Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2012-2013 » Maandag 1 juli afsluitende spelletjesavond bij DSC
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Maandag 1 juli afsluitende spelletjesavond bij DSC Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ook dit jaar weersluit de Delftsche SchaakClub het seizoen af met een tradionele spelletjesavond. Onder het genot van een drankje worden de tafels tegen elkaar geschoven en komen de spelletjes tevoorschijn: Kolonisten van Katan, Risk, Carcassonne, Dalmuti, Koehandel, en vele, vele andere.

Dus neem je favoriete spel (en speelmaten) mee. Iedereen is welkom. En mocht je niet zo van de gezelschapspellen zijn, wellicht dat er ook nog iemand te vinden is die ’ouderwets‘ wil schaken...

Voor de facebook-adapten: http://www.facebook.com/events/474349985991123/

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

25-06-2013 10:20 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was weer heel gezellig gisterenavond. Helaas zelf een zeer matig potje Agricola gespeeld. Dat mocht de pret niet drukken want Martin, Coen, Arno en Eugene (gast) waren prima tafelgenoten.

Achter ons werd geklaverjast (door de oudjes), voor ons ge-Riskt, en bij de tafel van Ted was de gebruikelijke Dalmuti-stoelendans aan de gang.

In het hoekje weggestopt speelde Bart Vlasblom met een aantal mensen Chromium, een spel waar bij het concept tijdreizen een belangrijke rol speelt. Ingewikkeld, maar uitdagend na verluid.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

02-07-2013 08:16 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik vind Risk echt een heerlijk spel en het eerste feestje vier ik als ik genoeg mensen heb gevonden die daar ook zo over denken (of omwille van andere redenen, zoals plaatsgebrek bij andere spellen, aansluiten) en we dus gaan spelen.

En dan onderhandelen, dobbelen, nog meer onderhandelen...stomme strategische beslissingen maken...en plots blijkt iemand zn opdracht te kunnen vervullen door iemand uit te moorden...en dan ben je zelfs nog klaar rond 12 uur. Wat wil je nog meer!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

02-07-2013 17:45 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by MarcoWat wil je nog meer!


Nou, Agricola natuurlijk! Het lijkt een veel vriendelijker spel dan Risk. Maar daar vergis je je in. Plannetjes worden gedwarsboomd omdat net die ene actie of het mooie stapeltje hout voor je neus weggekaapt wordt of dat er zelfs anderen profiteren als je je eigen beestjes opeet.

Het was de derde keer dat ik agricola met Kleine investeringen en ambachten speelde. De familieversie ken ik wel en is makkelijker maar ook veel gemener.

Zoals gebruikelijk wist ik niet wat ik met mijn kaartjes aanmoest. maar uiteindelijk 6 van de 7 kleine investeringen gespeeld en drie grote investeringen is toch best leuk als je een opschepper hebt. Eten was nooit mijn probleem, want al in ronde twee had ik zoveel groente dat ik daar nooit aan te kort kwam. Mijn probleem met Agricola blijft altijd: ik wil meer poppetjes maar ik heb geen kamer. Dan bouw je toch een kamer? Ik bouw een kamer. Help, ik heb geen actie meer om een extra poppetje te krijgen. Dan maar wachten op dat ene leuke veldje "Familiuitbreiding zonder plaats". In de laatste ronde nog een extra actie door mijn winkel van sinkel, zodat ik met 47 punten een best aardige score wist te maken. Echter, Eugene troefde iedereen af met 53 punten. Maar Eugene heeft het nu pas 46 keer gespeeld. Daarnaast is hij auteur van de compendium van alle kleine investeringen en ambachten en ook nog eens medebedenker van wat bijzondere kaartjes. Kortom: Eugene is gewoon terecht winnaar geworden.

Al met al: agricola ga ik steeds meer waarderen en de kleine investeringen en de veenboeren maken het wel heel erg leuk.

03-07-2013 08:58 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller