Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2013-2014 » DSC 6 verliest van RSC- belgisch park 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Mark Breton Mark Breton is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2013
aantal berichten: 19

DSC 6 verliest van RSC- belgisch park 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Afgelopen Maandag, op onze mooie eigen club­avond moesten we afreizen naar Scheveningen, waar we in een kelder onder de kerk moesten spelen. tegen RSC-belgisch park 2. Na een plekje gevonden te hebben voor de auto's, konden we nog op ons gemak een bakkie drinken, aangezien we ruim op tijd waren.

Theo gaf nog even aan liever niet op bord 1 te spelen, dus die plek heb ik zelf maar ingevuld. Verder speelde we met onze normale opstelling, afgezien van Cees Huygen, die nog herstellende is.

Op bord 1 speelde ik dus zelf, begon met de ponziani. Deed dit helaas niet helemaal zorgvuldig, en nadat ik mijn wit voordeel weggespeeld heb, heb ik toch maar een remise aangeboden. Daardoor had ik ineens wel alle tijd om bij de anderen te kunnen kijken hoe het ze verging.

Op bord 2 speelde Theo. Hij kreeg net als de op bord 4 spelende Simon een blackmar-Diemer Gambit tegen zich, en nadat ze allebei een pion voor kwamen in de opening ging het helaas in het middenspel toch verloren. Lange tijd leek het winnend voor beide DSC-ers, maar onder druk is het altijd lastig verdedigen.

Op bord 3 speelde Albert een mooie siciliaan. Helaas zat er niet heel veel in de partij, en ook hier kwam een remise tot stand.

Op bord 8 speelde Bart een nog al gekke opening. Maar zijn tegenstander, die het ook niet snapte verloor toch een stuk in ruil voor 3 pionen. Helaas bleven de rest van de stukken op het bord, en na een tijdje kwam hij zo onder druk te staan dat hij ook verloor.

Met deze 4-1 achterstand en nog maar 3 borden te gaan leek het een zware nederlaag te worden, maar dit maal door goed eindspel werd het zowaar nog erg spannend!

Op bord 6 pakte René onze eerst winst. Onder grote tijdsdruk, maar met een licht voordeel in de stelling wist hij een stuk te winnen. Daarna was het nog goed opletten, maar hij ronde het goed af.

Op bord 5 volgde daarna ook de winst voor Kees Korving, die in het eindspel toch nog 2 pionen wist te winnen en daarna een dame dreigde te halen. Hierop gaf zijn tegenstander dan toch op.

Nu waren alle ogen op de partij van Gerard gericht. Het was er razend spannend tot Gerard zijn mooie loper paar moest opgeven en er een ongelijk loper eindspel tot stand kwam. Deze was niet meer te winnen, en er werd dus toch voor een remise gekozen.

Zo verliest DSC6 zijn eerste match van het seizoen met 4,5 - 3,5, en wordt het tijd dat er eens gewonnen word!

Groetjes Mark

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 22-01-2014 at 17:14.

22-01-2014 15:51 Mark Breton is offline Send an Email to Mark Breton Search for Posts by Mark Breton Add Mark Breton to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller