Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (N13): Rustige avond
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N13): Rustige avond Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De dertiende ronde van de interne competitie was vrij rustig. Met twee thuiswedstrijden (DSC5 en DSC10), een uitwedstrijd (DSC6) en een batterij spelers bij het Tata Steel-toernooi waren er slechts 13 partijen in de interne competitie.

In de A-groep won Henrik Tamerus knap van Ivar de Hoogt. Bob Voogt versloeg met wit Willem-Jan van den Broek.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ivar de Hoogt-Henrik Tamerus0-1
2Bob Voogt-Willem-Jan van den Broek1-0


In de B-groep deelden Rob Smits en Martin Verolme het punt, waardoor ze zich beiden in de top handhaven. Arno Wiersma klom na een moeizame overwinning op Antoon Frehe.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Rob Smits-Martin Verolme½-½
2Antoon Frehe-Arno Wiersma0-1
3Hugo van der Laan-René Poots½-½
4Simon Dirkse-Jan van de Donk0-1


In de C-groep ging koploper Simon Dirkse kopje onder tegen Jan van de Donk. Edgar Huisman en Vashish Sukul profiteerden door te winnen van respectievelijk Ferdinand Schreuder en Jason van Oudheusden. Jaoa Barbosa debuteerde in de interne met een overwinning op Paul van Riet. Het duel tussen de nieuwkomers Reinaldo Astudillo en Michael Stoops eindigde in een overwinning voor Reinaldo.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Edgar Huisman-Ferdinand Schreuder1-0
2Jason van Oudheusden-Vashish Sukul0-1
3Lito van Reede-Victoria Pelova1-0
4Marfa Blanter-Peter van der Berg½-½
5Reinaldo Astudillo-Michael Stoops1-0
6Joao Barbosa-Paul van Riet1-0
7Rob Scherpenisse-Wouter Henrichs½-½


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

21-01-2014 02:31 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Leuke pot Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren speelde ik een leuke pot tegen Hugo. Een variant in het Frans die me wat voordeel in de opening gaf. Na wat verwikkelingen kwam ik opeens in moeilijkheden omdat Hugo naast mijn Dame, ook mijn loper aanviel. Aangezien deze al aangevallen stond werd hij te weinig gedekt en dreigde te vallen. Restte mij een paardoffer op f2 waarna ik goed spel kreeg, met zelfs een matdreiging. Dit kon Hugo slechts pareren met een tussenschaak waarop de Dames van het bord gingen en ik het gegeven materiaal weer terugwon. Hierop stelde ik remise voor. Ik had dit nog niet gezegd of een andere variant kwam in beeld met kwaliteitswinst. Hugo accepteerde echter het voorstel.
De winstvoering was nog knap lastig geweest. Ik had nog maar twee minuten.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rene Poots on 21-01-2014 at 11:19.

21-01-2014 08:28 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Tussenstand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by René Poots
De stand lijkt me nog niet bijgewerkt.


De stand is wel degelijk bijgewerkt. Wellicht helpt het verversen van de pagina (F5)?

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Henrik on 21-01-2014 at 11:32.

21-01-2014 11:09 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller