrent Tom Broekhuizen terug te wijzen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kees Korving-Corniel Nobel1-0
2Tom Broekhuizen-Rob Smits0-1
3Edgar Huisman-Simon Dirkse1-0
4Michael Stoops-Cees Huygen1-0
5Mark Breton-João Barbosa1-0
6Kees Venema-Herman Zonderland½-½
7René Poots-Marfa Blanter0-1


In de C-groep won Nishant Narayan met zwart van koploper Sumit Ganguly. Ook de nummer twee ging onderuit: Lito van Reede lichtte Vashish Sukul pootje. Van alle achtervolgers deed Marfa Blanter de beste zaken door René Poots te verslaan.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sumit Ganguly-Nishant Narayan0-1
2Lito van Reede-Vashish Sukul1-0
3Pieter Hofstee-Paul van Riet½-½
4Jan Torenstra-Aad de Jong0-1
5Aram Hassan-Ernst Hanewald0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 09-06-2015 at 09:07.

09-06-2015 00:45 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rob Rob is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 08-09-2004
aantal berichten: 28

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Arno,

Ik heb toch echt gewonnen van Tom, dus ik heb goede zaken gedaan.

__________________
Het is mogelijk van lucht dik te worden, als je maar ballon bent.

09-06-2015 08:57 Rob is offline Send an Email to Rob Search for Posts by Rob Add Rob to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Excuus Rob, ik heb het aangepast.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

09-06-2015 09:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Pepermolen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Treurige anticlimax in mijn partij tegen Diederik, wellicht goed genoeg voor de pepermolen (prijs voor grootste blunder).



Diederik van Heijgen - Willem-Jan van den Broek, 8 juni 2015, stand na 25. Td1xd4

Zwart kan hier direct winnen met (het geplande!) 25. ... Tah8: hij dreigt daarmee 25. ... Th1+ 26. Kg2 T8h2+ 27. Kf3 (op Kg3 volgt 27. ... Lxh4) Txf2 28. Lxf2 Txe1 29. Td2 Tf1 0-1. Rekentuig geeft als beste zet voor wit 26. Df4 maar ook dan valt over de uitslag niet te twisten: 26. ... Th1+ 27. Kg2 T8h2+ 28. Dxh2 Txh2+ 29. Kxh2 Lxd4 0-1.

Met nog zo'n 35 minuten op de klok (Diederik nog 2) produceerde ik in een vlaag van verstandsverbijstering zonder nadenken 25. ... Lxd4??????????????????? 26. Lxd4 Txg4 [dit zou één zet eerder natuurlijk het antwoord op 25. Lxd4 (i.p.v. Txd4) zijn geweest] en pas toen mij fijntjes werd verteld dat Txg4 niet mocht van de bond drong het besef tot mij door een grandioze pepermolenzet te hebben gedaan...

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Upperdog on 09-06-2015 at 09:51.

09-06-2015 09:50 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller