Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2003-2004 » Interne competitie [10]
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie [10] Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de tiende ronde van de interne competitie won koploper Michiel van Wissen van Dolf Beltz. Doordat de directe achtervolgers niet in actie kwamen heeft hij nu een klein gat geslagen met de tweede plek.

Richard Oranje en Arend Bosma, vorig jaar ook al meedingend in de strijd om de titel, deden goede zaken. Richard versloeg Hora Vlam en Arend rekende af met Pieter Buzing.

Ook Theo Rekveldt en Kees van der Meer vonden aansluiting in de top, door overwinningen op respectievelijk Roman Bojanowski en Joël Udden.

Omdat er liefst 4 (!) externe thuiswedstrijden waren, waren er "slechts" 16 partijen in de interne. De volledige uitslagen kunt u zoals gebruikelijk vinden op de pagina's van de interne:

De uitslagen .
De tussenstand .

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

15-12-2003 18:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
René van Alfen René van Alfen is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 28-02-2002
aantal berichten: 92

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik wens degenen die beneden moeten spelen alvast veel sterkte. Vorige week (simultaan tegen Erik van den Doel) was het een drama vanwege de luide gesprekken aan de bar. En ook in de zaal zelf was het m.i. veel te luidruchtig. Een club als DSC onwaardig.

__________________
I play against pieces

15-12-2003 19:01 René van Alfen is offline Send an Email to René van Alfen Homepage of René van Alfen Search for Posts by René van Alfen Add René van Alfen to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Kees Venema is er één die ik snel wil vergeten.
De gehele partij had ik het idee dat mijn Konings-Indische Aanvalsopstelling er niet echt als een aanval uitzag, eerder als een kalm voortkabbelende bevoorradingscolonne achter de linies. Allemaal theorie, en Fritz was het constant roerend met me eens, maar sŕŕi... pfff. Dat doe ik dus ook niet meer. Je wilt eens wat anders, niet waar?
Ik was het zat, deed twee ongelooflijke blufzetten - als het niet zou werken zou ik klaar zijn - en bood uiteindelijk remise aan toen er echt niets meer in zat. Kees weigerde, zag op dat moment de enige juiste zet niet en stond meteen verloren. Toch nog een punt.
Maar geen KIA meer voor mij, voorlopig.

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

16-12-2003 21:16 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja en ik verloor van Arend van Dop. We speelden X zetten theorie. Vervolgens speelde ik Kb1, maar overzag dat het paard op c3 na zwarts b5 op a4 uiteindelijk verloren zou gaan omdat ik na wat tussenzetten de controle over b6 verloor, terwijl ik dacht dat ik daar heen kon. Waardoor ik Kb1 speelde. Kan u het nog volgen?

Hoe het ook zei, toen ik mijn koning los liet flitste het door mijn hoofd: stuk gaat wel verloren, volgende keer beter kijken. Red Face Huil Red Face

En Arend na afloop: je moet ook niet zo snel spelen... Duh Red Face Geschokt Red Face

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-12-2003 13:34 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hora was nog in een sinterklaasstemming. hij haalde twee varianten doorelkaar waardoor ik zomaar een toren op h1 won zonder dat er goede compensatie was. enigzins in slaap gesust kwam die compensatie er nog bijna maar het extra stuk werd net op tijd bij de verdediging betrokken. ik ga nu op jacht naar gert en michiel ( tegen wie ik in remisestand te ver ging en dus verloor) die nog niet heel ver weg zijn. hopelijk draai ik na de kerst een beter seizoen dan vorig seizoen en kan ik lang meestrijden om de titel. we zullen het zien

18-12-2003 13:35 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller