Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (N10): Zoeken naar een plekje
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N10): Zoeken naar een plekje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was wederom een drukke bedoening in het denksportcentrum. Met liefst 3 externe thuiswedstrijden zat het goed vol. De interne kende door deze wedstrijden (en het KNSB-bekerteam dat in Gouda speelde) 'slechts' 16 partijen.

In de A-groep deelden Kees van der Meer en Jan Peter van Zandwijk het punt. Bob Voogt profiteerde door van Ivar de Hoogt te winnen. Ook Jouke van Gosliga, Deiderik van Heijgen, Arend Bosma en Willem-Jan van den Broek wonnen hun partij.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kees van der Meer-Jan Peter van Zandwijk½-½
2Ivar de Hoogt-Bob Voogt0-1
3Pieter Hofstee-Jouke van Gosliga0-1
4Diederik van Heijgen-Jorick Laan1-0
5Pieter Goossens-Willem-Jan van den Broek0-1
6Arend Bosma-Hugo van der Laan1-0


In de B-groep won Arnt Veenstra de topper tegen René Torenstra. Ook Roel Visser deed goede zaken door Jaco Brandsen te verslaan. Kees Venema, Herman Zonderland en Rachid Tarafit completeerden het vijftal winnende spelers in deze groep.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Arnt Veenstra-René Torenstra1-0
2Roel Visser-Jaco Brandsen1-0
3René Poots-Kees Venema0-1
4Herman Zonderland-Nordin Tarafit1-0
5Rachid Tarafit-Michiel van der Windt1-0


In de C-groep eindigde de topper tussen Simut Ganguly en João Barbosa in een zwaarbevochten remise. Jan Zonneveld profiteerde door Nishant Narayan terug te wijzen, en ook Lito van Reede deed goede zaken met zijn overwinning op André Bruinink. Rob Scherpenisse en Dolf Mulder wonnen eveneens hun partij.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sumit Ganguly-João Barbosa½-½
2Jan Zonneveld-Nishant Narayan1-0
3André Bruinink-Lito van Reede0-1
4Rob Scherpenisse-Eric Wagter1-0
5Paul van der Meer-Dolf Mulder0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-01-2015 at 12:19.

02-12-2014 02:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Overal in de zalen zaten mensen te schaken.
Het maakt een gezellige indruk!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

02-12-2014 08:38 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

tussenstand ?

05-12-2014 15:03 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Inderdaad. De tussenstand? Ben nu wel heel erg benieuwd hoe ik er voor sta nu ik me lijk te handhaven in de B-groep.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

07-12-2014 12:09 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

De tussenstand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik leef voor de tussenstand. Ik kan niet zonder tussenstand. Zonder tussenstand voel ik me verlaten, ben ik gedesoriënteerd en word ik chagrijnig.
Mijn leven draait dus om de tussenstand. Op dinsdagochtend start ik uit bed eerst mijn pc op en bekijk de tussenstand. Die overdenk ik tijdens het ontbijt, loop
af en toe nog eens naar het beeldscherm om wat na te kijken en naar gelang mijn resultaat en de gevolgen voor de nieuwe stand begeef ik me wat meer of minder vrolijk op weg naar mijn werk.

Tijdens die rit zal ik nog regelmatig aan de stand en mijn partij terug denken, om als ik op mijn werk aangekomen ben en mijn pc heb opgestart toch nog eerst de tussenstand weer te bekijken, om de gedachtenkronkels die tijdens mijn reis mijn hoofd zijn binnengewaaid te checken.
Meestal zal ik op die dinsdag nog een aantal maal de stand terugkijken. De dagen daarna eveneens. Het maakt niet uit wat ik heb gedaan of hoe hoog ik sta. Belangrijker zijn de resultaten van mijn concurrenten, tegen wie hebben ze gespeeld en vooral de afweging tegen wie ik de volgende week misschien wel zal komen te spelen.
Deze in het keizersysteem volkomen ondoorzichtige en niet te beantwoorden vraag begint tegen het weekeinde steeds belangrijker te worden. Ik ga met behulp van de tussenstand de mogelijkheden af, bezie de kansen op wit-of zwartverdeling, bekijk tegen wie mijn mogelijke tegenstander al gespeeld heeft en bedenk eventuele te volgen strategieën.
Dan is het maandag zes uur. Zodra de indeling bekend is ga ik naar ..........

Ik voel me dit seizoen volkomen onthand: de kinderen klagen, mijn vrouw dreigt van me weg te lopen, mijn vriendin heeft me gedumpt en de hond begroet me niet meer. Dus Arno, red mijn leven en geef me alsjeblieft de tussenstand.

07-12-2014 18:22 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Prodent

__________________
www.zonderland.nl Prodent

08-12-2014 09:02 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Jouke
webcommissie


geregistreerd: 21-10-2014
aantal berichten: 103

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik had vorige week een foto gemaakt van de stand in groep A. Dit is dus de stand na 9 rondes, waar de laatste ronde nog niet in is verwerkt.


 

08-12-2014 10:22 Jouke is offline Send an Email to Jouke Search for Posts by Jouke Add Jouke to your Buddy List
Derk Dekker Derk Dekker is a Male
schaakverslaggever


geregistreerd: 02-04-2009
aantal berichten: 118

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik kan het relaas van René alleen maar bevestigen. Toen hij laatst voor de externe bij de Novelty Destroyers te gast was, was het eerste toen hij binnenkwam, vragen naar de tussenstand!
En ik heb zelden zo'n beteuterd gezicht gezien als toen ik hem moest meedelen dat de tussenstand helaas al om 23.00 uur dicht zou gaan. "Wat?! Maar kunnen we dan geen tussenstandjes tussenstanden na afloop?!" was zijn onthutste reactie...

08-12-2014 10:49 Derk Dekker is offline Send an Email to Derk Dekker Homepage of Derk Dekker Search for Posts by Derk Dekker Add Derk Dekker to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller