Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2014-2015 » Interne competitie (N3): Ted Barendse verslaat Bob Voogt
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N3): Ted Barendse verslaat Bob Voogt Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was weer een vol huis met 16 partijen in de interne competitie en daarnaast 4 DSC-teams die voor de HSB-competitie tegen elkaar in actie kwamen.

In de A-groep deed Ted Barendse goede zaken met zijn derde overwinning op rij. Ditmaal was Bob Voogt niet tegen hem opgewassen. Gert Legemaat herstelde zich van zijn nederlaag van vorige week; hij versloeg Sofya Blanter. Richard Oranje versloeg met de witte stukken Arend Bosma.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Bob Voogt1-0
2Sofya Blanter-Gert Legemaat0-1
3Richard Oranje-Arend Bosma1-0
4Evert van den Hooven-Pieter Goossens0-1
5Kees Korving-Simon Broos½-½
6Hugo van der Laan-Jos de Best1-0


In de B-groep eindigde het duel tussen Gerard Bilars en Roel Visser in remise. Hetzelfde gold voor drie andere partijen in de interne competitie. Alleen Kees Venema (tegen Koen Tan) en Edgar Huisman (tegen Simon Dirkse) wisten hun partij te winnen.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gerard Bilars-Roel Visser½-½
2Koen Tan-Kees Venema0-1
3Jaco Brandsen-Martin Verolme½-½
4Coen Leenvaar-Jordy Krempel½-½
5Simon Dirkse-Edgar Huisman0-1
6René Poots-Pieter Hofstee½-½


In de C-groep waren slechts 4 duels. De andere spelers van de C-groep streden in het duel DSC8 - DSC10. Lito van Reede wist Paul van Riet te verschalken, en Rob Scherpenisse begon het nieuwe seizoen met een overwinning op Dolf Mulder. In de duels tussen de nieuwkomers versloeg Nishant Narayan Paul van der Meer, en was Sumit Ganguly te sterk voor Aram Hassan.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Paul van Riet-Lito van Reede0-1
2Rob Scherpenisse-Dolf Mulder1-0
3Paul van der Meer-Nishant Narayan0-1
4Sumit Ganguly-Aram Hassan1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-01-2015 at 12:20.

30-09-2014 01:06 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Houtschuiver Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Laatst bestempelde Arno zichzelf als een matig schaker. Ik zelf noem mijzelf het liefst een "houtschuiver", omdat ik toch maar weinig van het spelletje snap. Gisterenavond echter leek het of ik er meer van begreep dan anders. Ik nodigde Pieter die met zwart speelde uit om met zijn dame mijn pion op b2 te slaan, waarna ik zijn dame kon strikken. Hij redde zich er knap uit en gaf een paard tegen 4 (!) pionnen en verkreeg daarvoor ook mijn dame.
Ik had echter hierna het winnend stukkenspel. Om zijn spel nog verder te ontkrachten gaf ik nog een kwaliteit om daarna met mijn overgebleven stukken zijn in het midden van het bord opgesloten koning te gaan vangen. Wat zag het er mooi uit! Zijn twee torens en zijn witte loper stonden opgesloten, hij had een mank paard en zijn koning stond aangevallen in het centrum. Al mijn stukken stonden klaar om de koning te vangen. Ik gaf een schaakje op E7 en zag daarna ...niets meer. Ik dacht en dacht, maar vond niet meer dan eeuwig schaak.
Pieter is voor mij een stevige tegenstander, tegen wie ik vooraf graag remise speel. De eerste die ik spreek na de overeengekomen puntendeling is de heer Arend Dop (IM): "En, heb je hem te grazen genomen?" Om mij daarna haarfijn uit te leggen dat ik met mijn paard naar c6 in enkele zetten mat had kunnen geven. Weg was mijn euforisch gevoel en trots over een prachtige partij. Ik voelde mij weer een echte houtschuiver.

30-09-2014 17:03 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

soms denk je inderdaad een prachtige oartij te hebben gespeeld,Rene.
Dat had ik ook tegen Arend Bosma. Achteraf klopte er natuurlijk niets van. Echter zowel ik als mijn tegenstander was overtuigd van de kracht van mijn voorlaatste zet van de partij. Arend deed vervolgens de zet die inderdaad voor hem verloor. MIjn speculatieve dich ondernemende spel werd zo bovenmatig beloond met een vol punt.

30-09-2014 19:28 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Beste Arno, komt er binnenkort een tussenstand?

30-09-2014 19:29 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller