Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2012-2013 » DSC8 wint met 7-1 bij SHTV
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

DSC8 wint met 7-1 bij SHTV Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC8 heeft op weg naar het kampioenschap een mooie slag geslagen door maar liefst met 7-1 van SHTV 4 te winnen.

De winst is mooi, te meer de bord­punten in hun poule wel eens van doorslaggevende betekenis kunnen zijn. Alleen Edgar kon de winst niet pakken, die speelde tegen een sterke jonge speler. Voor het overige behaalde eenieder op een vrij eenvoudige wijze de winst.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Corniel on 15-02-2013 at 12:49.

15-02-2013 09:45 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Lekkere overwinning mannen! Het duel met DD lijkt de beslissing te moeten gaan brengen Glimlach

15-02-2013 12:13 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Dsc 8 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het meest hechte en gezelligste team van onze schaakvereniging heeft gisteren een goede slag geslagen. SHTV was niet in de sterkste opstelling achter de borden verschenen. Voor de derde keer speelde Jan van de Donk nauwelijks een wedstrijd. Ook andere spelers walsten over hun tegenstander heen.
Mijn tegenstander gaf mij op zet 8 een pion cadeau. Hierna kon ik mijn voordeel rustig uitbouwen tot twee pionnen en een kwal. Uiteindelijk mondde dit uit in een gewonnen eindspel.
Het ratingverschil tussen beide teams bedroeg zo'n 150 punten, wat we in de uitslag prachtig hebben laten weerspiegelen.
Op naar de volgende wedstrijd, de topper tegen DD.

15-02-2013 19:47 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Antoon Frehe Antoon Frehe is a Male
webcommissie




geregistreerd: 08-02-2006
aantal berichten: 109

bordje 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met een gezonde zenuwachtigheid begon ik aan de partij. De opening ging op de automatische op-hoop-van-zegen piloot. Dit maakt me vaak alleen maar zenuwachtiger omdat ik dan ook steeds denk dat ik in de val loop van iemand die er meer kaas van heeft gegeten. Pas na zet 10 begon de partij pas goed en maakte de zenuwachtigheid plaats voor wat rust waarin het mogelijk was ook een beetje na te denken.

__________________
Ignorance and envy will fuel rumors that get repeated until they morph into common knowledge. (dilbert)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Antoon Frehe on 15-02-2013 at 21:56.

15-02-2013 21:45 Antoon Frehe is offline Send an Email to Antoon Frehe Homepage of Antoon Frehe Search for Posts by Antoon Frehe Add Antoon Frehe to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Antoon, het Spaans is een erg strategische opening. Er zitten wel theoretische varianten in (bv. Marshall gambiet), maar het overgrote deel is dat niet zo.
Dit betekent dat de zetvolgordes eigenlijk voor het grote deel gewoon kunnen. Daar hoef je dus niet direct heel bang voor te zijn, wel is het zo dat het strategische spel je moet liggen.

a6 is inderdaad erg veel gespeeld, maar het kan ook wel zonder op zich. Waarom zou je hem spelen? Allereerst kan de penning op c6 wellicht vervelend worden later, maar ik denk dat de hoofdreden is dat je ruimte wil winnen. Met a6-b5 pak je ruimte en dat kan je daarna laten volgen met Pa5 en c5.

Tactisch gezien lijkt me dat je na 20..Tae8 heel goed staat. Na Lg5 kun je wellicht op e4 pakken?

15-02-2013 23:48 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Bord 8 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn bijdrage aan de overwinning.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Zonderland on 18-02-2013 at 16:40.

17-02-2013 22:55 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dank voor de aanrader Herman, maar waar is dat grootse verhaal van/over Simon nou? Draaiend hoofd

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

05-03-2013 10:04 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller