Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2011-2012 » Interne competitie (V13): Gert Legemaat prolongeert titel
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V13): Gert Legemaat prolongeert titel Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert Legemaat heeft zijn titel geprolongeerd. Hij won de laatste ronde van Sofya Blanter, en bleef zo Kees van der Meer (die niet in actie kwam) en Ted Barendse (die won van Willem-Jan van den Broek) voor. Ook Martin Glimmerveen, Hora Vlam en Diederik van Heijgen wonnen hun laatste partij van dit seizoen.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Gert Legemaat-Sofya Blanter1-0
2Ted Barendse-Willem-Jan van den Broek1-0
3Bob Voogt-Martin Glimmerveen0-1
4Ivar de Hoogt-Hora Vlam0-1
5Diederik van Heijgen-Derk Dekker1-0


In de B-groep was al lang duidelijk dat Richard Oranje er met de titel vandoor zou gaan. Hij won ook zijn laatste partij. Pieter Goossens was niet tegen hem opgewassen. Op ruime achterstand volgen Walter Anema en Rob Smits. Zij wonnen van respectievelijk Simon Broos en Kees Korving.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Pieter Goossens-Richard Oranje0-1
2Walter Anema-Simon Broos1-0
3Rob Smits-Kees Korving1-0
4Albert Kemeling-Martin Verolme½-½
5Frans Palm-Karel Vandenberghe1-0
6Gerard Bilars-René Poots1-0
7Pieter Hofstee-Edgar Huisman1-0


In de C-groep speelde koploper Herman Zonderland remise tegen Ton Vissers. Daarmee stelde hij de groepswinst veilig. Achtervolger Simon Dirkse ging onderuit tegen Jordy Krempel, die een fenomenale eindsprint had deze competitie. Mitchel Heijdel ging in zijn tweede partij onderuit tegen Jan Torenstra. Het duel tussen Sylvia de Bakker en Gabe Hoekstra eindigde in remise.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Ton Vissers-Herman Zonderland½-½
2Jordy Krempel-Simon Dirkse1-0
3Rob Scherpenisse-Leo Zuijdgeest½-½
4Kees Venema-Paul van Riet1-0
5Ernst Hanewald-Antoon Frehe0-1
6Bert Zwemstra-Bert van der Willik1-0
7Jan Torenstra-Mitchel Heijdel1-0
8Sylvia de Bakker-Gabe Hoekstra½-½


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by Corniel on 24-07-2012 at 09:14.

26-06-2012 01:11 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Van Dop Van Dop is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-01-2008
aantal berichten: 255

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gert, gefeliciteerd met alweer een kampioenschap.
Enigzins besmuikt maak ik melding dat Gabe Hoekstra eindelijk zijn nullenreeks heeft doorbroken. De details zal ik maar laten zoals ze zijn, maar na een spannende partij met hier en daar wat missers werd tot remise besloten.

__________________
Mopper

26-06-2012 02:46 Van Dop is offline Send an Email to Van Dop Search for Posts by Van Dop Add Van Dop to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Toch leuk. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nooit eerder won ik de C-groep of promoveerde ik naar de B-groep. Wel eens dicht bij promotie geweest. Nu is het dan eindelijk een keer gebeurd, geinig
Prodent

__________________
www.zonderland.nl Prodent

26-06-2012 07:39 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Herman nogmaals gefeliciteerd, goed gedaan!
Ook Richard en Gert nogmaals gefeliciteerd.
Vooral de score van Richard mag er zijn. Hij hoorde wellicht niet thuis in de B-groep, maar 10,5 uit 11 is toch een mooie score. Al had daar gisteren eigenlijk toch echt verandering in moeten komen.

Zelf een redelijke partij gespeeld tegen Bob, voor de verandering. Toevallig las ik gisteren een opmerking op utrechtschaak van iemand die zei dat het Morra-gambiet bij hem meestal een Alapin (c3-)silicaan werd. Dat dat mogelijk was!? Nooit gerealiseerd Glimlach
Wat wil het toeval, dezelfde avond speelde Bob Morra tegen mij, wellicht om herhaling van eerdere partijen te voorkomen? Dus eens geprobeerd en het werkte wel aardig moet ik zeggen. Er kwam een stelling op het bord waar Bob hangende pionnen had, dus in het eindspel zou moeten vrezen voor zwaktes. Het was echter de vraag of er een eindspel kwam, want het leek allemaal aardig in evenwicht.

Alleen Bob deed een winstpoging. Even leek het er op dat ik op verkeerde manier had afgeruild en dat Bob zijn paard gevaarlijk kon worden, maar de variant die hij koos was niet goed genoeg. Toen hij wat te traag speelde kon ik zelfs counteren en winnen.

26-06-2012 09:47 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Zonderlandje Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Alle kampioenen en promovendi gefeliciteerd!

Herman wilde eerst niet spelen en kondigde dit ook luid en duidelijk aan. Dit gedrag doopten we direct om in "een Zonderlandje". Want hoe sportief kun je zijn? Gelukkig kwam hij tot inkeer en speelde een puike partij. Ton Vissers kon met een kwaliteit achter tegen een pion niet anders dan remise accepteren. Zo laat je dus zien wat de juiste sportmentaliteit is.

Opmerkelijk genoeg stond Simon Dirkse gisterenavond op de stand nog derde en is na zelf verloren te hebben van Jordy toch geëindigd als tweede. Voor Ton Vissers, die remiseerde. Ondoorgrondelijk dit systeem.

Jammer genoeg ben ik zelf (terecht) voor de zoveelste keer weer uit de B-groep gekieperd. Wel heeft het 8e komend seizoen vier spelers in de B-groep. Ik denk dat dat een nieuw record is.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Rene Poots on 26-06-2012 at 12:34.

26-06-2012 12:33 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Nog geen eindstand!!! Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

René, je commentaar op het systeem is te voorbarig. Er staat nog slechts een tussenstand, geen eindstand. Dus of 4 DSC-achters in de B-groep spelen is nog maar de vraag.
Overigens stond Simon voor de laatste ronde dus gewoon tweede en niet derde. Dat maakt overigens zijn verlies tegen Jordy extra zuur, heel misschien zakt hij nu naar de vierde plaats, nipt achter Jordy.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Zonderland on 27-06-2012 at 08:30.

26-06-2012 16:53 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Herman en Gert va harte. Ik heb me wel vermaakt in de b-groep, al speelde ik best wel vaak tegen de a-groep. Slechts een remise afgestaan. Maar wat een blunders werden er begaan , ik strafte ze echter wel afdoende af terwijl de tegenstanders het niet zagen. De hilarische winst op mede-promovendus rob smits (soort van helpmat in 5 met een stuk achter) was hetbegin van een legendarische rondgang door groep B. Het slotstuk was de voor mij mysterieuze opgave van pieter. Met nog 1 pion voorsprong in een nog steeds betere stelling ga hij op omdat hij geen zin meer had steeds slechtere zetten te doen. Tjsa ik deed inderdaad steeds betere na een volstrekt kansloze opening , rochade kapot en twee pionnen minder. Pieter liet me idnerdaad een pion terugwinnen en zag diverse dudelijk betere voortzettingen over het hoofd en liet met empowinst alle zwarte stukken ineens meedoen. Toch was de witte stelling nogsteed gewonnen op moment opgave.

26-06-2012 18:54 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Anema - Broos



De opening en middenspel waren mislukt. Ik vermeed remise want ik had bovenstaande stelling gezien.
Wit aan zet wint.

26-06-2012 22:17 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie counter-punchGlimlach

27-06-2012 07:15 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na alle computer-perikelen is het eindelijk gelukt de eindstanden te maken. Ze staan nu op de site van de interne.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

24-07-2012 01:00 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller