Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC3 nog niet veilig...
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Lucien van de Lisdonk Lucien van de Lisdonk is a Male
DSC bestuur


geregistreerd: 21-04-2005
aantal berichten: 336

DSC3 nog niet veilig... Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Door een onverwacht grote 6-2 nederlaag in de achtste ronde in Bergen op Zoom is DSC3 nog niet veilig.

Bij gelijkspel (of winst) was dat wel het geval geweest. Door de winst van Overschie op ASC is het spannend onderin onze klasse.

In de laatste ronde kan handhaving worden veilig gesteld, wanneer we thuis spelen tegen Charlois Europoort 2. We hebben het nog steeds in eigen hand, maar wel jammer dat het op de laatste ronde aankomt...

 Bergen op Zoom?-DSC3?6-2
1Brande van den,W.(Werner)2266-Padurariu,C.(Ciprian)22151-0
2Minyeyevtsev,S.(Semen)2102-Verbaken,O.(Onno)20851-0
3Peleman,T.(Tony)2029-Buzing,P.C.(Pieter)2096½-½
4Schuurbiers,W.L.J.(Wouter)1961-Vos,J.P.(Jan-Pieter)2014½-½
5Schouten,F.(Freek)1993-Lisdonk van de,L.P.J.A.(Lucien)2028½-½
6Havermans,A.J.C.(John)2031-Have ten,R.H.S.(Roland)2018½-½
7Sloot van der,O.(Olaf)1949-Tamerus,H.A.(Henrik)19021-0
8Tikranian,A.(Alik)1844-Hoogt de,I.(Ivar)19221-0

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Corniel on 01-04-2012 at 11:41.

31-03-2012 22:34 Lucien van de Lisdonk is offline Send an Email to Lucien van de Lisdonk Search for Posts by Lucien van de Lisdonk Add Lucien van de Lisdonk to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mooie collectieve off-day, waar op meerdere borden geblunderd werd.

Zelf heb ik vanaf zet 3 het beste van de partij gehad, mogelijk voor betere spelers een gewonnen positie zelfs, maar ik blunder pardoes een vol stuk...Daarna had ik nog remisekansen, die ik meteen bij het begin al verspeelde door het verkeerde plan te kiezen..

Al met al geen beste zaterdag. ^^

01-04-2012 04:17 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

laatste ronde dus vol aan de bak !

01-04-2012 09:52 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het was allemaal niet best gisteren. Een rondje langs de velden op bordvolgdorde:

1. Ciprian stond optisch onder druk, maar naar eigen zeggen had hij juist zelf wat druk. Hij offerde twee pionnen in het eindspel om een vrijpion naar voren te kregen, maar dit bleek te optimistisch; 0-1.

2. Onno stond in het middenspel wat minder en moest twee pionnetjes inleveren. In het eindspel was hij vervolgens kansloos; 0-2.

3. Pieter stond goed maar kon niets concreets vinden. Na een foutje was het zwart die voor de winst kon gaan, maar Pieter wist de stelling nog binnen de remisemarge te houden. ½-2½.

4. Mijn tegenstander speelde een gambiet maar offerde de verkeerde pion. Ik nam hem aan en stond meer dan prima, maar na een blunder leverde ik de pion inclusief stelling in. In plaats van rustig zijn stelling te versterken (ik kon helemaal niets doen) zocht mijn tegenstander de directe winst, maar deze kon hij niet vinden. Alsnog stond hij in het eindspel duidelijk beter, maar praktisch was de winst lastig te vinden. Met het oog op de teamstand bood hij toen maar remise aan, en aangezien toch al duidelijk was dat we gingen verliezen, had ik geen reden om het te weigeren. 1-3.

5. Lucien bereikte met wit niets in de opening, kwam wat minder te staan, maar wist tijdig aan de noodrem te trekken; 1½-3½.

6. In de partij van Roland werd de remisemarge nooit overschreden. 2-4.

7. Henrik pakte in de opening een pion maar kwam daardoor passief te staan. Zijn tegenstander won de pion terug met behoud van activiteit en stoomde toen door; 2-5.

8. Ivar had in een gesloten stelling de betere stukken. Opeens liet hij zijn loper insluiten en stond toen dus een stuk achter. Wit had zwartveldige loper extra, terwijl alle pionnen op zwart stonden; grote kans dat het nog remise te houden was, maar in de praktijk was dat toch lastig.

2-6 dus, de derde nederlaag op rij en daarmee in degradatiegevaar. We hebben het echter nog in eigen hand, Charlois Europoort is een degelijk team, maar we kunnen ze hebben en Overschie is op papier duidelijk minder dan Dordrecht, dat bovendien nog kansen op het kampioenschap heeft en er dus alles aan gelegen zal zijn te winnen.

01-04-2012 13:58 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller