Delfts Schaakforum » Overig » Het koffiehuis » Basketbal en schaken
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Torenstra jr. Torenstra jr. is a Male
Oud-lid




geregistreerd: 29-11-2002
aantal berichten: 1718

Basketbal en schaken Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben sinds de jaren '90 een fan van de San Antonio Spurs, een team dat uitkomt in de NBA. In de tijd dat ik ze volg zijn ze vier keer kampioen geworden met prachtig teambasketbal zonder kapsones en "drama", anders dan bijvoorbeeld de LA Lakers en de Chicago Bulls.

Hun coach, Greg Popovich, is erg grappig. Hij is een cynische versie van Willem van Hanegem. (Reporter: "Pop, waarom hebben jullie verloren?" Popovich: "Zij gooiden meer ballen door het netje".)

Er was een ongelooflijke "double overtime" winst gisternacht (ik ging om 08:00 uur 's ochtends nog een dutje doen, bedankt), waarin Manu Ginobili eerst een belachelijk schot (te ver, verdedigd) probeerde maar alsnog een buzzer-beater schoot die de partij won. Pop sprak: "I went from wanting to trade him on the spot to wanting to cook him breakfast tomorrow morning".

Nu horen we vaak iets als "Die wedstrijd was een schaakpartij". Meestal bedoelen mensen dat dat de wedstrijd erg saai was. Maar Manu blijkt in een interview over partij 2 in de playoff-serie meer verstand van schaken te hebben:

"This is like a chess match. [...]"

Reporter: "Do you feel like you have Boris Spassky in the locker room for the chess moves?"

"Hopefully Pop is a little Kasparov or something. Or Fischer. He is more of a Fischer in his craziness."

http://www.nba.com/spurs/video/2013/05/0...me1amov-2471890

__________________
http://inargenti.nl voor mijn muziek

08-05-2013 00:35 Torenstra jr. is offline Homepage of Torenstra jr. Search for Posts by Torenstra jr. Add Torenstra jr. to your Buddy List
 
Plaats Nieuw Onderwerp Post Reply
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller