Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC1 wint laatste wedstrijd en Martine Middelveld topscoorder 2D
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Pauline van Nies Pauline van Nies is a Female
Oud-lid


geregistreerd: 04-03-2008
aantal berichten: 28

DSC1 wint laatste wedstrijd en Martine Middelveld topscoorder 2D Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC1 heeft het seizoen goed afgesloten door te winnen van Venlo. We kregen hierbij een beetje hulp van de tegenstander, helaas had Venlo problemen om spelers te vinden waardoor ze maar met 6 man kwamen opdagen. Een snelle voorsprong van 2-0!

Kersverse Dr. Marten had een typische Wortel-partij: niet tevreden met de opening, maar na tegengestelde rokades kwam zijn aanvalsinstict boven drijven en werd de koningstelling van Joep onder vuur genomen. Na het openen van cruciale lijnen en diagonalen was het snel afgelopen en tekende Marten, volgens zijn zeggen 'voor het meest belangrijke punt van het seizoen' (theoretisch hadden we deze wedstrijd 3 bordpunten nodig om met geen mogelijkheid te degraderen).

Sebastiaan speelde een goede partij; hij won een pion maar had lichte activiteits-problemen. Toen deze waren opgelost stonden er nog 5 minuten op de klok voor 20(?) zetten. Een enorm spannend tijdnoodsduel volgde, waarin Sebastiaan pardoes een stuk in de penning zette en die vervolgens verloor, maar door een fout van zijn tegenstander nog gebruik had kunnen maken van onderste-rij penningen. Helaas ging het allemaal te snel en na reconstructie kon zijn tegenstander opeens mat op de onderste rij zetten. 3-1

Talitha voelde zich helemaal thuis in de Siciliaan die op het bord kwam en ging er goed voor zitten. Ze kon de ideale zet ...d5 doorzetten, maar wits stukken stonden goed opgesteld en zwart had lichte ontwikkelingsachterstand. Geen van beiden kwam tot een echt gevaarlijke koningsaanval, waarna afgewikkeld werd naar een 2T - T+2paarden eindspel. Helaas gingen een paar torens eraf, waarna de overgebleven toren in combinatie met een vrijpion sterker bleek te zijn dan twee paarden. 3-2

Martine, onze topscoorster, speelde op bord 1 en kreeg met zwart een lastige stelling. Haar tegenstander won met een mooie truc een belangrijke pion op d5. Maar Martine kreeg wat activiteit, en kon gebruik maken van een penning waarmee ze 'met een nog mooiere truc' een kwaliteit won. Het resterende eindspel was waarschijnlijk remise, omdat de twee lopers van wit zwarts toren en loper buiten de deur konden houden. Met een beetje geluk voor Martine ruilde haar tegenstander echter een paar lopers, waarna de vrijpion en de toren beslissend waren. 4-2.

Joram had aanvankelijk een ietwat saaie partij. Joram bleef echter geduldig zitten - mede omdat hij niet zo goed kan lopen door een blessure - en wachtte het eindspel af. Zijn tegenstander had ergens een pion geofferd en later nog een. Dit kwam hem in het toreneindspel duur te staan, Joram kon met zijn actieve toren de andere pionnen van wit opeten wat genoeg was voor de winst. 5-2.

Als laatste was Lisa bezig (verassing?!) In een goede partij met tegengestelde rokades wisselde de kansen, waarschijnlijk stond ze ergens heel goed, maar het eindspel was toch lastig. Zonder een moment echt in gevaar te komen ontwikkelde het 2T-L tegen 2T-P eindspel zich in een toreneindspel waarin beide spelers een vrijpion over hielden. Remise en 5.5-2.5

Martine is topscoorster van klasse 2D geworden met 7 uit 9 en een TPR van 2340. Een hele goede prestatie, Gefeliciteerd Martine!!

Bij deze wil ik het team bedanken voor de inzet gedurende het hele seizoen en vooral in de laatste wedstrijd ! Goed zo!

 DSC12153-Venlo21875½-2½
1Martine Middelveld2137-CM Rainer Montignies22531-0
2Pauline van Nies2114-NO 1-0R
3Sebastiaan Smits2187-Rudi van Gool22220-1
4Martin Glimmerveen2050-NO 1-0R
5Talitha Munnik2013-Thijmen Smith22160-1
6Marten Wortel2307-Joep Nabuurs22061-0
7Joram op den Kelder2297-Henk van Gool21391-0
8Lisa Hortensius2118-Carsten Fehmer2086½-½

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 22-04-2012 at 11:23.

22-04-2012 10:04 Pauline van Nies is offline Send an Email to Pauline van Nies Search for Posts by Pauline van Nies Add Pauline van Nies to your Buddy List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nu heeft het tweede zich ook gehandhaafd, waarvoor onze dank. (Het eerste was natuurlijk al veilig door de prestaties van het tweede. Klinkt raar, maar dat is het niet...)

22-04-2012 10:44 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Bob
actief DSC-lid


geregistreerd: 10-05-2009
aantal berichten: 80

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik feliciteer het 1e met de handhaving en Martine met haar mooie prestatie.

22-04-2012 13:26 Bob is offline Send an Email to Bob Search for Posts by Bob Add Bob to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Haha, scherp opgemerkt, Kim. Graag gedaan!
Martine, gefeliciteerd inderdaad, een fantastische prestatie!

Wel vriendelijk van Venlo om ons van te voren in te seinen dat ze met 6 mensen deze wereldreis zouden ondernemen. Zo kon ik gisteren met 6-1 6-3 verliezen, in plaats van met 1-0.
En ook weer prettig dat het overgebleven zestal op het bord won met 3.5-2.5! Helaas niks van meegekregen, maar goed gedaan!

22-04-2012 14:41 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

uhm dan ben jij toch ook niet opgekomen ?

22-04-2012 21:41 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Martin was fysiek aanwezig, net als Pauline. Martin is daarna snel vertrokken, en Pauline is gezellig gebleven. Glimlach

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

22-04-2012 22:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Yep, ik ben om 13:15 vertrokken en heb daarna een tennispartijtje gespeeld. Ik wilde eigenlijk nog eind van de middag terugkomen, maar mijn teamgenoten speelden een bloedstollende dubbel (6-7 7-6 etc), waar ik toen maar niet wegkwam.

Wel nog het eten meegemaakt in Dolce Amaro: de bekende pizzeria met een nieuwe eigenaar en een nieuwe naam. Gevolg: "Babylonische" keuken: Dramatische wachttijden, wat duurder, maar wel beter.

22-04-2012 23:58 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

RE: DSC1 wint laatste wedstrijd en Martine Middelveld topscoorder 2D Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Pauline van Nies
Martine is topscoorster van klasse 2D geworden met 7 uit 9 en een TPR van 2340. Een hele goede prestatie, Gefeliciteerd Martine!!


Geen erkenning van de KNSB, die als tie-break TPR noemt, maar W-We gebruikt: link

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

25-04-2012 18:52 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik dacht ik vraag op Utrechtschaak even waarom dat zo is (de competitieleider leest soms mee).

Krijg ik het volgende antwoord:

Quote

do 26-04-2012 10:57 Dimitri Reinderman
Ok, da's gewoon fout, ik ga er achteraan. Martine hoort een jaarboek te krijgen.
(de topscorersprijs was mijn idee, dus ik heb goede hoop dat de bond naar mij zal luisteren wat dit betreft)


Dus blijkbaar gaat het niet alleen om de eer.

26-04-2012 10:04 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller