Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2013-2014 » Interne competitie (N7): Gert Legemaat verstevigt koppositie
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N7): Gert Legemaat verstevigt koppositie Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft tijdens een druk bezette interne avond goede zaken gedaan. hij won moeizaam van Ivar de Hoogt en zag naaste concurrent Ted Barendse zich verslikken tegen Richard Oranje. Clubkampioen Matthieu Freeke versloeg met zwart Hora Vlam, en klimt daardoor op de ranglijst. Arend Bosma toonde aan het nog niet te zijn verleerd. Hij won met wit van Kees van der Meer.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Ivar de Hoogt1-0
2Ted Barendse-Richard Oranje0-1
3Hora Vlam-Matthieu Freeke0-1
4Willem-Jan van den Broek-Henrik Tamerus½-½
5Arend Bosma-Kees van der Meer1-0
6Corniel Nobel-Theo Rekveldt0-1


In de B-groep gaat Bob Voogt als een trein. Hij won wederom zijn partij. Ditmaal was Simon Broos het slachtoffer. Martin Verolme handhaafde zich in de top door Jos de Best te verslaan, en Jan van de Donk staat nu derde na een overwinning op Hugo van der Laan. René Torenstra debuteerde deze ronde in de interne van dit seizoen. Hij deed dat met een overwinning op Arzhang Davazdahemami. Het seizoensdebuut van Bart Vlasblom was minder succesvol; hij ging kopje onder tegen Sofya Blanter. Geen enkele partij in de B-groep eindigde in remise.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Simon Broos-Bob Voogt0-1
2Martin Verolme-Jos de Best1-0
3Hugo van der Laan-Jan van de Donk0-1
4Rob Smits-Antoon Frehe1-0
5Arno Wiersma-Mark Breton1-0
6Coen Leentvaar-René Weerts1-0
7Jordy Krempel-Arnt Veenstra0-1
8Arzhang Davazdahemami-René Torenstra0-1
9Bart Vlasblom-Sofya Blanter0-1
10Dolf Mulder-Cees Huygen0-1
11Gerard Bilars-Herman Zonderland1-0


In de C-groep houdt Simon Dirkse de koppositie stevig in handen. Hij versloeg Frank Brabander. Jason van Oudheusden staat tweede na een overwinning op Joop van Ham. Edgar Huismen en Vashish Sokul deden eveneens goede zaken met hun overwinningen op respectievelijk Lito van Reede ne Paul van Riet. Er waren twee onkarakteristieke remises deze ronde. Bij Gerrit Bussman tegen Roel Vos en Marfa Blanter tegen Arnold Brabander werd de vrede getekend.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Frank Brabander-Simon Dirkse0-1
2Joop van Ham-Jason van Oudheusden0-1
3Edgar Huisman-Lito van Reede1-0
4Vashish Sokul-Paul van Riet1-0
5Marfa Blanter-Arnold Brabander½-½
6Gerrit Bussmann-Roel Vos½-½
7Victoria Pelova-Peter van der Berg1-0
8Jan Torenstra-Aad de Jong1-0
9Ferdinand Schreuder-Leo Zuijdgeest1-0
10Serge van Meer-Rob Scherpenisse0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 11-11-2013 at 13:53.

05-11-2013 02:04 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Gerard Bilars - Herman Zonderland, 1-0 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja, ik zei nog voorafgaand aan de partij tegen Gerard dat hij, uit sportief oogpunt, hij is immers de schaakdocent van groep C, natuurlijk geen zetten mocht doen die nog niet eerder op de schaaktrainingsavonden waren behandeld. Ik heb de indruk dat hij zich daar niet aan gehouden heeft. Sterker, hij ging er vanuit dat ik alle zetten die hij nog niet behandeld had, wel zou weten. Ik voel me gevleid, maar ik heb die indruk niet. Tamelijk kansloos ging ik kopje onder Nee!

__________________
www.zonderland.nl Prodent

06-11-2013 15:01 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik moest in mijn eerste partij dit seizoen flink aan de bak tegen ons nieuwe lid Arzhang Davazdahemami. Arzhang vertelde dat hij geen openingen beheerst, dus ik wou hier even reageren: als hij wel zijn openingen gaat beheersen wordt hij een schaker om rekening mee te houden - met het inzicht zit het wel goed.

Ik denk in ieder geval niet dat ik hetzelfde zou kunnen doen als hij: de Sveshnikov - 5...e5 - had hij nog nooit gezien, maar hij speelde nog 10 zetten theorie, puur op eigen kracht.
Hij probeerde het beruchte offer op b5, niet met de loper maar met het paard (Bronstein), dat deze eeuw nog een aantal keer door Sulskis is geprobeerd totdat Van Wely hem liet zien dat het (vooralsnog) niet werkt. Je moet het maar bedenken!

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-11-2013 23:46 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller