Delfts Schaakforum » Overig » Over de Delftse SchaakSite » Google
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Google Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zoek bij google (www.google.com) voor de grap eens op
"schaakclub" of op "schaaksite"

En wat blijkt onze site staat dan op 1!!! We zijn dus goed te vinden...

Helaas levert "schaak AND Delft" minder gelukkige resultaten op. Maar daar gaan we dus aan werken.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

04-12-2003 16:36 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat is natuurlijk erg mooi. Op zich wel jammer dat er dan naar www.dsdelft.nl/~dsc en dsc.oli.tudelft.nl wordt verwezen (er wordt dan gelukkig wel doorgelinkt). Maar goed, ze staan er wel! Nu inderdaad nog op 1 met de andere zoekargumenten. Maar het begin is veelbelovend!

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

04-12-2003 16:53 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

bekendheid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We rekenen ons een beetje te vroeg rijk.
De opdracht link:www.delftseschaaksite.nl levert in Google slechts drie hits op.
(P.S. met 'link:' kun je nagaan wie vanuit een webstek naar een andere webstek gelinkt hebben).
Altavista, die meestal hogere aantallen geeft (!), kent er zelfs slechts eentje (die van Corniel).
Kortom: aan de bekendheid valt nog heeeeeeeeeeel wat te verbeteren.
Zorry!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

08-12-2003 12:57 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik reken mij niet te vroeg rijk: Er kan nog een heleboel verbeterd worden...

Alleen wat belangrijk is dat mensen die een zoekopdracht doen ons kunnen vinden. Mensen die op schaaksite zouden zoeken [zullen er niet heel veel zijn] vinden ons [1st ranked] en mensen die op schaakclub zoeken vinden ons ook [1st ranked - Google].

Dat is positief nieuws. Dat het nog gaat om oude URL's is niet zo erg [zeker niet omdat ze goed geredirect worden]. Sterker nog, de content die bij deze links staat is al van de nieuwe site. Dat de nieuwe URL nog niet in veel databases voorkomt is niet verwonderlijk: hij bestaat nog niet zo lang.

Het gaat er uiteindelijk om dat we gevonden worden. Jammer is natuurlijk wel dat we niet goed gevonden worden op "Delft AND schaken" of "Delft AND schaak". Dat is veel vervelender.

Maar zoals gezegd...

Er wordt aangewerkt

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

08-12-2003 14:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Corniel

Alleen wat belangrijk is dat mensen die een zoekopdracht doen ons kunnen vinden.

...

Het gaat er uiteindelijk om dat we gevonden worden.


En dat gevonden worden valt echt wel mee. Hoe denk je
dat ik bij DSC ben terechtgekomen? Knipoog

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

09-12-2003 20:26 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Zeg Bart,

Met welke zoekopdracht heb je ons gevonden?

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

10-12-2003 14:40 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
BartM BartM is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 26-09-2003
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Geen idee meer. Wat algemeen google met 'schaakclub delft' geloof ik, en ik kreeg o.a. een subpagina van HSB. Daar stond een lijstje clubs met links, en ik heb de Delftse club met de meest aangename leden gekozen Glimlach

Gewoon, puur op gevoel, want vanuit Belgie kende ik enkel DD, wegens o.a. de schrijfsels van Donner.

Een prettig 2004,

Bart

__________________
Ik schaak, dus ik ben.

27-12-2003 22:25 BartM is offline Send an Email to BartM Search for Posts by BartM Add BartM to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4466

Limericks Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Sommigen zal het misschien verbazen, maar ook mensen die aan Limericks zoeken op Google.nl komen uit bij de Delftse Schaaksite.

Welliswaar 'slechts' op de 2e pagina (dat houdt in dat de pagina als 17e wordt gevonden), maar als je bedenkt dat die Limericks er slechts staan vooor de fun is dat toch geen onaardige prestatie.

Wie op Limericks AND schaken zoekt zal ons nog sneller vinden, we staan dan eerste, maar ik weet niet of dat veel zal voorkomen... Draaiend hoofd Knipoog Draaiend hoofd

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

13-02-2004 11:22 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller