Delfts Schaakforum » DSC Forum » Interne competitie » Archief » Seizoen 2011-2012 » Interne competitie (N13): koplopers komen niet tot winst
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Interne competitie (N13): koplopers komen niet tot winst Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

In alle drie de groepen zijn de koplopers deze ronde niet tot winst gekomen. In de A-groep deelde Ted Barendse het punt met Luciën van de Lisdonk De andere drie duels eindigden wel in overwinningen; alle voor de zwartspeler.

A-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Luciën van de Lisdonk-Ted Barendse½-½
2Martin Glimmerveen-Gert Legemaat0-1
3Diederik van Heijgen-Hora Vlam0-1
4Arno Wiersma-Bob Voogt0-1


In de B-groep speelde koploper Ivar de Hoogt fortuinlijk remise tegen Henrik Tamerus. In voor Ivar totaal verloren stelling ging Henrik door de vlag, maar Ivar had geen matpotentieel meer. Sofya Blanter behaalde een knappe remise tegen Willem-Jan van den Broek. Simon Broos liep ernstigere averij op; hij moest zijn meerdere erkennen in Martin Verolme.

B-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Sofya Blanter-Willem-Jan van den Broek½-½
2Henrik Tamerus-Ivar de Hoogt½-½
3Simon Broos-Martin Verolme0-1
4Frans Palm-Rob Smits½-½
5Corniel Nobel-Felippo Sidoti1-0
6René Torenstra-Ton Vissers0-1


In de C-groep kwam koploper Cees Huygen niet in actie. Hij speelde een partij voor DSC7. René Poots deed uitstekende zaken door Herman Zonderland te verslaan. Rob Scherpenisse verloor terrein door een nederlaag tegen Ernst Hanewald. Roy de Leeuw debuteerde in de interne competitie. Hij moest uiteindelijk zijn meerdere erkennen in Simon Dirkse. Alle partijen kenden in deze groep een winnaar.

C-groep
 Wit-ZwartUitslag
1Herman Zonderland-René Poots0-1
2Rob Scherpenisse-Ernst Hanewald0-1
3Roy de Leeuw-Simon Dirkse0-1
4Lito van Reede-Karel Vandenberghe1-0
5Gerrit Bussmann-Leo Zuijdgeest1-0
6Frans Smit-Joop van Ham1-0
7Bram Lof-Eric Wagter0-1
8Aad de Jong-Jan Torenstra0-1
9Jan Swart-Jordy Krempel1-0


De tussenstand van de interne competitie is te vinden op de webpagina van de interne competitie.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

This post has been edited 4 time(s), it was last edited by Untagonklik on 17-01-2012 at 12:55.

17-01-2012 01:45 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Zonderland Zonderland is a Male
clubfotograaf




geregistreerd: 13-04-2004
aantal berichten: 287

Interne ronde 13 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Volgens mij speelde Simon Dirkse tegen Roy de Leeuw.

__________________
www.zonderland.nl Prodent

17-01-2012 10:11 Zonderland is offline Homepage of Zonderland Search for Posts by Zonderland Add Zonderland to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

RE: Interne ronde 13 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

Originally posted by Zonderland
Volgens mij speelde Simon Dirkse tegen Roy de Leeuw.


Dank, het was inderdaad Simon Dirkse. Zo laat op de avond ben ik niet altijd meer even scherp...

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

17-01-2012 10:24 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gisteren mocht ik aantreden tegen een teamgenoot. Altijd leuk. Verder niet zoveel aan toe te voegen. Dus laat de zetten het woord doen:

17-01-2012 10:32 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Coen Coen is a Male
Jeugdleider


geregistreerd: 04-01-2007
aantal berichten: 281

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Tja het wordt tijd dat ik ook weer eens een potje ga spelen maar de ogen laten het na een werkdag en de jeugd niet echt toe. Wellicht na Tata Steel dat ik na een werkdag en de jeugd weer in staat ben om interne te spelen. Externe doe ik inmiddels weer alleen was dat niet zo'n succes.

17-01-2012 11:39 Coen is offline Search for Posts by Coen Add Coen to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Mijn partij tegen Gert was heel behoorlijk, totdat ik straight 2 pionnen voor stond. Gert had wellicht beter kunnen komen te staan, maar hij was iets te ongeduldig. Hij offerde een pion en per ongeluk een tweede. Hij miste een truc waardoor ik die kon slaan. Nou had ik die truc ook nog niet gezien, maar dacht eigenlijk dat ik de penning gewoon kon overleven. Misschien kon dat ook wel, Fritz zal het wel uitwijzen. Het resultaat was dat ik gewoon 2 pionnen voor stond en Gert ging in swindle-modus.

Een matige zet zorgde voor wat kansen voor Gert, maar desalniettemin kon ik gewoon het gevaarlijke paard afruilen en een eenvoudig gewonnen stelling bereiken. Ik wilde mijn fout echter niet toegeven en ging ruil uit de weg, waarna het mat liep. Vreselijk, ik moet toch eens leren dat soort dingen niet te doen.

Degradatiegevaar dreigt nu?
(edit: er staan nog 3 spelers met >5 wedstrijden onder mij, dus wellicht valt het mee)

17-01-2012 12:16 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Henrik Henrik is a Male
kroegloper




geregistreerd: 29-03-2002
aantal berichten: 722

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

En de B-groep is ook heel leuk hoor Martin!

17-01-2012 12:32 Henrik is offline Send an Email to Henrik Homepage of Henrik Search for Posts by Henrik Add Henrik to your Buddy List Add Henrik to your Contact List AIM Screenname: n/a YIM Screenname: n/a
Rene Poots Rene Poots is a Male
DSC bestuur




geregistreerd: 05-10-2005
aantal berichten: 197

Herman terug op aarde Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Quote

René Poots deed uitstekende zaken door Herman Zonderland te verslaan.


Herman zat gisteren nog in de wolken van zijn overwinning in het OPK. Hij speelde de opening incorrect en koos even later onder druk niet de beste zet wat resulteerde in een mat in 12.
Leuk aan de partij is dat een anti Benoni Benko gambiet veranderde in een soort Albin counter gambiet.

This post has been edited 5 time(s), it was last edited by Rene Poots on 17-01-2012 at 16:19.

17-01-2012 15:14 Rene Poots is offline Send an Email to Rene Poots Search for Posts by Rene Poots Add Rene Poots to your Buddy List
Corniel Corniel is a Male
webcommissie




geregistreerd: 28-01-2002
aantal berichten: 4463

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

@René: de ' in thema’s gaf het probleem.

__________________
stukken in het gras

ik zag stukken in het gras - en paarden grazen
en een zwarte dame
ik hoopte - dat jij het was

17-01-2012 15:18 Corniel is offline Send an Email to Corniel Homepage of Corniel Search for Posts by Corniel Add Corniel to your Buddy List
Ivar de Hoogt Ivar de Hoogt is a Male
DSC-verslaggever


geregistreerd: 05-03-2011
aantal berichten: 147

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Net als Corniel, mocht ook ik aantreden tegen een teamgenoot.

Dit pakte iets minder succesvol uit...Na een onnauwkeurigheid in Henriks openingsspel, speel ik a tempo d6, om een paar zetten later alsnog het (afstraffende) d5 te spelen. Nu miste ik echter een cruciaal tempo, waardoor Henrik een pion voor kwam.

Gelukkig voor mij stonden zijn overgebleven stukken een klein beetje misplaatst met moeilijke ontwikkeling, dus kon ik blijven hopen op remise.

Vervolgens grijp ik weer mis en maak ik het hem makkelijk om zijn slechte loper te ontwikkelen, maar doordat hij even later de verkeerde pion opspeelt, krijg ik toch nog een remise-eindspel op het bord.

U raadt het al. Uiteraard mishandel ik dit en ga van kwaad tot erger totdat ik uiteindelijk nog steeds een waarschijnlijk remise te houden 2-pion tegen 1 toreneindspel verkeerd speel, waarna Henrik in hogere zin gewonnen komt te staan.

Daarna weer ruil ik meteen de torens af, om het mijzelf te versimpelen met de 30 seconden die ik nog over heb, maar dit heeft tot gevolg dat het van een moeilijk te winnen eindspel naar een glad gewonnen eindspel overgaat.

Henrik omzeilt de laatste remisetruc, tot zijn credit, want met de resterende tijd had een zekere R. Oranje het nog weggegeven, maar investeert hierin zoveel tijd dat we beiden nog een seconde of 15 over hebben.

Normaal zou ik dit gewoon opgeven, ondanks het balen van het weggeven van de remise, maar met het verlies van vorige week en nog steeds 2 rondes te gaan, voelde ik de hete adem van mijn achtervolgers in de B-groep.
Blijkt achteraf dat dit niet aan de orde van de dag was, want Simon Broos verloor zijn partij van Martin Verolme, maar dat wist ik op het moment supreme niet. :<

17-01-2012 16:08 Ivar de Hoogt is offline Send an Email to Ivar de Hoogt Homepage of Ivar de Hoogt Search for Posts by Ivar de Hoogt Add Ivar de Hoogt to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller