Delfts Schaakforum » DSC Forum » Activiteiten » Seizoen 2010-2011 » Met Richard Oranje van de geëffende paden bij het Zomervarianten ontdekkingstoernooi
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Met Richard Oranje van de geëffende paden bij het Zomervarianten ontdekkingstoernooi Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Richard Oranje bracht op de vierde avond leuke stelling op het bord. Na slechts 3 zetjes mochten de speler al aan de slag, in een stelling die je niet snel op het bord ziet.

zwart is aan zet


Een uitgebreid verslag en de uitslagen zijn te vinden op de toernooiwebsite.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

01-08-2011 23:37 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Leuk Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Leuk, althans voor een keer.
Euwe meldt dat h2-h4-h5(-h6) in deze fase van de strijd niet goed kan zijn daar het teveel tijd kost.
Dat komt overeen met onze ervaring, gisteren.

We kozen voor een Konings-Indische opzet (3... d6) respectievelijk een Wolga-gambiet (3... c5; 4. d5, b5) en in beide gevallen krijgt wit wel de halfopen h-lijn maar waar zwart actief speelt heeft wit weinig tijd om aanval te creeren.
In beide partijen stond na 20 zetten de witte toren nog op a1, die deed niet mee!
Wel een aardige oefening. Indien iemand op het idee komt 3. h2-h4 te spelen, weet ik wat er te gebeuren staat.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

02-08-2011 10:53 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Richard Richard is a Male
DSC-forummeester




geregistreerd: 02-11-2003
aantal berichten: 972

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

ik had twee interessante partijen tegen TEd. De eerste met wit liet ted zich toch in met d5. na cd5 volgde c6 en die had ik moeten slaan. nu kwam een van det geoonde varianten op et bord met twee tempo meer voor zwart. dit kon de witte stelling niet aan. mwt zwart probeerde ik c5 en wist eigenlijk het juiste plan niet te verzinnen. in het eindspel greep ik mis zodat er zelfs verloren werd. theoretisch zal h4 niet het beste zijn, praktisch biedt het mogelijkheden.

02-08-2011 23:10 Richard is offline Search for Posts by Richard Add Richard to your Buddy List
Ciprian Padurariu
actief DSC-lid


geregistreerd: 29-09-2009
aantal berichten: 61

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Nice idea Ted 4... c6! I like it alot!
I'm sure it's not a bad move and it certainly would make me very sorry to have played h2-h4.

Wish I could have joined you guys, but I was still recovering from my recent trip to Prague. I'll join from next Monday though!

03-08-2011 10:52 Ciprian Padurariu is offline Send an Email to Ciprian Padurariu Search for Posts by Ciprian Padurariu Add Ciprian Padurariu to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller