Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2011-2012 » Interne competitie (V3): Gert Legemaat verkleint achterstand
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (V3): Gert Legemaat verkleint achterstand Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In de A-groep deed Gert Legemaat goede zaken met een overwinning op Bob Voogt. Hij loopt daarmee in op Ted Barendse, die niet in actie kwam. Pieter Buzing gebuteerde in de interne van dit seizoen met een overwinning op Sofya Blanter.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Bob Voogt-Gert Legemaat0-1
2Ivar de Hoogt-Evert van den Hooven½-½
3Willem-Jan van den Broek-Luciën van de Lisdonk1-0
4Sofya Blanter-Pieter Buzing0-1
5Derk Dekker-Theo Rekveldt½-½


In de B-groep wonnen bijna alle witspelers. Alleen Rob Smits kwam met wit niet tot winst, hij speelde remise tegen René Poots. Richard Oranje gaat stevig aan kop na een overwinning op Walter Anema.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Richard Oranje-Walter Anema1-0
2Frans Palm-Simon Broos1-0
3Martin Verolme-Arno Wiersma1-0
4Corniel Nobel-Albert Kemeling1-0
5Coen Leentvaar-Kees Korving1-0
6Rob Smits-René Poots½-½


In de C-groep won Lito van Reede voor de derde maal op rij. Na zijn overwinning op Ernst Hanewald gaat hij dan ook aan kop. Karel Vandenberghe en Simon Dirkse deden met hun overwinningen ook goede zaken.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Lito van Reede-Ernst Hanewald1-0
2Karel Vandenberghe-Gerrit Bussmann1-0
3Simon Dirkse-Frans Smit1-0
4Kees Venema-Eric Wagter1-0
5Dolf Mulder-Paul van Riet0-1
6Sergio de las Heras-Rob Scherpenisse1-0
7Leo Zuijdgeest-Jordy Krempel1-0
8Jan Torenstra-Bert van der Willik0-1
9Gabe Hoekstra-Aad de Jong0-1


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

06-03-2012 01:54 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Hoogmoed komt voor het pat. Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteravond speelde ik een van de mooiste partijen uit mijn schaakcarriere. Met een pionoffer in de opening overspeelde ik Rob Smits damevleugel. Zelfs een blunder met stukverlies kon mijn krachtige aanval niet keren. Rob was verplicht om een stuk terug te geven om groter onheil te keren. Het reulteerde in een eindspel met Dames en een pion voor Rob en zes pionnen voor mij. Fluitend liep ik naar de overkant om te promoveren met het onvermijdelijke mat.

Geen moment, maar dan ook geen moment kwam het in me op dat er ook nog zoiets bestond als pat.

Ik heb slecht geslapen vannacht en ben er nog ziek van.

06-03-2012 09:34 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In het verleden heb ik meerdere malen tegen Albert Kemeling mogen spelen. In ontmoetingen voor de interne had dat echter slechts een maal tot winst geleid (als ik mij niet vergis en dan ergens in 2003) ondanks dat in een aantal van deze partijen de winst eenvoudig voor het grijpen lag. Gisteren kon ik die reeks doorbreken en ik was derhalve gefocust.

Albert heeft zich in de opening laten verrassen en staat hopeloos. Toch is het met een eigen koning in het midden nog flink oppassen:



En binnen. Heerlijk! Na de korte analyse met Albert bleef ik nog even hangen om gade te slaan hoe Richard en Walter elkaar naar het leven stonden en hoe Arno verloor van Martin De Bunker Verolme. Dat deed de laatstgenoemde fraai.

Ook de partij van René Poots en Rob Smits was een fraaie. Ik kan me voorstellen dat René enige teleurstelling voelt met een remise­uitslag.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

06-03-2012 09:49 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Ik ben ook weer actief begonnen met schaken. De oogproblemen zijn nog niet over maar ik kan de stukken zien en kan ook de diagonalen van de lopers en dame weer overzien. Niet zoals bij Tata Steel waar ik met een loper pardoes over een pion heen sprong

Vanavond tegen Kees Korving van wie ik nog college bij Wiskunde heb gehad. Caro-Kann tegen en daar heb ik nou net een hele hoge score met wit tegen. Kan best zijn dat ik nog nooit verloren heb van iemand die CK tegen mij speelde.

Maar rommelig was het wel. Maar wat wil je na een lange treinreis

06-03-2012 12:15 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Albert Albert is a Male
DSC-verslaggever




geregistreerd: 28-08-2002
aantal berichten: 335

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als mijn database correct is was dit de eerste overwinning van Corniel in 5 ontmoetingen.
Meestal heeft Corniel het beste van het spel, maar win ik toch. Gister was het vrij kansloos. Corniel kwam heel goed te staan en gaf geen kans op tegenspel.

06-03-2012 17:30 Albert is offline Send an Email to Albert Search for Posts by Albert Add Albert to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller