Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2012-2013 » Interne competitie (V8): Weinig verrassingen
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V8): Weinig verrassingen Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de achtste ronde van de interne competitie vielen weinig verrassingen te noteren. In de A-groep won koploper Matthieu Freeke met wit van Gert-Jan Baas. Gert Legemaat boekte een nette overwinning op Hora Vlam, en het duel tussen Bob Voogt en Richard Oranje eindigde in remise.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Matthieu Freeke-Gert-Jan Baas1-0
2Gert Legemaat-Hora Vlam1-0
3Bob Voogt-Richard Oranje½-½
4Kees van der Meer-Diederik van Heijgen1-0
5Rob Smits-Willem-Jan van den Broek0-1


In de B-groep eindigde een opvallend groot deel van de partijen in remise. Liefst 4 van de 9 duels kende geen winnaar. Op de kopborden was daar echter niets van te merken. Pieter Goossens boekte een belangrijke overwinning op Sofya Blanter, en Henrik Tamerus versloeg Koen Tan. Ook Corniel Nobel deed goede zaken met een snelle overwinning op Jan van de Donk.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Pieter Goossens-Sofya Blanter1-0
2Henrik Tamerus-Koen Tan1-0
3Jan van de Donk-Corniel Nobel0-1
4Coen Leentvaar-Mark Breton½-½
5Arnt Veenstra-Edgar Huisman1-0
6Arno Wiersma-Kees Venema1-0
7Simon Broos-René Poots½-½
8Antoon Frehe-Kees Korving½-½
9Cees Huygen-Simon Dirkse½-½


In de C-groep was (uiteraard) geen enkele remise te bespeuren. Jordy Krempel en Jan Torenstra boekten belangrijke overwinningen in de strijd om de bovenste plaatsen. Robbert Lapoutre kon zijn debuut in de interne helaas niet bekronen met een overwinning. De eerder genoemde Jan Torenstra bleek te sterk.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Aad de Jong-Jordy Krempel0-1
2Jan Torenstra-Robbert Lapoutre1-0
3Ernst Hanewald-Dolf Mulder0-1
4Paul van Riet-Leo Zuijdgeest1-0
5Bert Zwemstra-Rob Scherpenisse1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Untagonklik on 28-05-2013 at 12:29.

28-05-2013 01:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Vuurwerk op het bord Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Simon Broos en ik speelden gisterenavond een spannende pot met vuurwerk van beide zijden. De opening was Frans, waarbij ik waarschijnlijk iets te vroeg f6 speelde. Simon offerde vervolgens zijn loper op h7, een offer dat ik niet kon aannemen. Mijn koning wandelde vervolgens van de koningsvleugel naar de Damevleugel, waarbij wit gek genoeg met een loper op h7, een paard op g5 en een dame op h5 weinig spel had. Zwart met een pion achter offerde nog (thematisch) een kwaliteit op f3, won twee pionnen terug en kreeg zijn beoogde sterk centrum. Vervolgens miste wit een beslissende aanval met inslaan van de zwarte loper op a7 en leek ik met tijdnood voor wit het af te kunnen maken. In de eindfase liet ik echter mijn paard pennen en werd tot remise besloten. Mooi vuurwerk, mooie pot.

28-05-2013 09:24 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Is er ook een stand? Er staat nu nog de stand na 5 ronden...

28-05-2013 09:53 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik heb de stand zojuist geupdate.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

28-05-2013 12:29 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Het Aangename Damegambiet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tegenstander Rob Smits koos met wit in het Aangename Damegambiet voor een logische doch minder nauwkeurige voortzetting en na zijn 18e zet was de volgende stelling verschenen waarin het voor zwart de vraag was hoe het voordeel ten gelde kon worden gemaakt.



Rob Smits - Willem-Jan van den Broek, interne competitie, 27 mei 2012

Ik koos voor 18. ... f5! en nu trachtte Rob met 19. exf5 Pxf5 20. Dg4 de angel uit de aanval te halen. 20. Pd2 was een alternatief maar na 20. ... Pd4 21. Tf1 e4 22. Pb3 volgt 22. ... Pf3+ met snelle winst. Wij vervolgden met 20. ... Dxg4 21. hxg4 Pd4 waarna de volgende stelling was ontstaan.



Wit verliest beslissend materiaal. Op 22. Lf5 volgt 22. ... g6 dus speelde wit noodgedwongen 22. Ld1 en op 22. ... Pd3 23. Ld2 . Hier had ik meerdere goede mogelijkheden ter beschikking en koos voor 23. ... Pxf2 waarna het in 10 zetten afgelopen was.

Een dominerend paardenpaar!

28-05-2013 19:01 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Sofya Blanter Sofya Blanter is a Female
webcommissie




geregistreerd: 04-11-2008
aantal berichten: 78

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Untagonklik
Ik heb de stand zojuist geupdate.
Volgens mij staat daar nog steeds een oude stand bij. Het maximale aantal potjes is 4, dat is een beetje verdacht voor de 8e ronde.

28-05-2013 19:27 Sofya Blanter is offline Send an Email to Sofya Blanter Search for Posts by Sofya Blanter Add Sofya Blanter to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik gok dat je Ctrl+F5 moet doen (cache legen); het plaatje van de stand moet opnieuw worden geladen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

29-05-2013 09:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik mocht aantreden tegen Jan van de Donk. Een solide rustige schaker. Achteraf had hij het gevoel dat hij zijn dag niet had, ik kan daar inkomen. Ik had gevoel dat ik m’n dag wel had. In ieder geval, het ging hard. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

29-05-2013 13:11 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller