Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » Nieuws: DSC 2 kansloos tegen DD 2
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Nieuws: DSC 2 kansloos tegen DD 2 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op 26 februari speelde DSC2 uit tegen DD2.
Na een vlotte remise van (de altijd safe spelende Willem Reimer tegen) Guido van Beek rolden de punten binnen bij DD 2. Achtereenvolgens verloren de DSC-ers Schuytemaker, Luynenburg en Van Alfen (3½-½), voordat Van der Meer voor DSC scoorde. Ook de partijen van Blom, Kindt en Meike Wortel gingen verloren. Een zware nederlaag: 6½-1½.
Het is voor DSC2 nog niet gemakkelijk om degradatie uit de 3e klasse KNSB naar de Promotieklasse van de HSB te voorkomen!

Ik zet het jaartal er even bij: 26 februari 2000.

Het is heel hard gegaan bij DSC. In 2010 won DSC4 van DD 2 (... en werd daarmee kampioen van de Promotieklasse voor DD 2).

P.S.: DSC2 werd in seizoen 1999-2000 nummer 8, en handhaafde zich. DD 2 werd juist geen kampioen van klasse 3E.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 3 time(s), it was last edited by winfvdm on 27-04-2011 at 13:01.

27-04-2011 12:58 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Untagonklik Untagonklik is a Male
Erelid




geregistreerd: 07-03-2002
aantal berichten: 3279

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

DSC is inderdaad enorm gegroeid in de breedte. Toen DSC2 promoveerde naar de KNSB was dat geweldig. Enkele jaren geleden waren we trots op 3 KNSB-teams. En nu hebben we er zelfs 4.

Overigens geldt naast de groei van DSC natuurlijk ook de teruggang van DD. Hun eerste team speelt weliswaar nog in de 1e klasse KNSB, maar het gat naar hun tweede team is enorm. De degradatie van DD 2 twee jaar geleden zal daar hard zijn aangekomen.

__________________
Doch dyn plicht en lit de lju mar rabje.

27-04-2011 13:20 Untagonklik is offline Search for Posts by Untagonklik Add Untagonklik to your Buddy List
Paul Koppens Paul Koppens is a Male
actief forumlid


geregistreerd: 10-02-2005
aantal berichten: 62

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Het kan nog erger.

Op 19 december 1987 verloor DSC1 met 3.5-6.5 van Ooievaar 1. Dat duel vond plaats in de 1e klasse van de KNSB. In 2010-2011 handhaafde Haeghe Ooievaar 1 zich met moeite in de 1e klasse van de HSB.

DSC heeft het goed gedaan, en in Zoetermeer weet ook Promotie zich behoorlijk te handhaven, maar in Den Haag zijn de ontwikkelingen dramatisch. DD houdt dapper vol, maar moet het grotendeels nog steeds van de oude garde hebben. Ooit grote en sterke clubs als SV Moerwijk en SV Den Haag zijn verdwenen.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by Paul Koppens on 29-04-2011 at 09:51.

29-04-2011 09:46 Paul Koppens is offline Send an Email to Paul Koppens Search for Posts by Paul Koppens Add Paul Koppens to your Buddy List
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

kwetut.
Die wedstrijd herinner ik me. Ik mocht tegen Henk Smout, dat werd een nette remise, op bord 5. Die partij kan ik me nog goed herinneren.
Op bord 1 hadden we Auke Punter, die boekte een remise tegen Jos Willemsen.
Op bord 2 verloor Fedde Tolman van Paul Koppens, jaja!.
Op bord 3 won Ted Barendse van Gert Legemaat, onze enige winst... iemand enig idee waar Gert nu speelt?
Hans Stam op 4, Max Viergever op 6 (tegen J. de Waard), Walter Anema op 7 (tegen GM. Visser), Boudewijn Boogaard op 8 (tegen G. Loewenthal), Danny Winkelaar op 9 en Robert van Liere als Ausputzer.

DSC1 en Ooievaar 1 zijn toen beide gedegradeerd. Gedeelde smart en dubbele smart.

__________________
Als je de Dame bent in het schaakspel, sla dan maar flink om je heen
(Zie ook Rekenvout 125)

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 29-04-2011 at 17:42.

29-04-2011 17:23 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller