Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2012-2013 » Interne competitie (N7): Wederom strijdlustige avond
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N7): Wederom strijdlustige avond Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de strijd om het melkpak zijn in de zeven de ronde van de interne competitie maar weinig spelers iets opgeschoten. Slechts 3 van de 17 partijen kenden geen winnaar.

In de A-groep eindigde alleen het duel tussen Ted Barendse en Gert Legemaar in remise. Dat wat opmerkelijk gezien het partijverloop; Ted kreeg een vreselijke aanval over zich heen, maar Ted vond nog een ultieme tegenaanval die eeuwig schaak opleverde. Matthieu Freeke versloeg Richard Oranje, en Jan Peter van Zandwijk versloeg Ivar de Hoogt.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ted Barendse-Gert Legemaat½-½
2Richard Oranje-Matthieu Freeke0-1
3Jan Peter van Zandwijk-Ivar de Hoogt1-0
4Evert van den Hooven-Hora Vlam0-1
5Kees van der Meer-Henrik Tamerus1-0


In de B-groep eindigden de partijen Martin Verlome - Arno Wiersma en Ton Vissers - Sofya Blanter in remise. Simon Broos deed goede zaken door Theo Rekveldt pootje te lichten. Ook Cees Huygen en Kees Korving pakten een punt.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Theo Rekveldt-Simon Broos0-1
2Martin Verolme-Arno Wiersma½-½
3Ton Vissers-Sofya Blanter½-½
4Jordy Krempel-Cees Huygen0-1
5Kees Korving-Gerard Bilars1-0
6Paul Koks-Koen Tan1-0


In de C-groep waren uiteraard geen remises te bekennen. Paul Koks boekte een knappe overwinning op Koen Tan. Kees Venema deed eveneens goede zaken door Mark Breton te verslaan.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Kees Venema-Mark Breton1-0
2Paul van Riet-Dolf Mulder0-1
3Aad de Jong-Ernst Hanewald0-1
4Joop van Ham-Gerrit Bussmann1-0
5Jan Torenstra-Eric Wagter0-1
6Leo Zuijdgeest-Wilco Lourens1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Untagonklik on 13-12-2012 at 00:30.

13-11-2012 02:08 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn tegenstander Tamerus was wedstrijdleider bij een externe wedstrijd van DSC8. Hij moest dus zijn aandacht verdelen tussen onze partij en die wedstrijd. Dat is een zware opgave.
Omdat mijn tegenstander de opening niet kende, gingen we een boeiend middenspel in met voor mij drie kwartier (!) tijdvoordeel. Zijn beperkte tijd moest hij verdelen tussen onze partij en zijn wedstrijd. Geen wonder dat hij mijn tussenzet miste waardoor hij op slag verloor...
Kort voordat hij opgaf, dacht ik ineens dat ik een enorme bok had geschoten in de opening. Bij naspelen bleek dat te kloppen.
Toen hij opgaf, heb ik dan ook gegeneerd zijn gelukwens in ontvangst genomen. Ik ben blij voor hem dat DSC8 gewonnen heeft!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 13-11-2012 at 15:45.

13-11-2012 15:44 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na de prachtige start van het externe seizoen, ben ik intern weer even met beide benen op aarde gezet.
Op zet 6 een thematisch onhandige beslissing (met het paard terugnemen ipv met pion) en vervolgens kansloos eraf geschoven door een fraai spelende JP. Hij mocht het zelfs bekronen met een (kloppend) torenoffer op f6.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Ivar de Hoogt on 14-11-2012 at 13:12.

14-11-2012 13:12 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller