Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (V10): Richard Oranje niet langs Gert-Jan Baas
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V10): Richard Oranje niet langs Gert-Jan Baas Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep kwam koploper Gert Legemaat niet in actie. Richard Oranje kwam tegen Gert-Jan Baas niet verder dan remise. Ted Barendse won in een spannend eindspel van Willem-Jan van den Broek, en doet daarmee goede zaken. Zeker gezien vele andere remises in de groep.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert-Jan Baas-Richard Oranje½-½
2Ted Barendse-Willem-Jan van den Broek1-0
3Bob Voogt-Pieter Goossens½-½
4Kees van der Meer-Jan Peter van Zandwijk½-½
5Rob Smits-Henrik Tamerus0-1


In de B-groep boekte Kees Korving een belangrijke zege op Hugo van der Laan. Simon Broos en Theo Rekveldt profiteerden eveneens; zij wonnen van respectievelijk Antoon Frehe en Vashish Sukul. In de onderste helft van de groep boekte Arnold Brabander een knappe overwinning op Edgar Huisman. De andere duels eindigden in remise.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Hugo van der Laan-Kees Korving0-1
2Simon Broos-Antoon Frehe1-0
3Theo Rekveldt-Vashish Sukul1-0
4Arzhang Davazdahemami-Cees Huygen1-0
5Simon Dirkse-Gerard Bilars0-1
6Roel Visser-Kees Venema½-½
7Arnold Brabander-Edgar Huisman1-0
8Jordy Krempel-René Poots½-½


In de C-groep besloten Tom Broekhuizen en Herman Zonderland na een lange partij tot remise. Het was de enige remise in de C-groep. Leo Zuijdgeest won knap van Lio van Reede. Jan Bargeman en Luigi Dania debuteerden beiden in de interne, maar moesten nog hun meerdere erkennen in hun tegenstanders. Jesse Mulderij en Tom Laeven waren te sterk.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Tom Broekhuizen-Herman Zonderland½-½
2Lito van Reede-Leo Zuijdgeest0-1
3João Barbosa-Paul van Riet1-0
4Jesse Mulderij-Jan Bargeman1-0
5Tom Laeven-Luigi Dania1-0
6Eric Wagter-André Bruinink0-1
7Marfa Blanter-Michael Stoops1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-06-2014 01:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De standen werk ik morgen bij.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

03-06-2014 01:15 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Partij van het jaar... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Van Zandwijk en ik speelden een partij waarvan de amusementswaarde de kwaliteit oversteeg.
De opening heb ik wel eens bekeken, maar nooit op het bord gehad, je moet volgens de theorie gewoon rustige zetten spelen. Via een schaakje (niet gezien) raakte ik een pion achter, in ruil waarvoor mijn tegenstander beter stond. "Now I have both the pawn and the compensation" zou Baseman zeggen.
Ik heb nog getracht er iets van te maken en Van Zandwijk miste enkele aanvallende pointes (leek me) en ik enkele verdedigende pointes. Na grappige verwikkelingen ontstond eeuwig schaak in diepe benauwenis (Donner).
En weer heb ik meer gekregen dan waar ik recht op had, speltechnisch gezien. Buurman Van den Broek meende dat we de partij van het jaar hadden gespeeld...

P.S. de schaakcomputer geeft aan dat ik goede zetten heb gespeeld!! Dan heeft mijn geheugen me dus niet bedrogen.
Nou breekt me de klomp. Zwart staat een pion voor en heeft ruimtevoordeel, en wit staat op +0,4 volgens het apparaat. Ik begrijp niets van dit spel, ik had niet moeten gaan schaken maar gaan dammen.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by winfvdm on 03-06-2014 at 07:50.

03-06-2014 07:40 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
richard oranje
actief forumlid


geregistreerd: 09-03-2014
aantal berichten: 54

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

morgen is voorbij arno

15-06-2014 21:05 richard oranje is offline Send an Email to richard oranje Search for Posts by richard oranje Add richard oranje to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller