Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2013-2014 » Walter Anema wint derde Grand Prix Rapid
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Walter Anema wint derde Grand Prix Rapid Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

De derde avond van de Grand Prix Rapid cyclus is gewonnen door Walter Anema. Met 4½ uit 5 bleef hij Gert Legemaat en Bob Voogt een half punt voor. De overwinning in de B-groep was voor Pieter Hofstee met 4 uit 5. Hij bleef Corniel Nobel op weerstandspunten voor.

Kijk voor een uitgebreid verslag en de eindstand op de toernooisite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

07-01-2014 02:16 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Rapidtoeernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het spijt me dat ik moet constateren dat, als er rekening gehouden was met de aankondiging van het toernooi m.b.t. de rating indeling tussen de A en B groep, ik wellicht tweede was geworden.

Citaat uit de email van Ted welke hij op 3 januari verstuurde:
Er wordt ook komend seizoen gespeeld in twee aparte groepen:
" De A-groep, voor spelers met een rating van boven de 1650
" De B-groep, voor spelers met een rating van 1650 of lager.
(Spelers met een rating van 1650 of minder mogen ook in de A-groep meespelen)

De eindstsnd in de B-groep had dus als volgt kunnen zijn:
1-Pelova, Victoria
2-Zonderland, H.
3-Davazdahemani, Arzhang

Kortom, we zien onze onthouden consumptiebonnen met belangstelling tegemoet.

Herman

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Zonderland on 08-01-2014 at 19:08.

07-01-2014 10:36 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Ted Ted is a Male
DSC Erelid


geregistreerd: 19-12-2002
aantal berichten: 960

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vrees dat de algemene opmerking 'fouten maken is menselijk' ook van toepassing is op het bestuur van DSC (en met name op mij en Arno!).

Herman sprak mij er gisteren bij de prijsuitreiking op aan, en hij heeft helemaal gelijk!

We zullen er voor zorgen dat de prijswinnaars hun prijzen krijgen, en dat we de volgende keer de juiste ratinggrenzen hanteren!
Met excuses voor de gedupeerden!

__________________
"Lord, save us from the people that think they have all the answers, for they know not the questions."

07-01-2014 12:40 Ted is offline Send an Email to Ted Search for Posts by Ted Add Ted to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Rapidtoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Uiteraard heb ik alle begrip voor het feit dat er vergissingen gemaakt kunnen worden, niets menselijks is ook julliie vreemd. Zeker gisteren met de hoge opkomst die er was. Een aantal beslissingen moesten ad hoc genomen worden. Wat de avond toch in ieder geval leuk maakte was, dat ik tegen een aantal tegenstanders speelde die ik normaliter niet snel achter het bord tref.
Uiteraard is het excuus aanvaard.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

07-01-2014 14:55 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegen Sofya verloor ik een kwaliteit en geloof ik nog meer. De lichte stukken konden gelukkig nog voor genoeg verwarring zorgen, zodat ik aangeslagen toch een punt kon noteren. Misschien wat zuiniger zijn met mijn torens?

Gert ging meteen op mijn koning af. Die liep via e1-d1-c2-b3-a3-b2 naar de andere vleugel, maar met zwarte torens op b8 en h3, een dame op b4 en ook nog een paard in de buurt was dat geen lekker plekje. Gelukkig kon ik met Tg1-g3 de boel bij elkaar houden en uiteindelijk mocht Gert nog blij zijn met een halfje.

Bij Kees werden vele pionnen zwak. De meeste zwakke pionnen waren van Kees, zodat het uiteindelijke toren eindspel soepel gewonnen was.

De gast Will Brown was kennelijk niet zo op de hoogte van de gevaren van een loper-offer op h7. Na Tf1-f3-h3xh4 gaf Will op.

Melchior offerde een pion op b2. Ik leek het allemaal wel een beetje bij elkaar te kunnen houden, maar besloot om de pion terug te geven voor wat meer activiteit. De tweede pion was niet echt mijn bedoeling, maar ik kon wel een paard activeren. Melchior offerde een kwal tegen dat paard, want mijn toren op b8 kon niet e8 (er stond een loper op b5).
De toren wilde toch graag naar de open lijn, wat lukte via Tb8-b7-e7.
De witte dame had wat actiever kunnen spelen, maar kon later afruil niet voorkomen.
Ik had ondertussen de pion terug gewonnen en schoof het T vs L eindspel rustig uit.

07-01-2014 23:46 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Eigenlijk, Walter, zeg je dat de tegenstanders je teleurstelden.
Met hoog gespannen verwachtingen aangetreden en de punten werden je toe geworpen. Wat een sneue avond. LOL.

__________________
Mopper

08-01-2014 01:13 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Precies. Hopelijk maakten die consumptiebonnen nog wat goed! Grijns

08-01-2014 09:49 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

We missen nog de eindstanden van de eerste GP avond (2 september). Maandagavond was mooi met 100% score en TPR van 2577 - moet wel bij worden aangetekend dat dit slechts twee partijen betrof (plus 3 byes waarvoor 1 punt werd vergoed)...

08-01-2014 10:11 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller