Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2011-2012 » DSC2 veilig
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

DSC2 veilig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

na een regelmatige 5-3 zege op Philidor Leiden heeft het tweede zich door gunstige uitslagen elders veilig gespeeld. Fischer Z en HWP Sas van Gent spelen de laatste ronde tegen elkaar. Een van beide of Haarlem degradeert samen met Philidor.

Het tweede is nooit in de problemen geweest tegen Philidor Leiden. op bord 1 speelde Ted Barense tegen Nico Kuijf de hoogste ratinghouder een prima remise. Er had in de opening zelfs iets meer in gezeten.

Gert Legemaat speelde GM de Niet van het bord in grootse stijl. Kim Meuelnbroek speelde de hele partij tegen een isolani en dat kan je wel aan hem overlaten.

Patrick de Bas vond zijn vorm van het begin van het seizoen weer terug en bracht redelijk overtuigend ook een vol punt binnen. Bob Voogt zag het allemaal niet meer in tijdnood en verloor pardoes een stuk, jammer.

Richard Oranje wist een goede positionele partij niet te bekronen met een vol punt door de zetten te verwisselen in een technisch gewonnen loper­eind­spel.

Jan Peter van Zandwijk was positioneel zijn tegenstander de baas en won tamelijk eenvoudig. Walter Anema verprutste een prachtige stelling met een slechte zet en moest zelfs het vaantje strijken.

Op naar de gezamenlijke slot­ronde - een thuis­duel in Groesbeek of all places. Terwijl DSC1, DSC3 en DSC4 thuis mogen spelen.

Klasse 2C Mp Bp 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
1. De Toren Arnhem - VSV 1 13 38 x . 6 4 4½ 5½ 5½ 3 5 4½
2. Spijkenisse 12 36½ . x 2 6 3 4½ 4½ 5 4½ 7
3. De Wijker Toren 10 33½ 2 6 x 4½ 4 . 3½ 5 4 4½
4. PION 10 33½ 4 2 3½ x . 4 4½ 6 5 4½
5. De Pion 8 33 3½ 5 4 . x 5½ 3½ 5 2½ 4
6. DSC Delft 2 7 30 2½ 3½ . 4 2½ x 2 5½ 5 5
7. HWP Haarlem 6 31½ 2½ 3½ 4½ 3½ 4½ 6 x 3½ 3½ .
8. HWP Sas van Gent 2 6 29 5 3 3 2 3 2½ 4½ x . 6
9. Fischer Z 5 30 3 3½ 4 3 5½ 3 4½ . x 3½
10. Philidor Leiden 3 25 3½ 1 3½ 3½ 4 3 . 2 4½ x

HWP Haarlem - Spijkenisse 3½ - 4½
Philidor Leiden - DSC Delft 2 3 - 5
De Wijker Toren - HWP Sas van Gent 2 5 - 3
Fischer Z - PION 3 - 5
De Pion - De Toren Arnhem - VSV 1 3½ - 4½ 5



Philidor Leiden - DSC Delft 2 3 - 5
1.Kuijf,N.(Nico) 6579001 - Barendse,T.J.M.(Ted) 7155555 ½ - ½
2.Niet de,G.M.(Gert Michiel) 7143235 - Legemaat,G.(Gert) 7070822 0 - 1
3.Halderen van,H.T.(Herman) 6220973 - Meulenbroek,K.(Kim) 7382298 0 - 1
4.Bakker,G.(Guido) 7971535 - Bas de,P.(Patrick) 7594444 0 - 1
5.Briemen van,W.J.(Willem) 7249825 - Voogt,B.(Bob) 6194419 1 - 0
6.Oudshoorn,A.(Arres) 8027701 - Oranje,R.(Richard) 7353753 ½ - ½
7.Roorda,T.(Thijs) 7972701 - Zandwijk van,J.P.(Jan-Peter) 6720021 0 - 1
8.Braggaar,L.H.J.(Leonore) 7957488 - Anema,W.J.(Walter) 7040286 1 - 0

This post has been edited 6 time(s), it was last edited by Corniel on 01-04-2012 at 11:45.

31-03-2012 21:49 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

het tweede is nooit in de problemen geweest tegen philidor leiden. op bord 1 speelde ted tegen nico kuijf de hoogste ratinghouder een prima remise. er had in de opening zelfs iets meer in gezeten. Gert speelde GM de NIet van het bord in grootse stijl. Kim speelde de hele partij tegen een isolani en dat kan je wel aan hem overlaten. Bassie vond zijn vorm van het begin van het seizoen weer terug en bracht redelijk overtuigend ook een vol punt binnen. Bob zag het allemaal niet meer in tijdnood en verloor pardoes een stuk, jammer. Richard wist een goede positionele partij niet te bekronen met een vol punt door de zetten te verwisselen in een technisch gewonnen lopereindspel. Jan Peter was positioneel zijn tegenstander de baas en won tamelijk eenvoudig. Walter verprutste een prachtige stelling met een slechte zet en moest zelfs het vaantje strijken.

Op naar de gezamenlijke slotronde een thuisduel in groesbeek of all places. terwijl DSC1, 3 en 4 thuis mogen spelen.

01-04-2012 10:05 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Marco Marco is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 15-03-2002
aantal berichten: 1355

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Netjes, DSC2 veilig klinkt logisch maar hier verliezen en degradatie was heel dichtbij gekomen...


proficiat mannen!

__________________
Van iedereen kan je wat leren; doe dat dus ook.

01-04-2012 11:22 Marco is offline Send an Email to Marco Search for Posts by Marco Add Marco to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik verheug me dat handhaving een feit is.
DSC2 was niet het sterkste team van die klasse, en als ik het goed gezien heb heeft het een paar keer niet meegezeten.
Proficiat!

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

01-04-2012 12:00 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Walter Anema verprutste een prachtige stelling met een slechte zet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Na een goede kwal offer en een oppo in tijdnood kwam ik uitstekend te staan. Ik haalde echter met 3 uit 4 (3 slechte zetten in 4 zetten) al het muziek uit mijn stelling.
Gelukkig won het team, zodat ik toch met een glimlach de avond in kon.
Nog word ik niet geroyeerd uit het team, maar dat komt misschien door mijn auto. Die zal binnenkort wellicht de bijnaam 'bezemwagen' krijgen.

01-04-2012 16:09 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

RE: Walter Anema verprutste een prachtige stelling met een slechte zet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Walter
Nog word ik niet geroyeerd uit het team, maar dat komt misschien door mijn auto.


Wees gerust Walter, de auto is niet van doorslaggevend belang; gisteren waren we met 4 auto's in Leiden. Nee, ik denk eerder dat de de balans tussen jouw carnivorisme en Ted's vegetarisme het tweede de benodigde mentale balans biedt om zich in de tweede klasse te handhaven. Grijns

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

01-04-2012 19:51 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Met het derde zaten we gister dan weer wel bij de Griek.. ;-)

01-04-2012 20:13 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Voor ons was het de Nepalees. Zeker een aanrader!

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

01-04-2012 23:20 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Voor de liefhebber Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nou,... Nepalees...
De Nepalees had niet eens Ban.. rijst. Ik kreeg het eten wel naar binnen, maar ik verorber liever een Griekse steunpakket.

02-04-2012 07:12 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

RE: Walter Anema verprutste een prachtige stelling met een slechte zet Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Baseman

Quote

Originally posted by Walter
Nog word ik niet geroyeerd uit het team, maar dat komt misschien door mijn auto.


Wees gerust Walter, de auto is niet van doorslaggevend belang; gisteren waren we met 4 auto's in Leiden. Nee, ik denk eerder dat de de balans tussen jouw carnivorisme en Ted's vegetarisme het tweede de benodigde mentale balans biedt om zich in de tweede klasse te handhaven. Grijns


Het is wel een mooie auto Ja! Lach
Volgend seizoen beter walter, je bent niet de enige met een slecht seizoen in het tweede. Gewoon wat interne potjes winnen, zelfvertrouwen opdoen en de punten komen wel weer in de knsb. Overigens heb ik de knsb mede namens wijker toren verzocht de laatste ronde in delft te spelen. Ook vooruitspelen is een mogelijkheid die wordt onderzocht.

02-04-2012 13:15 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Dat kunnen ze toch nooit toestaan, Richard? Of ze moeten die slotronden meteen maar weer afschaffen? Weet niet wat ik er van moet vinden. Op zich zijn slotronden altijd wel leuk, maar als je dan heel ver moet reizen (Groesbeek ligt dichter bij Duitsland dan Zevenaar...) en er staat voor beide teams toch niets meer op het spel. Tja.
Misschien maar afspreken dat centrale slotronden alleen kunnen plaatsvinden in een centrale plek!?

Nog gefeliciteerd met het mooie resultaat trouwens. Is er in ieder geval een team zeker van lijfsbehoud ;-)

02-04-2012 13:27 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
jpfox jpfox is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 22-01-2008
aantal berichten: 382

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het is toch ook gewoon onzin.. 1 team wil een centrale ronde (organiseren) en dus moeten de andere 9 maar komen opdraven. Leuk om een extra thuispotje inclusief baromzet te genereren, maar voor de helft van de teams staat er toch niks meer op het spel, de zaal is net te klein en op de een of andere manier is het altijd in een of andere uithoek (ik weet niet waar Groesbeek ligt maar het klinkt ver genoeg Grijns).

02-04-2012 16:53 jpfox is offline Send an Email to jpfox Search for Posts by jpfox Add jpfox to your Buddy List
Baseman Baseman is a Male
dsc barcommissaris




geregistreerd: 01-06-2003
aantal berichten: 540

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by jpfox (ik weet niet waar Groesbeek ligt maar het klinkt ver genoeg Grijns).


Hint: het parcours van de Nijmeegse vierdaagse bezoekt Groesbeek. Volgens mij tijdens de befaamde zevenheuvelendag (dag 3).

Een centrale slotdag hoeft voor mij echt niet. En als je het dan doet, dan graag wel centraal voor de klasse. Voor 2c is dat in ieder geval niet Groesbeek.

__________________
Now I have the pawn and the compensation.

02-04-2012 19:17 Baseman is offline Send an Email to Baseman Search for Posts by Baseman Add Baseman to your Buddy List Add Baseman to your Contact List
HaraldBlauwtand HaraldBlauwtand is a Male
DSC-lid


geregistreerd: 13-03-2005
aantal berichten: 17

Wink Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Je kunt een gemeenschappelijke ronde in Groesbeek voor zijn door hem zelf te organiseren Idee

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by HaraldBlauwtand on 02-04-2012 at 22:08.

02-04-2012 22:04 HaraldBlauwtand is offline Send an Email to HaraldBlauwtand Search for Posts by HaraldBlauwtand Add HaraldBlauwtand to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik begrijp dat jij de organisatie op je neemt volgend jaar, Kim?

02-04-2012 22:37 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by jpfox
Het is toch ook gewoon onzin.. 1 team wil een centrale ronde (organiseren) en dus moeten de andere 9 maar komen opdraven.


Dat is niet helemaal waar, vooraf geeft elk team aan of ze wel of niet een gezamenlijke slotronde willen (ik geef bij ons voor alle teams aan van niet), als er 6 of meer tegen een gezamenlijke slotronde zijn, komt die er niet, anders wel (en iemand moet hem ook nog willen organiseren natuurlijk). Als er wel een gezamenlijke slotronde is, ben je volgens het reglement ook verplicht om daar te spelen...

03-04-2012 10:56 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Walter
DSC-verslaggever




geregistreerd: 21-02-2004
aantal berichten: 358

Nog niet veilig Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Bij niet tijdig opkomen met 5 spelers gaan er naar goeddunken van de wedstrijdleider bij DSC2 twee matchpunten af.
Dan kan DSC2 nog degraderen.

Artikelen uit de competitiegids:

29.2. Indien een tiental niet met tenminste 6 spelers en een achttal niet met tenminste 5 spelers 60 minuten na het vastgestelde aanvangstijdstip in het speellokaal aanwezig is, geldt de wedstrijd als niet gespeeld en bepaalt de competitieleider een nieuwe datum en plaats voor de wedstrijd.
29.3. Na kennisneming van de omstandigheden welke tot het niet opkomen met tenminste 6 respectievelijk 5 spelers hebben geleid, bepaalt de competitieleider de eventuele straf, welke bestaat in het in mindering brengen van 2 matchpunten, dan wel een boete, waarvan het maximum door de Algemene Vergadering van de KNSB wordt vastgesteld, dan wel een combinatie hiervan. Tevens kan de competitieleider bepalen dat de vereniging waarvan het team niet is verschenen, de kosten van de zaalhuur en arbiter van de nader vastgestelde wedstrijd of een deel daarvan betaalt en/of eventuele reiskosten van het wel verschenen team, berekend overeenkomstig artikel 35.


Merk op, dat artikel 15 zegt:

De competitieleider stelt het rooster der te spelen wedstrijden vast. Hij zorgt voor een zo billijk mogelijke afwisseling van uit- en thuiswedstrijden, waarbij ook met de door de teams af te leggen afstanden rekening wordt gehouden.

Met openbaar vervoer vanaf het Denksportcentrum is dit 3 uur reizen, en ook weer 3 uur terug. En dan hebben wij geluk, want vanaf Dorpsduinen 4, Wijk aan Zee is het bijna 4 uur (met de trein moet je speling nemen). Heenreis. En terugreis nog een keer. En dan vanaf de verzamelplaats naar huis.
Voor ieder bord DSC-WT moet er door de twee spelers samen 14 uur gereisd worden. Wanneer 1 van beide teams thuis speelt, is de reistijd voor een retourtje nog geen 5 uur.

Nog een citaatje?
16.1. Het bestuur van de KNSB kan voor 1 of meer klassen geheel of gedeeltelijk een gezamenlijke laatste ronde organiseren.
Het bestuur heeft kennelijk gekozen voor een gedeeltelijke gezamenlijke laatste ronde, anders zou de hele tweede klasse (dus ook DSC1) in Groesbeek moeten spelen. Het reglement heeft het immers over een klasse-groep, indien er alleen een groep van 10 teams wordt bedoeld. Hoe het bestuur er toe heeft besloten om de hele klasse-groep 2C in Groesbeek te laten spelen is mij onbekend.

03-04-2012 21:41 Walter is offline Search for Posts by Walter Add Walter to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller