Delfts Schaakforum » DSC Forum » Externe competitie » Seizoen 2010-2011 » DSC tweede bij Zuidhollandbeker 2010
print pagina | stuur door | voeg onderwerp toe aan favorieten
Author
Post « vorig onderwerp | volgend onderwerp »
winfvdm winfvdm is a Male
DSC-forumgrootmeester




geregistreerd: 22-03-2002
aantal berichten: 1146

DSC tweede bij Zuidhollandbeker 2010 Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Op 26 maart 2011 is een vervolg op de HSB bekerfinale 2009-2010 gespeeld. Het was een wedstrijd met de bekerkampioenen 2009-2010 van de RSB en de LeiSB, en de vorige kampioen van de Zuidhollandbeker, om de Zuidhollandbeker. Vier teams, twee wedstrijden op een dag.

Het kostte moeite om nu nog, zo lang na dat seizoen, het DSC-bekerteam van 2009-2010 bijeen te krijgen. Gelukkig kon een beroep worden gedaan op Willem-Jan van den Broek en Pieter Goossens, en was Corniel Nobel bereid in te vallen.
Krimpen a.d. IJssel toonde zich van zijn beperkte kant door zijn kat de sturen. Dat zet een domper op het genoegen, dat valt te begrijpen.
Het team van AAS kwam onvolledig op. Om aan te vullen speelde de hoofdscheidsrechter mee met AAS. Een unieke constellatie!
Spijkenisse was voltallig en had Desiree Hamelink opgesteld, op bord 2 (!). Ted Barendse kan wel iets over haar speelsterkte melden (zij versloeg hem enkele maanden geleden in de externe).

Het is wel mogelijk om drie teams van vier spelers die twee wedstrijden te laten spelen, maar met die constructie moet de indeler liefst enige ervaring hebben. Dat ging mis, enkele spelers hebben twee maal wit en andere twee maal zwart gehad.

Dat laat onverlet dat de DSC-ers een paar lekkere partijen speelden. Kees, Willem-Jan en Corniel haalden elk 1 uit 2, Pieter ½.
Na afloop bleek Spijkenisse de meeste bordpunten te hebben bijeengespeeld. DSC werd eervol tweede en AAS derde.

Ik vraag me af of ik het bestuur aanraad een volgende keer weer in te gaan op zo een invitatie. Ik speel graag, maar de omstandigheden hier waren minder.

This post has been edited 1 time(s), it was last edited by winfvdm on 27-03-2011 at 14:59.

27-03-2011 13:16 winfvdm is offline Send an Email to winfvdm Homepage of winfvdm Search for Posts by winfvdm Add winfvdm to your Buddy List
Martin Martin is a Male
Penningmeester


geregistreerd: 17-03-2003
aantal berichten: 2231

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Als CL van de LeiSB was ik hier behoorlijk bij betrokken, en het voortraject was al lastig. Dat Krimpen zich vervolgens op de avond van te voren met een - in mijn ogen - vreemde reden afmeld is jammer. Daarnaast had AAS een ziektegeval. (Ik werd gisterochtend om 8 uur uit mijn bed gebeld omdat AAS het telefoonnummer van organisator André Wagner niet had....)

Een late organisatie vanuit de HSB (dit had eigenlijk in 2010 plaats moeten vinden), waardoor het lastig plannen bleek en een samenloop van omstandigheden. Wel is het de vraag of er nog voldoende animo voor de ZH-beker is, of dat het puur aan de vertraging lag.

27-03-2011 15:17 Martin is offline Send an Email to Martin Search for Posts by Martin Add Martin to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Hierbij de gedetailleerde uitslagen:

DSC - AAS

1. K. van der Meer (2029) - S. Groot (2029) remise
2. W.J. van den Broek (1931) - B. Feis (1970) 1-0
3. P. Goossens (1926) - D. Looijer (1843) 0-1
4. C. Nobel (1842) - A. Wagner (1695, invaller) 1-0

Spijkenisse - DSC

1. K. van der Meer (2029) - W. Meijer (1970) remise
2. W.J. van den Broek (1931) - D. Hamelink (2244) 0-1
3. P. Goossens (1926) - B. Verstraate (1921) remise
4. C. Nobel (1842) - R. Klepke (2003) 0-1

Tegen Bob Feis offerde ik in goede stelling een kwaliteit - ik kon de consequenties niet geheel overzien doch het ruimtevoordeel betaalde zich uit toen de vijandelijke koning dwars over het bord gejaagd kon worden.

Tegen Desirée Hamelijk ging ik in het eindspel met zwart in gelijke stelling een remiseaanbod uit de weg - mede omdat winst benodigd was om de beker binnen te halen. Eén zet later pardoes een pion weggegeven waarna de ex-kampioene met goede techniek het eindspel alsnog won.

This post has been edited 2 time(s), it was last edited by Upperdog on 21-04-2011 at 09:52.

04-04-2011 15:42 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
Upperdog Upperdog is a Male
Coordinator HSB competitie


geregistreerd: 06-02-2004
aantal berichten: 946

Post Reply with Quote Edit/Delete Post Report Post to a Moderator       IP Information Go to the top of this page

Gedetailleerde uitslagen gecorrigeerd - twee uitslagen waren onjuist.

21-04-2011 09:53 Upperdog is offline Search for Posts by Upperdog Add Upperdog to your Buddy List
 
Go to:

Powered by Burning Board Lite 1.0.1 © 2001-2004 WoltLab GmbH Nedstat Basic - Gratis web site statistieken. Eigen homepage website teller